Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@08:09:51 GMT

سرپرست استانداری تهران تعیین شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۵۹۸۴

سرپرست استانداری تهران تعیین شد

تهران ـ ایرنا ـ شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران بر اساس اعلام سخنگوی وزارت کشور به عنوان سرپرست استانداری تهران تعیین شد.

به گزارش ایرنا، بر اساس خبری که در پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور منتشر شد، سید سلمان سامانی از انتصاب سرپرست برای 11 استانداری خبر داده است که در میان آنان نام شکرالله حسن بیگی به عنوان سرپرست استانداری تهران به چشم می خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که در روزهای آتی استانداران پیشنهادی به هیات دولت معرفی خواهند شد، تاکید کرد: تا انتخاب استانداران جدید، تمام امورات استان ها توسط سرپرستان انجام خواهد شد تا خللی در پیشبرد برنامه ها به وجود نیاید.
سامانی اظهار داشت: بر اساس اصلاحیه اخیر مجلس 14 استاندار مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان شدند که در جلسه روز چهارشنبه 23 آبان ماه هیات دولت برای سه استان همدان، سیستان و بلوچستان و زنجان و همچنین استان کرمان استانداران جدید تعیین شدند.
یادآور می شود محمد حسین مقیمی استاندار تهران در فهرست استانداران مشمول طرح منع به کارگیری بازنشستگان قرار گرفت.
رییس جمهوری در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه 26 شهریور ماه 97 قانون اصلاح «قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان» را جهت اجرا به سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد.
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی روز شنبه (24 شهریور 97) در نامه‌ای به حسن روحانی رییس جمهوری، اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان را برای اجرا ابلاغ کرد.
متن قانون اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان به شرح زیر است:
ماده واحده - تبصره (1) ماده واحده قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان مصوب 20/2/1395
به شرح ذیل اصلاح می شود:
تبصره یک- بکارگیری بازنشستگان، در سمت های مذکور در بندهای (الف)، (ب) و(ج) ماده (71) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386/7/8 و همچنین بکارگیری بازنشستگان در نیروهای مسلح با مجوز فرمانده معظم کل قوا مجاز است.
بکارگیری بازنشستگان وزارت اطلاعات تا سقف یک درصد (1٪) از مجموع نیروهای شاغل رسمی این وزارتخانه در هر رده مدیریتی صرفا در وزارتخانه مذکور مجاز است.
جانبازان بالای 50 درصد (50٪)، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی هستند.
این قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ ششم شهریور 1397 مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 21 شهریور به تأیید شورای نگهبان رسید.
6139

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي استانداري تهران انتخاب سرپرست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۵۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت اشتغال اتباع در کردستان

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کردستان اظهار کرد: بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در مراکز تولیدی و بخش‌های کشاورزی در استان کردستان ممنوع است.

عبدالملکی اظهار کرد: تعداد ۶۲ گشت مشترک از واحدهای تولیدی و بخش‌های کشاورزی توسط ادارات ذی‌ربط در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

وی از شناسایی ۳۱ نفر کارفرمای متخلف در استان خبر داد و بیان کرد: کارفرمایانی که اقدام به بکارگیری اتباع غیر مجاز کردند مطابق قانون با آنها برخورد شده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی کردستان تصریح کرد: بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در مراکز تولیدی و بخش‌های کشاورزی در استان کردستان ممنوع است.

وی اضافه کرد: تعداد ۵۹ نفر تبعه خارجی غیرمجاز دستگیر و پرونده قضائی تشکیل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • ممنوعیت اشتغال اتباع در کردستان
  • ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در کردستان
  • ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در استان کردستان
  • تعیین دارایی‌هایی که انتقال آن مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • سازوکار تعیین هزینه‌های قابل قبول مالیاتی مشخص شد