Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@12:05:18 GMT

فنلاند سفیر روسیه را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۶۶۶۹

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه فنلاند سفیر روسیه در این کشور را احضار کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، دلیل این امر اعتراض فنلاند به اقدام ادعائی روسیه در زمینه ایجاد اختلال در سیگنال‌های سامانه موقعیت‌یاب جهانی (جی‌پی‌اس) در جریان رزمایش اخیر ناتو بوده است.

وزارت خارجه فنلاند در این خصوص اعلام کرد که سفیر روسیه قرار است دوشنبه هفته جاری برای ارائه توضیحاتی در این باره به نهاد مذکور برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالیست که روسیه پیشتر ادعای فنلاند مبنی بر ایجاد اختلال در سیگنال‌های سامانه موقعیت‌یاب جهانی (جی‌پی‌اس) را رد کرده بود.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز دوشنبه پیش در یک کنفرانس خبری ضمن رد ادعای فنلاند گفت: روسیه دائما به جرائم مختلفی متهم می‌شود که بی اساس هستند.

این در حالیست که بزرگترین رزمایش ناتو از زمان جنگ سرد بیست و پنجم اکتبر در نروژ آغاز شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۶۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که ناتو مسئول اصلی جنگ کنونی در اوکراین است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از راشاتودی، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه اعلام کرد که ناتو مستقیماً مسئول درگیری اوکراین است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست مطبوعاتی در واکنش به انتقادات مطرح شده از سوی دبیر کل ناتو تاکید کرد که اظهارات دبیر کل ناتو صحت ندارد و چیزی جز شایعه نیست.

وانگ تاکید کرد که چین بحران اوکراین را آغاز نکرده و مسئولیت ناتو در قبال آن غیرقابل تغییر است.

وی افزود که ناتو باید در مورد نقش خود در جنگ اوکراین تأمل کند، دست از سرزنش دیگران بردارد و اقدام عملی برای پیشبرد راه حل سیاسی را در پیش بگیرد.

دبیر کل ناتو دیروز پکن را متهم کرد که از تولید تسلیحات نظامی روسیه از طریق صادرات قطعات با کاربرد دوگانه به این کشور حمایت می‌کند.

استولتنبرگ گفت: چین می‌گوید خواهان روابط خوب با غرب است و در عین حال همچنان به دامن زدن به بزرگترین درگیری مسلحانه در اروپا پس از جنگ جهانی دوم ادامه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • چین: ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • اوکراین تانکهای پیشرفته آمریکایی را از جبهه عقب می برد