Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهمیت حدیث در میان مسلمانان از آن روست که از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و عقاید در علم کلام محسوب می‌شود. همچنین احادیث از منابع اولیه پژوهش‌های تاریخی است.

امام صادق علیه‌ السلام:

اَقْرَبُ ما یَکُونُ الْعِبادُ اِلَى اللّه‌ِ عَزَّوَجَلَّ وَاَرْضى ما یَکُونُ عَنْهُمْ، اِذَا افْتَقَدُوا حُجَّةَ اللّه‌ِ، فَلَمْ یَظْهَرْ لَهُمْ، وَلَمْ یَعْلَمُوا بِمَکانِهِ، وَهُمْ فى ذلِکَ یَعْلَمُونَ اَنَّهَ لَمْ تَبْطُلْ حُجَّةُ اللّه‌ِ، فَعِنْدَها فَتَوَقَّعُوا الْفَرَجَ کُلَّ صَباحٍ وَ مَسآءٍ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نزدیک‌ترین حالت بندگان به خدا و خشنودى او از آن‌ها هنگامى است که حجّت خدا در میان آن‌ها نباشد و براى آن‌ها ظاهر نشود و آن‌ها محـل او را ندانند. ولى در عین حال معتقد باشند که حجّت خدا هست، در این زمان شب و روز در انتظار فرج باشند.

بحارالأنوار: ج. ۵۲، ص. ۱۴۵

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مسلمانان امام صادق انتظار فرج زمان ظهور غیبت امام زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۷۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه زمانی فرآیند‌های مهم آزمون‌های سال ۱۴۰۴ اعلام شد+جزئیات

سازمان سنجش آموزش کشور برنامه زمانی فرآیند‌های مهم آزمون‌های سال ۱۴۰۴ اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سازمان سنجش آموزش کشوردر اطلاعیه‌ای برنامه زمانی فرآیند‌های مهم آزمون‌های سال ۱۴۰۴ اعلام کرد.

 

دیگر خبرها

  • ۱۱ کشته و زخمی در پی درگیری کوچی ها و باشندگان فاریاب
  • برنامه زمانی فرآیندهای مهم آزمون‌های سال ۱۴۰۴
  • برنامه زمانی فرآیند‌های مهم آزمون‌های سال ۱۴۰۴ اعلام شد+جزئیات
  • تداوم بحران گازی میان لبنان و اسراییل در مدیترانه شرقی
  • ماه رمضان ، ماه مناجات و راز و نیاز با خدا +فیلم
  • زمانی که جرارد پیکه مقابل مسی و رونالدینیو قرار گرفت / فیلم
  • زمانی مردم در بُعد ظاهر خوب‌اند اما درونشان را اصلاح نمی‌کنند
  • ماه رمضان میانبری برای رسیدن به قرب الهی
  • قرآن کریم ریسمانی متصل بین خدا و بندگان است
  • در دیدار میان گروه‌های مقاومت فلسطین با جنبش انصارالله چه گذشت؟