Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، شهیندخت مولاوردی (دستیار امور حقوق شهروندی رئیس‌جمهور و معاون سابق امور زنان) گفته است:

در دولت نهم و دهم خیلی تلاش کردم که واقعاً بمانم و منشأ اثر باشم، حتی یک سال مرخصی بدون حقوق گرفتم و بازگشتم دوباره! اما دریافتم اصلاً امکان و زمینه همکاری وجود ندارد و از طرف مقابل هم پذیرشی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک بلک‌لیستی به قول خودشان درست کرده بودند. وی می‌افزاید: من نیروی رسمی نهاد ریاست جمهوری بودم هرجا درخواست همکاری می‌دادم مخالفت می‌کردند. به عنوان کسی که در آن موقع کارشناس ارشد حقوق بین‌الملل و تجربه مدیریت امور بین‌الملل را هم در کارنامه داشتم و حرف برای گفتن در حوزه تخصصی خود داشتم، اما فضا فوق‌العاده برای فعالیت بسته شده بود، لذا من خودم را از مجموعه ریاست‌جمهوری بازخرید کردم و مشغول به کار تخصصی رشته خودم شدم. حدود ۵ الی ۶ سال در محیطی غیر از نهاد ریاست‌جمهوری فعال بودم، تا بالاخره پیشنهاد معاونت امور زنان و خانواده به من داده شد.[1]

همچنین فاطمه آلیا نماینده سابق مجلس نیز درباره مولاوردی می‌گوید:

آنطور که از شواهد و قرائن و مباحث دولتی‌ها در آن زمان منتشر می‌شد انتخاب خانم مولاوردی در دولت یازدهم پس از چند ماه تأخیر به عنوان متولی ویترین بود، چون دیگرانی مطرح و پشت صحنه بودند که اصطلاحاً مورد داشتند. یعنی یا در جریان فتنه 88 همراهی کرده بودند یا بدلیل نتایج تحقیق و تفحص مجلس هفتم- که گزارش آن در صحن علنی قرائت شد و با رأی اکثریت برای پیگیری و رسیدگی تخلفات مطروحه به قوه قضاییه ارسال شد- مانع داشتند به هر حال مشکل پیش می‌آید پس نتوانستند انتخاب شوند. خانم مولاوردی در زمان تحقیق و تفحص مجلس مدیر بین الملل مرکز امور زنان بودند و محور فعالیت‌های بخش بین‌الملل آن جا که البته مثل حالا سیاست آن موقع هم تلاش در جهت عدم بازتاب فعالیت‌های خارجی و بین المللی بود. بعضاً ایشان به عنوان فمنیست اسلامی مطرح می‌شدند و بعضی اشکالات هیئت تحقیق و تفحص هم به ایشان برمی گشت اما ایشان یک زیرکی به خرج داده و در همان گیر و دار رسیدگی به تخلفات خود را بازخرید کردند و از دایره خدمت دولتی خارج شده و به فعالیت دیگر پرداختند.[2]

بنا بر اقرار خانم مولاوردی و همچنین اظهارات خانم آلیا، مشخص می‌شود که مولاوردی بعد از بازخرید کردن خود، باز هم وارد مناصب دولتی شده است.

طبق ماده واحده- قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، از تاریخ ابلاغ این قانون، به‌کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوطه بازنشسته یا بازخرید شده یا بشوند، در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶/۷/۸ و کلیه دستگاه‌هایی که به نحوی از انحاء از بودجه عمومی کل کشور استفاده می‌کنند، ممنوع می‌باشد.[3]

حال به نظر می‌رسد نوبت خانم مولاوردی است که درباره برنامه‌هایشان بعد از خروج از دولت - طبق قانون منع به کارگیری بازنشستگان- توضیح بدهند. البته گمانه‌زنی درباره مقصد خانم مولاوردی چندان دشوار نیست و به احتمال فراوان دفترخانه اسناد رسمی ایشان در شهرک غرب تهران، اولین گزینه برای طی کردن دوران پس از خدمت باشد.
 
قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی، ۲۷ شهریور ماه از سوی رئیس جمهور برای اجرا به «سازمان اداری و استخدامی کشور» ابلاغ شد و بر این اساس،  ۲ ماه پس از ابلاغ این قانون باید بازنشستگان دستگاه های متبوعشان را ترک کنند.

بر اساس این گزارش، طبق قانون منع بکارگیری بازنشستگان «به‌کارگیری بازنشستگان در سمت‌های مذکور در بندهای الف، ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال ۸۶ و همچنین به کارگیری بازنشستگان نیروهای مسلح با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا صرفاً در دستگاه متبوع خود مجاز است.

بر اساس ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، سِمَت‌های ذیل مدیریت سیاسی، محسوب و به عنوان مقام شناخته می‌شود:

الف) رؤسای سه قوه

ب) معاون اول رئیس‌جمهور، نواب رئیس مجلس و اعضای شورای نگهبان

ج) وزرا، نمایندگان مجلس و معاونان رئیس‌جمهور

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و علی جنتی سرپرست نهاد ریاست جمهوری نیز در فهرست بازنشستگان قرار دارند و باید تا تاریخ ۲۶ آبان ماه ۱۳۹۷ نهاد ریاست جمهوری را ترک کنند.

[1] -https://www.tabnak.ir/fa/news/775797
[2] -http://www.jahannews.com/detailed/589951
[3] - https://www.eghtesadonline.com/n/1VQ2

 منبع: مشرق

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۷۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مصوبات و جذب اعتبارات سفر دوم رئیس‌جمهور به سمنان مانند سفر اول باشد

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: در بحث پیگیری مصوبات سفر دور دوم ریاست جمهوری به استان نیز همچون دور اول اقدامات به خوبی پیگیری و اعتبارات جذب شده و هزینه شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در نشست شورای اداری استان سمنان اظهار کرد: در بحث پیگیری مصوبات سفر دور دوم ریاست جمهوری به استان نیز همچون دور اول اقدامات به خوبی پیگیری و اعتبارات جذب شده و هزینه شود.

وی با تقدیر از دست‌اندرکاران سفر ریاست جمهوری به استان سمنان، افزود: آیت الله رئیسی و هیئت دولت از برگزاری سفر استانی به سمنان رضایت داشتند.

امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در استان سمنان خاطرنشان کرد: استاندار، فرمانداران و تمام مسئولان در بحث مقدمات سفر از چند ماه قبل از انجام به صورت ویژه پیگیر و پای کار بودند.

مطیعی تصریح کرد: عده‌ای دین را برای رسیدن به دنیا، حفظ دنیا و مادیات وسیله قرار داده و مادیات برای آن‌ها اصل بوده و دین وسیله است؛ لذا این افراد برای به دست آوردن منزلت دنیوی از دین استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: حفظ دین در آخرالزمان بسیار سخت است، به گونه‌ای که گویا انسان بخواهد آتش گداخته‌ای را در کف دست خود نگه دارد.

امام جمعه سمنان گفت: افرادی که دنیا را وسیله قرار می‌دهند، تمامی تلاش و هم و غم آن‌ها وسیله قرار دادن دین بوده و دیگر اینکه شبهات و مواردی که توسط آن‌ها قابل حل است را در پرده ابهام نگاه می‌دارند تا به عنوان برگ برنده برای گرفتن امتیاز از آن استفاده کند.

کد خبر 747247

دیگر خبرها

  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • پیگیری مصوبات و جذب اعتبارات سفر دوم رئیس‌جمهور به سمنان مانند سفر اول باشد
  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد