Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@15:17:47 GMT

یونانی ها پرچم آمریکا را به آتش کشیدند

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۷۰۶۱

یونانی ها پرچم آمریکا را به آتش کشیدند

آتن- ایرنا- مراسم بزرگداشت قیام دانشجویی روز شنبه با حضور شهروندان آتن پایتخت یونان و در قالب تجمع اعتراضی با آتش زدن پرچم آمریکا در مقابل سفارت ایالات متحده برگزار شد.

به گزارش شنبه شب ایرنا،شهروندان یونانی به مناسب بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد قیام دانشجویی بر علیه دیکتاتورهای آن زمان که از حمایت همه جانبه آمریکا برخوردار بودند، شرکت و بصورت گسترده ای و با نفرت از سیاست های خصمانه واشنگتن در مقابل سفارت این کشور تجمع و شعارهایی را بر علیه سیاست های ایالات متحده سردادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مراسم از صبح امروز با تجمع در مقابل دانشگاه پلی تکنیک آتن و با نثار شاخه های گل به دانشجویانی که در قیام بر علیه سرهنگ های دیکتاتور مورد حمایت آمریکا در سال 1973 کشته شدند، برگزار شد.
بر اساس این گزارش، حاضران در این مراسم همچنین عصر امروز با برپایی تظاهرات گسترده از محل دانشگاه پلی تکنیک بسوی سفارت آمریکا واقع در مرکز آتن راهپیمایی خود را برگزار کردند.
معترضان به سیاست های آمریکا در خلال راهپیمایی به سوی سفارت ایالات متحده شعارهایی همچون' آمریکا قاتل مردم است'،' پایگاه نظامی آمریکا در یونان برچیده شوند'،' مشکلات جهانی ریشه در دخالت های آمریکا در دیگر کشورها دارد'، را سر دادند و از دولت یونان خواستند که در سیاست های تحمیلی و ضد بشری واشنگتن همراهی نکند .
همچنین تظاهرکنندگان با تجمع مقابل سفارت آمریکا پرچم این کشور را به آتش کشیدند و از واشنگتن خواستند که به سیاست های حمایتی از دیکتاتورها ،دخالت در امور دیگر کشورها دست بردارد .
هزاران نیروی پلیس برای جلوگیری از نزدیک شدن شهروندان خشمگین به سفارت آمریکا در آتن حضور داشتندبه نحوی که از چهار طرف سفارتخانه ایالات متحده را با خودورهای ویژه محاصره کرده بودند.
همه ساله مردم یونان درروز بزرگداشت 17 نوامبر 1973 یعنی روز قیام دانشجویی با برپایی تظاهرات و سردادن شعارهای ضدآمریکایی این روز را گرامی می دارند.
همچنین رسانه های یونان گزارش دادند که تظاهرات گسترده ای در شهر تسالونیک در شمال این کشور در مقابل کنسولگری آمریکا برپا شد و حاضران با سردادن شعارهای ضدآمریکایی سیاست های توسعه طلبانه و مداخله جویانه واشنگتن در دیگر کشورها را محکوم کردند . شبد**اروپام**462**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي پرچم آمريكا را به آتش كشيدند يونان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۷۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده و نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا، تجمع خود در ویلمینگتون، کارولینای شمالی را به دلیل آب و هوای بد از جمله رعد و برق و صاعقه به تعویق انداخت.

ترامپ در فایل صوتی به حامیان خود اطلاع داد که در راه است، اما به او توصیه شد که مراسم امشب را لغو کند تا اطمینان حاصل شود که همه در امنیت هستند. 

 وی خاطرنشان کرد که به او گفته شده است که از هوادارانش بخواهد محل برگزاری تجمع برنامه ریزی شده را ترک کنند و به دنبال سرپناه باشند.

ترامپ به حاضران اطمینان داد: «خیلی سریع آن را (سخنرانی) جبران خواهیم کرد. او تاکید کرد: «ما این کار را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام خواهیم داد و از این اتفاق ناراحت هستیم، اما می‌خواهیم همه را ایمن نگه داریم».
این سیاستمدار در پیام خود در شبکه اجتماعی Truth Social وعده داد: من به زودی برمی گردم، کارولینای شمالی!

سخنرانی ترامپ در چارچوب رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار بود شامگاه شنبه به وقت محلی برگزار شود که در نهایت به دلیل خطر طوفان در آخرین لحظه لغو شد.

تا زمان لغو سخنرانی، صد‌ها نفر از هواداران او در محوطه باز که قرار بود ترامپ در آنجا سخنرانی کند، تجمع کرده بودند. تاریخ اجرای جدید هنوز مشخص نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تجمع مقابل دیوان عالی آمریکا در حمایت از افراد بی خانمان
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه + فیلم
  • تجمع بزرگ حمایت از فلسطین مقابل دانشگاه یِیل آمریکا
  • راهپیمایی مردم یونان علیه حمایت آمریکا و اروپا از رژیم صهیونیستی
  • آمریکا ممکن است مستشاران نظامی اضافی به سفارتش در کی‌یف بفرستد
  • العربیه: آمریکا به اسرائیل سلاح می‌دهد و به نفعش وتو می‌کند و برای غزه فقط نگران است
  • قصد آمریکا برای اعزام مشاورین نظامی بیشتر به اوکراین
  • ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد
  • آمریکا مشاور نظامی به اوکراین می‌فرستد