Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@11:38:45 GMT

کشف تنها مجسمه‌های به جا مانده از میکل‌آنژ

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۵۸۴۵

کشف تنها مجسمه‌های به جا مانده از میکل‌آنژ

گروهی از محققان دانشگاه کمبریج اعلام کردند که بر اساس شواهدی آشکار، دو مجسمه برنزی موجود در موزه فیتزجرالد اثر میکل‌آنژ هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، یک تیم تحقیقاتی توسط موزه «فیتز ویلیام» در دانشگاه کمبریج، شواهد و مدارکی را به دست آورده‌اند که اثبات می‌کند دو مجسمه برنزی از مردان عضلانی که بر روی پلنگ‌ها سواری می‌کرده‌اند، تنها مجسمه‌های باقی مانده از میکل آنژ هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تیم تحقیقاتی معتقد است که اثبات این فرضیه در طراحی جزئیات دقیق و درست از آناتومی بدن مجسمه‌ها نهفته است.

بر اساس اظهارات موزه فیتز ویلیام، این مجسمه‌های برنزی که در حال حاضر به موزه تعلق دارند نخستین بار در قرن ۱۹ در مجموعه «آدولف دو روتشیلد» دیده شدند ولی به‌ دلیل نداشتن سند و امضا، ادعای ساخته شدن آنها توسط میکل آنژ رد شد.

فیتز ویلیام روز پنجشنبه در یک بیانیه اعلام کرد که تحقیقات کنونی آنها می‌تواند ادعای سال ۲۰۱۵ این موزه که بیان کرده بود، مجسمه‌های مجموعه روتشیلد تنها شاهکارهای برنزی جامانده و شناخته شده از میکل آنژ هستند را اثبات کند.

میکل آنژ به عنوان یک مجسمه‌ساز برنز کار شناخته شده است ولی همه آثار او گم شده و یا از بین رفته‌اند.

مسوول بخش هنرهای کاربردی موزه فیتز ویلیام در یک کنفرانس خبری بیان کرده «این مجسمه‌ها واقعی هستند. ما امیدواریم که این آثار توسط میکل آنژ ساخته شده باشند. همچنین گمان می‌کنیم که در سال‌های ۱۵۰۷ - ۱۵۰۵  ساخته شده باشند.»

از جمله یافته‌های این تیم تحقیقاتی می‌توان از ۳۰ نامه نام برد که توسط خود هنرمند برای خانوده‌اش در سال‌های بین ۱۵۰۶ و ۱۵۰۸ و در حالی که یک مجسمه غول پیکر از پاپ جولیوس دوم می‌ساخت، نوشته شده است. این نامه‌ها در یک کتاب از آثار میکل آنژ به نام «مجسمه ساز در برنز» ارائه داده شده‌اند.

موزه همچنین گفته که این مجسمه‌ها میکل آنژ را به مهم‌ترین و موفق‌ترین سازنده مجسمه‌های برنزی تبدیل می‌کند.

«میکلانجلو بوناروتی» یا «میکل‌آنژ» در تاریخ ۶ مارس سال ۱۴۷۵ به‌دنیا آمد و در تاریخ ۱۸ فوریه ۱۵۶۴ درگذشت. او نقاش، پیکرتراش، معمار و شاعر ایتالیایی بود. میکل‌آنژ یکی از هنرمندان نابغه تاریخ و معروفترین چهره رنسانس ایتالیا است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجسمه برنزی مجسمه سازي میکل آنژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۵۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور

به گزارش خبرنگار مهر، سردار بهمن کارگر عصر دوشنبه در جلسه‌ای را که با حضور استاندار گلستان برگزار شد، با بیان اینکه همه مردم از هر قوم، زبان و دینی در دفاع مقدس سهم داشتند، اظهار کرد: هیچ فردی نمی‌تواند دفاع مقدس را انحصاری کند چرا که همه اقشار جامعه در آن نقش داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه باید ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس را به نسل امروز انتقال دهیم، افزود: این داشته باید به عنوان میراث از آن نگهداری شود تا در اختیار آیندگان قرار گیرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور گفت: اگر چه به نقش بانوان در دوران دفاع مقدس زیاد پرداخته نشده است اما باید گفت نقش این قشر از جامعه کمتر از مردان نبود و نباید آن را به فراموشی سپرد.

وی یادآور شد: تا کنون اقدامات خوبی از سوی استان گلستان برای حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس صورت گرفته است که بسیار مورد توجه است.

کار گر از افتتاح پنج موزه دفاع مقدس در پنج استان کشور خبر داد و اظهار کرد: این پروژه امسال در سالروز عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر در استان‌هایی چون گلستان، لرستان، گیلان، زنجان و قزوین به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 6098778

دیگر خبرها

  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می شود
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • طرح هایی برای مجسمه آزادی
  • مجسمه آزادی یا آزادی مجسمه‌ای؟ + فیلم
  • عکس/ مجسمه جرج واشنگتن دانشگاه هاروارد بعد از اعتراضات!
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • فوتسال آسیا باید مجسمه وحید شمسایی را بسازد
  • مجسمه‌ها هم سلفی می‌گیرند؛ متفاوت و فناورانه! (+تصاویر)
  • بازگشت مجسمه سر فرعون به مصر