Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از اسپوتنیک، رئیس‌جمهور چین بار دیگر از سیاست‌های یک‌جانبه‌گرایانه آمریکا انتقاد کرد و خواستار حفظ نظام چندجانبه‌گرایی در تجارت جهانی شد.

«شی جین پینگ» در اجلاس سران آسیا و اقیانوسیه موسوم به اَپک در پاپوا گینه نو با انتقاد از حمایت‌گرایی اقتصادی و یک‌جانبه‌گرایی گفت: «کنارگذاشتن حمایت‌‌گرایی و سیاست اقدامات یک‌جانبه و همچنین حفظ نظام تجاری چندجانبه بر اساس قواعد سازمان تجارت جهانی امری ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقتصاد جهانی باید بازتر، متوازن‌تر و همه‌گیرتر باشد به‌گونه‌ای که همه از آن بهره‌مند شوند».

وی در ادامه سخنان خود همچنین افزود: «اگر به دنبال ثبات و توسعه در جهان هستیم باید نظام قواعدمحور حکمرانی جهانی را تقویت کنیم و این قواعد باید از سوی جامعه بین‌الملل تعیین و همه باید بدون استانداردهای دوگانه بر اجرای آنها نظارت داشته باشند».

این اظهارات رئیس‌جمهور چین در بحبوحه جنگ تجاری بین پکن و واشنگتن اعلام می‌شود. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، ماه ژوئن ضمن ادعای غیرعادلانه‌‌ بودن روابط تجاری پکن و واشنگتن اعلام کرد اِعمال تعرفه‌ها بر 50 میلیارد کالای وارداتی از چین را 25 درصد افزایش می‌دهد. پس از آن، دو کشور طی چند دور، تعرفه‌های تجاری علیه کالاهای وارداتی یکدیگر وضع کردند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: امریکا نظام تجاری اقتصاد جهان رئیس جمهور چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۶۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد امام جمعه رشت از کاغذبازی‌های بیجا در مسیر تولید

امام جمعه رشت با انتقاد از کاغذبازی‌های دست وپاگیر که منجر به ایجاد موانع برای تولیدکنندگان می‌شود، گفت: دولت با ساماندهی و حمایت باید مشارکت مردم در مسئله اقتصاد را تسهیل کند و هرجا که مردم حضور داشته باشند، دشمن عقب‌نشینی خواهد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی امام خمینی(ره) رشت با اشاره به توصیه‌های امیرالمومنین علی(ع) در مهرورزی با مردم اظهار داشت: آن حضرت به مدیران جامعه خود توصیه و اصرار می‌کرد که در مواجهه با مردم حتماً رأفت اسلامی، محبت و مهربانی را اعمال کنند.

امام جمعه رشت ادامه داد: یک مدیر با توجه به امکانات و سرمایه اندک خود نمی‌تواند پاسخگوی همه مطالبات باشد چون مطالبات آحاد جامعه، فراوان است و آنچه که در دست مدیر قرار دارد پاسخگوی همه مطالبات نیست و لذا اهل‌بیت فرمودند حتی در چنین شرایطی همیشه با کسانی که به شما مراجعه‌ می‌کنند با محبت و مهربانی رفتار کنید و در حد توان پاسخگوی آنان باشید.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه عده‌ای از هر ابزار و وسیله‌ای برای رسیدن به یک مسئولیت استفاده می‌کنند و توانایی پاسخگویی و محبت به مردم را هم ندارند گفت: اگر آحاد جامعه اسلامی به تعالیم اهل‌بیت توجه داشته باشند قطعاً آلام جامعه کاهش می‌یابد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با گرامیداشت لیالی قدر و تسلیت شهادت حضرت علی(ع) اظهار کرد: قطعاً همه مردم خوب، مسلمان و پیروان صدیق آن امامِ معصوم در مجالس شب‌های قدر شرکت خواهند کرد و این دعاها و نیایش‌ها در اجتماعات تاثیرگذار است و توجه ملائک را جلب خواهد کرد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به یازدهم فرودین سال 1363 و سالروز اعتراف سازمان ملل مبنی بر استفاده دولت بعثی عراق از بمب‌ابزارهای شیمایی علیه ملت ایران که آسیب‌های فراوانی را متوجه مردم ایران اسلامی کرد گفت: دشمنان از همه ابزارها برای کشتن مردم ایران استفاده کردند و سازمان ملل به این مهم اعتراف کرد.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص معیشت، اقتصاد و توجه به سفره مردم تصریح کرد: نام‌گذاری سال 1403 با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» انتخابی دقیق و نشان‌دهنده اهمیت نقش مردم در اقتصاد است و با توجه به بیانات رهبری، ریشه عقب‌ماندگی اقتصاد در دولتی بودن آن است و هرچه ورود مستقیم دولت در عرصه اقتصاد کمتر باشد توفیقات بیشتری به‌دست خواهد آمد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مسئله اقتصاد ایران تنها به تحریم‌ها بر نمی‌گردد، گفت: تمرکز کشور بر مذاکرات و گفت‌وگوهای سیاسی در عرصه هسته‌ای که منجر به شرطی شدن اقتصاد ایران شده بود، نتیجه‌ای جز یک دهه عقب‌ماندگی اقتصادی نداشته است و لذا رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که باید تلاش مستمر در عرصه اقتصاد صورت بگیرد و دولت با حمایت از مردم و برداشتن موانع مسیر تولید و حذف قوانین دست‌وپاگیر در این مسیر تلاش کند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به آسیب‌های قاچاق کالا که دغدغه تولیدکنندگان است، افزود: منع جدی واردات و حمایت از تولیدکنندگان داخلی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر ضرورت رعایت حقوق‌ مالکیت، پرهیز از کمک به سفته‌بازی و لزوم جلوگیری از سوداگری‌ها خاطرنشان کرد: متولیان امر باید هوشمندانه عمل کنند و تولید را جهش دهند.

وی با انتقاد از کاغذبازی‌های دست وپاگیر دولتی که منجر به ایجاد موانع برای تولیدکنندگان می‌شود، گفت: هرجا که مردم نباشند باعث خوشحالی دشمنان خواهد شد بنابراین دولت با ساماندهی، حمایت و آموزش به مردم باید مشارکت آنان در مسئله اقتصاد را در دستور کار قرار دهد و فراموش نکنیم، هرجا که مردم حضور داشته باشند، دشمن عقب‌نشینی خواهد کرد همانطور که در جنگ 8 ساله، جنگ ترکیبی و جنگ اقتصادی نتوانستند کاری از پیش ببرند.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر قدرت‌آفرینی مردم خاطرنشان کرد: تامین سرمایه در گردش، حمایت از کارآفرینان، اعتماد به کارآفرین و افراد توانمند، توجه ویژه به بازار سرمایه، اصلاح شیوه‌های خصوصی‌سازی، شکستن انحصار اقتصاد از دستان افراد محدود، ممانعت از ویژه‌خواری و جلوگیری ار رانت خواری از جمله اقداماتی است که دولت باید مورد توجه جدی قرار دهد.

امام جمعه رشت با اشاره به وضعیت فلسطین که در حال طی کردن دوره سخت و زیبای تاریخی خود است، تصریح کرد: رژیم غاصب صهیونیستی در طول 70 سال گذشته، همیشه از شیوه‌های هجومی در فلسطین بهره می‌برده اما امروز به شیوه دفاعی، عقب‌نشینی کرده است و سازه‌های اصلی حفاظتی صهیونیست‌ها نیز آسیبِ سخت دیده تا جایی‌که امروز برخلاف گذشته اعتراف به شکست دارند.

وی با بیان اینکه رژیم منحوس صهیونیستی ابتکار عمل را از دست داده و مقاومتِ فلسطین ابتکار عمل را به دست گرفته است افزود: در طول 180 روز درگیری، جهان متوجه شبکه مقاومت شده است که در حال به رخ کشیدن قدرت آفندی و پدافندی خود است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه دشمنان متوجه ضعف خود و قدرت شبکه مقاومت شده‌اند، بیان کرد: ان‌شاءالله، رژیم منحوس صهیونیستی در آینده نزدیک به زوال خواهد رفت.

امام جمعه رشت با بیان اینکه جبهه مقاومت در این 180 روز، تنها از 10 درصد توان خود برای مقابله با دشمن استفاده کرده و 90 درصد قدرت آفندی، دفاعی و هجومی مقاومت هنوز به کار گرفته نشده است، گفت: اگرچه خون شهدای مظلوم، زنان و کودکان قلب مسلمانان را به درد آورده است اما قطعا این مقاومت به زودی نتیجه خواهد داد و پیروزی از آنِ مردم مظلوم فلسطین است.

انتهای پیام/612/.

 

دیگر خبرها

  • انتقاد امام جمعه رشت از کاغذبازی‌های بیجا در مسیر تولید
  • انتقاد شدید از توهین به حرفه پرستاری در برخی فیلم و سریال‌ها
  • کشتی فرنگی در سال 1402| تغییرات اجباری و هت تریک محرومیت در کشتی فرنگی!
  • درگذشت محمد توکل در ماه پایانی سال ۱۴۰۲؛ آن‌هایی که از دست دادیم
  • حجم تبادل تجاری ایران و ترکمنستان در حال افزایش است/رئیس جمهور به عشق آباد سفر می‌کند
  • باارزش‌ترین برند‌های جهان در سال ۲۰۲۴
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...
  • در یک قدمی جنگ جهانی سوم
  • حمله تل آویو به سخنان رئیس جمهور کلمبیا
  • ارسال ۲ درخواست به سازمان جهانی بهداشت درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه/ تحمیل کرونای روانی به مردم جهان