Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@19:40:28 GMT

ترامپ باب تعطیلی دولت آمریکا را باز نگه داشت

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۶۹۸۰

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری نشریه هیل، ترامپ به خبرنگاران افزود: ما در مورد دیوار مرزی و اختصاص مبلغ تقریبی پنج میلیارد دلار برای احداث این دیوار گفت و گو می کنیم.

وی پیشتر نیز مساله تعطیلی دولت را به تامین بودجه برای احداث دیوار مرزی ربط داده بود، اما جمهوریخواهان آمریکا وی را متقاعد کردند که این کار را قبل از برگزاری انتخابات میان دوره ای کنگره انجام ندهد که در آن صورت به موضع این حزب در انتخابات لطمه وارد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در حالی بار دیگر مساله تعطیلی دولت را مطرح کرد که وی در حال مذاکره با نمایندگان سنا برای دستیابی به توافقی است تا بودجه مورد نیاز دولت تا حدی تامین شود.

در حالی که نمایندگان کنگره در تصویب هفت مورد از 12 لایحه بودجه تا قبل از پایان موعد سال مالی به موفقیت دست نیافتند، کنگره تا 7 دسامبر (16 آذر ماه) زمان دارد تا مابقی بودجه دولت را تامین کند.

سناتور «ریچارد شلبی» رئیس کمیته تخصیص بودجه سنا در هفته گذشته گفت: همواره به همه از جمله شخص رئیس جمهوری می گویم که تعطیلی دولت، ایده خوبی نیست.

هر چند دمکرات ها بر تامین امنیت مرزی آمریکا تاکید دارند، در زمینه صدور مجوز دیوار مرزی یا اختصاص بودجه مالی بیشتر بدون توافق گسترده تری در زمینه مهاجرتی، حالت تدافعی به خود گرفته اند.

مذاکرات در این زمینه در صورتی جریان دارد که ترامپ موضعی سخت نسبت به مهاجران آمریکای مرکزی که برای پناهجویی راهی مرز جنوبی آمریکا شده اند، اتخاذ کرده است.

ترامپ دستور استقرار حدود پنج هزار و 800 نظامی آمریکایی در امتداد مرز آمریکا برای جلوگیری از ورود مهاجران به ایالات متحده را صادر کرده است.

وی امروز تاکید کرد که این نیروها تا هر زمان که لازم باشد در امتداد این مرز می مانند، هرچند درخواست هایی برای بازگشت شان به خانه برای روز شکرگزاری داده شده است.

ترامپ افزود: نظامیان، حصار بسیار زیبایی درست کرده اند. این حصار کاملا انسانی بوده و زمانی که آنها (مهاجران) به دام افتند، آزاد نمی شوند.

رئیس جمهوری آمریکا پیشتر تهدید کرده بود که 15 هزار نیرو به مرز جنوبی کشورش اعزام می کند، نیرویی که بیش از مجموع نیروهایی است که واشنگتن در افغانستان مستقر کرده است.

براساس تحقیق مستقلی که پیشتر در ماه جاری منتشر شد، استقرار نیروهای آمریکایی در مرز جنوبی آمریکا ممکن است بین 42 میلیون تا 110 میلیون دلار برای این کشور هزینه در بر داشته باشد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۶۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه «ای بی سی نیوز» روز چهارشنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که با توجه به اینکه امکان حبس کوتاه مدت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات قضائی وجود دارد، سرویس مخفی این کشور چند جلسه برای برنامه ریزی اقدامات مرتبط برگزار کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند با این حال سرویس مخفی آمریکا هنوز برنامه مشخصی در این باره ندارد.

سرویس مخفی آمریکا مسئول محافظت از رؤسای جمهور فعلی و سابق این کشور (و همچنین خانواده‌های آنها) است، اما حفاظت از رئیس جمهور سابق در زندان یک مورد بی سابقه خواهد بود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از پرونده‌های قضائی خود به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6088028

دیگر خبرها

  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • نظر دولت در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها چیست؟
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است