Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@11:19:56 GMT

سندی که قرار است جلوی پارتی بازی را بگیرد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۶۳۸۳

سندی که قرار است جلوی پارتی بازی را بگیرد

خبرگزاری ایسنا: سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در اجلاس ادواری شورای عالی کلان مناطق آمایشی و رؤسای دانشگاه‌های مراکز استان‌ها گفت: با تصویب سند درمان کشور، از بسیاری از پارتی‌بازی‌ها جلوگیری می‌شود.

وی افزود: این سند، وضعیت فضای درمانی کشور را تا سال ۱۴۰۴ مشخص کرده است و سهم دولت و بخش خصوصی را برای توسعه این فضا معین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سند مصوب می‌شود که بخش دولتی و خصوصی چه میزان مجوز‌های حوزه درمان را دریافت کنند و به چه میزان دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی برای درمان نیاز داریم.

وزیر بهداشت: این سند میسر می‌کند که فضای درمانی کشور ساماندهی شود و از برخی فشار‌های محلی و بی‌نظمی‌ها جلوگیری می‌کند. سند درمان مشخص می‌کند در کدام طرح‌ها نیازمند ساخت و توسعه مراکز درمانی هستیم و مانند نقشه راه برای ماست.

هاشمی به وجود نیامدن التهاب در فضای دارویی کشور را با وجود مشکلات اقتصادی اتفاق خوبی ارزیابی کرد و گفت: البته روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی باید توجه ویژه‌ای به کمبود دارو‌ها در استان هایشان داشته باشند تا التهابی بعد از این در کشور بوجود نیاید

وزیر بهداشت افزود: در نظر داریم سندی به منظور ساماندهی نیروی انسانی حوزه درمان نیز تدوین کنیم تا مانند گذشته تعدادی از فارغ التحصیلان رشته پزشکی بدون شغل نمانند و دانشجویان حوزه پزشکی به اندازه نیاز کشور وارد دانشگاه شوند. نظام ارجاع و الکترونیکی شدن از ملزومات نظام بهداشت است و هر مدیری که در حوزه وزارت بهداشت مشغول به کار است اگر به این دو مهم اعتقادی نداشته باشد باید از میز کارش کنار برود.

وی با بیان اینکه طرح تحول سلامت هدفی جز عدالت درمان و سلامت برای همه اقشار نداشته است، از روسای دانشگاه‌های حاضر در جلسه خواست تا جلسات طرح تحول سلامت را به صورت جدی برگزار کنند و برنامه ریزی مناسبی برای کاهش هزینه‌ها و در نتیجه رضایتمندی مردم داشته باشند.

هاشمی تاکید کرد: همان اندازه که به دنبال تامین منابع هستیم باید به الکترونیکی شدن خدمات سلامت توجه جدی داشته باشیم و می‌توانیم از برنامه‌هایی که کشور‌های توسعه یافته برای اجرای الکترونیکی شدن سلامت استفاده کنیم.

وی نظام ارجاع را یکی دیگر از ملزومات طرح تحول سلامت دانست و گفت: روسای دانشگاه‌ها باید به این دو مقوله باور جدی داشته باشند تا این موضوع پس از ۲۰ سال در کشور اصلاح شود و بتوانیم تقاضا را با کمک نظام ارجاع سامان دهیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تدوین بودجه ۹۸ حوزه سلامت تا یک هفته دیگر نهایی می‌شود، گفت: اگر فقط قرار است بودجه سلامت ۱۰درصد افزایش یابد و حقوق با افزایش ۱۰ درصدی مواجه شود، مشکلی نداریم، ولی اگر تورم، دو رقمی شود باید این اتفاق در بودجه سالیانه دیده شود.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان با اشاره به سانحه مرگبار رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: مهم، حضور در میان مردم است. نباید این نوع اتفاق‌ها فاصله ما را با مردم کاهش دهد

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر بهداشت قاضی زاده هاشمی پارتی بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۶۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نوروز + فیلم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به کاشان با حضور در بیمارستان شهید بهشتی کاشان و عیادت از بیماران و قدردانی از کادر درمان گفت: با وجود کاهش ۶ درصدی ماموریت اورژانس در ایام نوروز ۲۶ هزار نفر در اورژانس کشور بصورت ۲۴ ساعته در حال خدمت هستند.

عین اللهی با بیان اینکه از ۲۵ اسفند ماه تاکنون در سطح کشور ۱۸۲ هزار ماموریت اورژانس انجام گرفته است گفت: ۶۰۷ هزار تماس با اورژانس کشور گرفته شده و ۵۸ هزار بیمار توسط اورژانس در محل درمان شده که ۷۷ هزار نفر با آمبولانس به اورژانس منتقل شدند.

او افزود: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار در این ایام به بیمارستان‌ها مراجعه کردند که ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر آنها سرپایی درمان شدند ۸۵۰ بیمار بدحال احیای قلبی شدند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ۴۷۰ هزار نفر در کشور بستری شدند و ۱۱۶ هزار عمل جراحی در کشور انجام شده است که از این میزان ۳۵ هزار جراحی اورژانسی بوده است گفت: در حوزه بازرسی‌ها ۸۷۰ هزار بازرسی بهداشتی انجام شده است که از این میزان ۲هزار و ۷۰۰ مرکز به دلیل رعایت نکردن بهداشت مهر و موم شده است.

عین اللهی با بیان اینکه ۳هزار و ۳۴۵ پایگاه اورژانس، ۵هزار و ۷۰۰ آمبولانس و ۶۴ اتوبوس آمبولانس در حال خدمت رسانی به مردم هستند گفت: ۲ هواپیمای اورژانس، ۵۲ بالگرد اورژانس، ۲۷۰ موتور اورژانس و ۵ شناور دریایی نیز در حال حاضر مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

او افزود: بیش از ۹هزار و ۶۰۰ بیمار در این ایام به بیمارستان‌ها مراجعه کردند که ۳هزار و ۸۰۰ نفر بستری شدند.

عین اللهی گفت: در ۵هزار و ۵۰۰ بازرسی و کنترل اماکن و مواد غذایی معاونت بهداشت که از اماکن مختلف انجام شده که ۷ تن مواد غذایی فاسد معدوم شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نوروز باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • آیا عمان مرکز سلامت و درمان منطقه می‌شود؟
  • سندی جدید درباره باغ ازگل و کاظم صدیقی
  • سندی جدید درباره باغ ازگل و کاظم صدیقی: پای احمدی نژاد هم به میان آمد
  • توقف مرگ مادران باردار طی ۳ سال اخیر در رفسنجان
  • کادر درمان، خادمانی که لبخند را به مردم عیدی می‌دهند
  • مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نوروز + فیلم
  • (ویدئو) خلاصه بازی آلمان ۲- هلند ۱؛ پارتی صورتی!
  • آلمان 2- هلند 1، پارتی صورتی!
  • تتلو، معین، رونالدو، علیرضا قربانی و سندی که برای موسیقی ملی امضا شد
  • تتلو، معین، رونالدو ،علیرضا قربانی و سندی که برای موسیقی ملی امضا شد