Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

تسعیر ارز به معنی تبدیل معاملات پولی خارجی به پایه پول رایج داخل کشور است، معاملات یک واحد تجاری داخلی با واحدهای تجاری واقع در خارج از کشور اغلب به واحد پولی غیر از ریال انجام می شود که آن را معاملات ارزی می نامند.

به گزارش ایرنا براساس استاندارد حسابداری، معاملات ارزی در زمان شناخت اولیه باید براساس نرخ تسعیر (تبدیل) در تاریخ انجام معامله به ریال ثبت شود که این فرآیند را تسعیر ارز گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس در گزارش شنبه خود به نقل از محمد صادق حمیدیان، افزود: موضوع دریافت مالیات از محل تسعیر نرخ ارز یکی از دغدغه های اصلی صادر کنندگان بود که با توجه به مسایل اخیر که صادرات کشور را تحت تاثیر قرار داده بود، این مساله به یک مشکل بزرگ تجار و بازرگانان تبدیل شده بود.

وی ادامه داد: بخشنامه مالیات بر تسعیر نرخ ارز در چند سال گذشته، محل بحث بسیاری از فعالان اقتصادی بود.

او اظهار داشت: بر اساس قوانین موجود، مطالبه این مالیات از صادرکنندگان فاقد توجیه قانونی بود که سرانجام با کوشش فعالان بخش خصوصی و ورود دیوان عدالت اداری، این قانون ملغی شد.

حمیدیان بیان کرد: بخشنامه های سال های 91 و 95 سازمان امور مالیاتی، مشکلاتی را برای بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی ایجاد کرده بود که امیدواریم با لغو این بخشنامه ها، شاهد سامان یافتن حوزه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی باشیم.

حمیدیان گفت: بر اساس رای دیوان و مطابق بند الف ماده 141 قانون مالیات های مستقیم، صد درصد درآمد حاصل از صادرات محصولات تمام شده کالای صنعتی و محصولات بخش کشاورزی شامل محصولات زراعی، باغی، دام و طیور، شیلات، جنگل و مرتع، صنایع تبدیلی و تکمیلی آن و 50 درصد درآمد حاصل از صادرات سایر کالاهایی که به منظور دست یافتن به اهداف صادرات کالاهای غیرنفتی به خارج از کشور صادر می شوند از مشمول مالیات معاف هستند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: اقتصادی سایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۷۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت از وصول معوقات و فرارهای مالیاتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سیدمحمد هادی سبحانیان، رئیس سازمان مالیاتی کشور در حاشیه سفر به قم و دیدار با مراجع معظم تقلید و علما با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته نظام مالیاتی کشور توانست با گسترش چتر مالیاتی و شناسایی مودیان جدید سهم قابل توجهی در هزینه‌ها و منابع عمومی کشور داشته باشد.

وی شناسایی مودیان جدید مالیاتی را یکی از اصلی‌ترین دستاوردهای سازمان امور مالیاتی کشور عنوان کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار پرونده جدید مالیاتی شناسایی شد.

سبحانیان گفت: مبارزه با فرار مالیاتی در سال جاری نیز با جدیت دنبال می‌شود چرا که تحقق این موضوع به گسترش عدالت در جامعه کمک شایانی خواهد کرد.

رئیس سازمان امور مالیاتی در ادامه به برخی از مشکلات موجود در فضای اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: بسیاری از مشکلات امروز ناشی از وابستگی به درآمدهای نفتی است و دولت سیزدهم حرکت پرشتاب به سمت اخذ مالیات هوشمند را آغاز کرده است.

سبحانیان فراهم کردن زیرساخت‌های اخذ مالیات هوشمند را یکی از دستاوردهای دولت عنوان کرد و گفت: در دهه گذشته تنها ۳۶ درصد است درآمدهای کشور از طریق درآمدهای مالیاتی تامین می‌شد در حالی که در سال گذشته بیش از ۵۲ درصد از درآمدهای دولت از محل وصول مالیات تامین شده است.

دیگر خبرها

  • مصارف مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود
  • ۵۰ میلیارد تومان تنها جریمه خانه‌های لوکس و خالی طی ۱۱ ماه گذشته 
  • دریافت مالیات باید عادلانه باشد
  • باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند
  • رسیدگی به تخلفات اداری در دیوان عدالت اداری چگونه انجام می شود؟
  • توازن و عدالت در اخذ مالیات باید لحاظ شود
  • «دستیار مردمی سازی» رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور منصوب شد
  • درآمد ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت از وصول معوقات و فرارهای مالیاتی
  • دولت سیزدهم گام‌های مثبتی در زمینه مالیات برداشته است
  • مردمی سازی در مالیات سرعت گرفت