Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:24:24 GMT

کرمانشاه رتبه 6 کشوری در رشد اشتغال را کسب کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۷۱۷۲

کرمانشاه رتبه 6 کشوری در رشد اشتغال را کسب کرد

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه با اشاره به گزارش وضعیت نرخ بیکاری و اشتغال کشور در فصل تابستان 97 گفت: این استان در شاخص رشد اشتغال رتبه 6 و در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی رتبه هشتم کشور را کسب کرد که از میانگین کشوری بیشتر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند شامگاه شنبه در شورای اشتغال استان با استناد به آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه افزود: از تابستان سال گذشته تا تابستان سال جاری، در کرمانشاه 33 هزار فرصت شغلی ایجاد شده که 11 هزار مورد آن تنها در فصل تابستان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او در ادامه با اشاره به شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم ها عنوان کرد؛ با توجه وضعیت اقتصادی 6 ماه اول سال جاری، 20 استان کشور با افزایش نرخ بیکاری مواجه بودند این در حالی است که کرمانشاه با وجود تمام مشکلات نه تنها بیکاری را متوقف کرده بلکه 1.5 درصد کاهش داشته است.
وی سیر نزولی بیکاری در کرمانشاه را نشانه عملکرد و سیاست درست مجموعه مدیریتی استان قلمداد کرد و گفت: باید همچنان یادمان باشد کرمانشاه رتبه اول بیکاری در کشور دارد و با میانگین کشوری فاصله زیادی داریم.
استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه مدیران برای حل مشکلات مدیر شده اند از آنها خواست در راستای کاهش نرخ بیکاری ، رفع مشکلات بخش خصوصی و مردم تلاش کنند.
او با اشاره به اینکه کرمانشاه برای اولین بار در شاخص مشارکت اقتصادی رتبه بالای میانگین کشوری را کسب کرده است، گفت: استان با جامعه هدف کاهش نرخ بیکاری فاصله بسیار زیادی دارد.
بازوند در ادامه از اینکه وضعیت اشتغال زایی مناطق زلزله زده در آمار نرخ بیکاری لحاظ نشده انتقاد کرد و اظهار داشت: مناطق زلزله زده استان یک بازار هشت هزار میلیارد تومانی برای کسب و کار فراهم کرده اگر در نمونه آماری لحاظ می شد رتبه کشوری استان چشمگیر بود.
نماینده عالی دولت در کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود فضای کسب و کار موجود را شایسته این استان ندانست وافزود: رتبه کرمانشاه در شاخص بهبود فضای کسب و کار 28 کشوری است و این اصلا مطلوب نیست و رتبه سال گذشته استان 31 کشوری بود که امسال چند پله ارتقا یافته است.
وی وضعیت نامطلوب فضای کسب و کار را نشانه ساختار معیوب بروکراسی اداری و بانکی دانست که سرمایه گذاران را چند ماه فقط برای یک استعلام معطل می کنند و آنها را به استان های دیگر فراری می دهند.
بازوند در ادامه بانک ها را شریک پروژه های اقتصادی در استان ها عنوان کرد و از مدیران عامل بانک های استان خواست سرعت بیشتری در کارشناسی ها و استعلام و پرداخت تسهیلات پروژه ها داشته باشند.
وی با بیان اینکه مردم از مسئولان انتظار کاهش نرخ بیکاری را دارند، افزود: دولت به تنهایی نمی تواند برای همه کار ایجاد کند، مدیران و بانک ها باید برای حضور بخش خصوصی و مردم کارهای بیشتری انجام دهند.
استاندار کرمانشاه در پایان از رسانه ها و شبکه های اجتماعی خواست آمار نرخ بیکاری و افزایش اشتغال استان را واقع بینانه تحلیل و گزارش کنند و مردم را امیدوار نگه دارند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
هم اکنون بیش از یک هزار واحد تولیدی با 30 هزار نفر اشتغالزایی در استان کرمانشاه وجود دارد.
3209/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد نرخ بيكاري مشاركت اقتصادي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۷۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اقتصادی روسیه رقم خورد

اقتصاد روسیه در میان نرخ پایین بیکاری رشد اقتصادی ثبت کرد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت اقتصادی روسیه اظهار کرد: اقتصاد روسیه در بحبوحه نرخ بیکاری نسبتا پایین، سه درصد رشد ثبت کرد.

او گفت: اقتصاد در برابر نرخ بسیار پایین بیکاری در حال رشد است. این سطح پایین برای یک سال و نیم ادامه دارد، در حالی که رشد اقتصادی تضمین شده است.

وی افزود: چنین نتیجه‌ای نشان می‌دهد که بازار کار ما نسبتا انعطاف‌پذیر است.

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: در عین حال، ما سناریوی محافظه‌کارانه‌ داریم که در آن خطرات مربوطه گنجانده شده است.

به نقل از بیزنس، وزارت اقتصادی روسیه انتظار دارد که نرخ بیکاری روسیه در سال جاری در محدوده سه درصد باقی بماند.

دیگر خبرها

  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه
  • رتبه نخست استان همدان در تحقق اشتغال به رزن رسید
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • کسب رتبه هفت کشوری گمرکات آذربایجان شرقی در مبادلات تجاری
  • روند کاهشی نرخ تورم ماهانه در استان یزد
  • رشد اقتصادی روسیه رقم خورد