Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: رییس پلیس راه راهور ناجا با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون۱۸ نفر در محل تصادف رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت:تا زمانی که فرد مسئولی جان خود را از دست ندهد کسی به مشکلات جاده‌ای توجه نمی‌شود.

سردار محمدحسین حمیدی در خصوص حادثه Incident جان باختن رئیس سازمان تامین اجتماعی و معاونش در استان گلستان تاکید کرد: این محور ۲۴ بریدگی ناایمن دارد که دور برگردان به حساب نمی‌آید، ولی عملا به همین منظور استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که پلیس Police راه بار‌ها مکاتبه کرده است که این دوربرگردان ها، غیراستاندارد است و در واقع بریدگی است نه دوربرگردان افزود: رفع نواقص این محور به بهانه کمبود بودجه به حال خود رها شده است در حالی که موضوع در شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی استان گلستان نیز مطرح شد، اما کسی توجه نکرد!

رییس پلیس راه راهور ناجا با تاکید بر این که شرکت ساخت وزارت راه، این به اصطلاح بزرگراه را ساخته با همان نواقص تحویل داده و سازمان راهداری نیز با وجود نواقص موجود آنرا تحویل گرفته است افزود: در سال ۹۶، در این محور ۱۰ نفر کشته و حدود ۱۴۹ نفر در این محدوده شدیدا مجروح شدند. همچنین در ۷ ماهه سال ۹۷ نیز ۸ تن کشته و ۹۱ نفر مجروح شدید شده اند.

وی با اشاره به این که بار‌ها در مورد بریدگی‌های غیراستاندارد این محور مکاتبه و به مسئولان استانی خطرات این نواقص گوشزد شده است و مسئولان قضایی در جریان این مکاتبات هستند گفت: در زمان ساخت راه ها، نظر پلیس به هیچ عنوان اخذ نمی‌شود و زمانی که پروژه به اتمام و مرحله بهره برداری می‌رسد، بعضا با فشار پلیس، تنها برخی نواقص برطرف می‌شود.

رییس پلیس راه راهور ناجا گفت: جاده‌ای که خودروی رئیس سازمان تامین اجتماعی از آن جا عبور می‌کرد، عملا محوری درون شهری است و شرایط جاده‌های برون شهری را ندارد چرا که در کنار زمین‌های کشاورزی، منازل مسکونی و تجاری قرار گرفته و انواع وسایل نقلیه اعم از دوچرخه و موتورسیکلت تا وسایل نقلیه سنگین و انواع سواری و خودرو از آن جا عبور می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که فرد مسئول و شناخته شده‌ای جان خود را از دست ندهد کسی به مشکلات جاده‌ای توجه نمی‌کند. در حادثه اخیر نیز راننده لنکروز چاره‌ای جز دور زدن نداشته است اگر به این خودرو برخورد نمی‌کرد شاید به خودروی دیگری برخورد می‌کرد. اما در این مسیر باید از هوشیاری بسیاری برخوردار باشیم که تمام بریدگی‌ها را با سلامت طی کنیم در این زمینه خطای انسانی کمترین دلیل و راه مهمترین عامل حادثه بوده است.

رییس پلیس راه راهور ناجا با تاکید بر این که حوزه تصادفات در کشور جدی گرفته نمی‌شود گفت: این حوزه عملا به مثابه سوت قطاری شده است که ساکنان اطراف آن به دلیل شنیدن‌های مکرر عملا آنرا نمی‌شنوند.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

شوخی جالب حسن روحانی با رئیس جمهور عراق+عکس راز عجیب شکم برآمده این زن چه بود؟! +فیلم(16+) بیمار عصبی پزشک مشهدی را با چاقو سلاخی کرد+عکس اولین تصاویر از تکه‌های بدن خاشقجی هنگام سلاخی+عکس( 16+) زن جوان با عکس های برهنه خود پسرهای جوان را به دام می انداخت ! تجاوز به لی لی معروف در هتل + عکس سیروس خیلی هوسران بود هم با من بود و هم پنهانی با ناهید دوست صمیمی ام ! مرد 43 ساله توسط دوست صمیمی اش عقیم شد + عکس تجاوز به دختر 21 ساله توسط 2 جوان مست داخل ماشین+فیلم و عکس مردم دختر 15 ساله را از چنگ مرد 51 ساله در خیابان در آوردند+فیلم مرد 440 کیلویی می خواهد چاق تر شود! + تصاویر ماجرای ماشین لوکس وزیر ارتباطات چه بود؟ + عکس و جزییات مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا طرفداران یک دزد با سنگ به پلیس حمله کردند / درآبادان رخ داد 9 زن و 12 مرد گردانندگان پارتی شبانه در مراغه! + جزییات

منبع: رکنا

کلیدواژه: حادثه Incident تامین اجتماعی پلیس Police راهور تامین اجتماعی سلامت پلیس راه تامین اجتماعی تصادف مشکلات رئیس عکس فیلم ایران ساعت مرد انتشار تصاویر مردان وزیر زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۷۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد

به گزارش پارس نیوز، تامین اجتماعی مجوز بیمه ۱۰ هزار کارگر ساختمانی را صادر کرد این در حالی است که طبق گفته انجمن کارگران ساختمانی ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی پشت نوبت بیمه هستند. عضو هیئت مدیره انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی، به خراسان می گوید، سهم بیمه توسط کارگر و کارفرما پرداخت می شود با وجود این، این بیمه خدمات ویژه ای به کارگر ارائه نمی دهد

صادق غفوریان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از بیمه شدن ۱۰ هزار کارگر ساختمانی در اردیبهشت ماه خبر داده و این در حالی است که عضو هیئت مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی ایران در گفت وگو با خراسان نه تنها این تعداد را در برابر کارگران بدون بیمه ناچیز می داند، به این نکته هم اشاره می کند که این بیمه، اساسا بیمه ای کم خاصیت با سطح نازلی از خدمات است.

۱۰ هزار کارگر در اردیبهشت بیمه می شوند

انتهای هفته گذشته، موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: با توجه به منابع جذب شده اردیبهشت امسال ۱۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی در سراسر کشور، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.

قطع بیمه ۳۰۰ هزار کارگر

این در حالی است که نمایندگان انجمن ها و اتحادیه های کارگران ساختمانی معتقدند، طی سه سال گذشته بیمه حدود ۳۰۰ هزار کارگر ساختمانی قطع شده است. مشکلات و اختلاف نظرها درخصوص قوانین موجود در این زمینه باعث شد که جریان بیمه این کارگران متوقف شود.

ماجرا به ماده ۵ قانون بیمه کارگران و میزان عوارض پروانه ساختمان برمی گشت که با پرداخت آن توسط کارفرما، بخشی از آن باید برای بیمه کارگران ساختمانی هزینه شود.

در عین حال، مشکلات موجود و موانع و چالش هایی که در این زمینه وجود داشت، با اصلاحیه ای که به تازگی در مجلس صورت گرفت، سهم پرداختی توسط کارفرمایان کاهش یافت و زمینه انجام بیمه کارگران فراهم شد.

مدیرعامل تامین اجتماعی در این زمینه گفت: «سازمان تامین اجتماعی براساس اصلاحیه ماده پنج قانون بیمه کارگران ساختمانی مکلف است با دریافت ۷ درصد حق بیمه سهم بیمه شده از کارگر و همچنین ۱۵ درصد مجموع عوارض صدور پروانه از مالک نسبت به تداوم پوشش بیمه تمام کارگران ساختمانی اقدام کند.با این اصلاحیه مشکل تامین منابع بیمه کارگران تا حد مشخصی حل شده است و از این پس براساس منابع تامین شده تعدادی از کارگران ساختمانی بیمه خواهند شد.»

۶۷۰ هزار کارگر ساختمانی بیمه هستند

در عین حال، هم اکنون طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی ۶۷۰ هزار کارگر ساختمانی بیمه هستند و آن طور که رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی اعلام کرده است، ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی نیز بیمه نیستند.

حادثه روزانه برای ۲.۵ نفر از کارگران ساختمانی

جدا از سختی ها و مشقت های معیشتی که روز به روز گریبانگیر طبقه کارگر به ویژه کارگران ساختمانی است، آن ها با حوادث سخت کار نیز مواجه هستند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی در این باره با اشاره به ضرورت بیمه کارگران ساختمانی می گوید: «تعداد حوادث شغلی در این شغل بسیار زیاد است. روزانه دو ونیم نفر فوتی بین کارگران ساختمانی داریم که آمار بسیار بالایی است، تعداد بسیاری از کارگران نیز روزانه قطع نخاع و قطع عضو می‌شوند. بیمه حق اولیه هر فردی است، اما متاسفانه بعید می‌دانیم با این قانون تمام کارگران ساختمانی که چشم انتظار بیمه بودند به حقشان برسند.»

منبع : مشرق

دیگر خبرها

  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • ۵ سرنشین پراید در تصادف با کامیون در محور رستم جان باختند
  • ۵ سرنشین پراید در تصادف با کامیون در محور رستم جا باختند
  • پلیس فتا: ۹۱ درصد حجم «آلودگی جرایم غیر اخلاقی» مربوط به اینستاگرام است
  • رئیس پلیس فتا: اینستاگرام بیشترین حجم آلودگی جرایم غیر اخلاقی را دارد
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل در فضای مجازی
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند