Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از شبکه تلویزیونی اسوشیتد پرس، پس از آنکه دولت بنگلادش روز جمعه 25 آبان اعلام کرد بازگرداندن آوارگان روهینگیا به میانمار را به تعویق انداخته، از تنش ها در اردوگاه های مهاجران کاسته شده است زیرا هیچکدام از آوارگان روهینگیا داوطلب بازگشت به میانمار نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آنکه دولت بنگلادش بازگرداندن آوارگان روهینگیا به میانمار را به تعویق انداخته، اگرچه از تنش ها در اردوگاه های آوارگان کاسته شده است، اما این افراد هنوز با ترس و دلهره اوضاع را زیر نظر دارند.
محمد سلیم (Mohammed Solim) روحانی ارشد مسجد اردوگاه کوتاپلانگ (Kutupalong) روز شنبه 26 آبان گفت، از آنجایی که فهرستی از اسامی پناهجویان ارسال نشد، آنها نیز اعتراضی نکردند.
وی هشدار داد: «اما اگر اسم ما در آن لیست ها (لیست ارسال افراد به میانمار) باشد، بر سر حقوق خود ایستادگی و اعتراض خواهیم کرد.»
سلیم افزود: «پناهجویان به اردوگاه هایی که میانمار ساخته است نخواهند رفت. اگر زمین ها و خانه هایمان را به ما بازگردانند، در آن صورت به میانمار بازخواهیم گشت.»
مقامات رسمی سازمان ملل متحد و آژانس های کمک رسانی بین المللی از اقدامات خانم شیخ حسینه (Sheikh Hasina) نخست وزیر بنگلادش تشکر و قدردانی کرده اند زیرا وی آوارگان روهینگیایی را مجبور به بازگشت نکرده است.
خانم حسینه تلاش می کند تا در انتخابات ماه آتی مقام نخست وزیری خود را حفظ کند.
مقامات میانمار اعلام کرده اند افرادی که به میانمار باز می گردند باید برای دریافت کارت شناسایی ملی اقدام کنند. این اقدام قبل از دریافت شهروندی میانمار ضروری اعلام شده است.
رفیق عالم (Rafiq Alam) یکی از پناهجویان روهینگیایی گفت: «اگر قرار بود دریافت کارت شناسایی ملی را بپذیریم پس دلیل آمدن ما به بنگلادش چیست؟ اگر قرار است تا دوباره به میانمار بازگردیم و برای دریافت کارت ملی شناسایی اقدام کنیم، بهتر بود در میانمار می مردیم تا به بنگلادش بیاییم.»
خانم میچل باچله (Michelle Bachelet) کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل چند روز پیش اظهار داشت که خشونت ها شامل قتل، مفقود شدن افراد و بازداشت علیه مسلمانان روهینگیا که در راخین مانده اند ادامه دارد. همچنین این افراد با محدودیت های آموزشی و بهداشتی روبرو شده اند.
برخی از آوارگان در اردوگاه های بنگلادش از ترس بازگشت به میانمار کلبه های خود را ترک کرده و به اردوگاه های دیگر گریخته اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ميانمار آوارگان بنگلادش بازگشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۵۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رشیدی کوچی به بازگشت گشت ارشاد: اذا فسد العالِم، فسد العالَم

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکنش رشیدی کوچی به بازگشت گشت ارشاد: اذا فسد العالِم، فسد العالَم
  • تمامی پرواز‌های کشورمان به حالت عادی بازگشت
  • جزئیات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت | برای دریافت سود سهام عدالت به چه سایتی مراجعه کنید؟
  • مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری
  • واکنش حماس به توطئه صهیونیست‌ها برای تعطیلی «آنروا» در غزه
  • کلاه‌برداری مجرمان سایبری با ارسال پیام با مضمون دریافت کالابرگ
  • این افراد به خدمت سربازی اعزام می شوند
  • حماس به تعلیق مذاکرات آتش‌ بس تهدید کرد
  • برپایی ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان‌ و بلوچستان و امدادرسانی به بیش از ۱۰۰۰ نفر
  • برپایی ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان در پی وقوع سیل