Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@21:53:48 GMT

دانستنی‌های جالب علمی

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۷۵۰۹

دانستنی‌های جالب علمی

حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

عوامل ایجاد سرطان رحم چیست؟

 برخی از متخصصان معتقد هستند که بالا بودن سطح هورمون استروژن می‌تواند عامل سرطان رحم باشد؛ خوب است بدانید که افزایش استروژن بدون افزایش پروژسترون در بدن می‌تواند موجب ضخیم شدن لایه داخلی رحم شده و احتمال سرطان را افزایش دهد، سرطان زمانی آغاز می‌شود که یک جهش ژنتیکی باعث غیرطبیعی شدن سلول‌های آندومتر شود، این سلول‌های غیرطبیعی به سرعت شروع به تکثیر و تشکیل تومور در رحم می‌کنند که در موارد پیشرفته سلول‌های سرطانی به سایر نقاط بدن گسترش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواص گیاه ارگانو

عطر و طعم ارگانو فوق‌العاده است و فواید زیادی را برای سلامت بدن دارد؛ ارگانو حاوی دو ترکیب قدرتمند به نام‌های کارواکرول و تیمول است که ویژگی‌های ضد باکتریایی و ضد قارچی دارند، همچنین این گیاه دارویی از ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی، ضد التهابی، ضد میکروبی، ضد نفخ، ادرار آور، معرق و خلط آور بهره می‌برد، از گیاه ارگانو می‌توان برای درمان سرماخوردگی، رفع گرفتگی بینی، تقویت سیستم ایمنی بدن، رفع گرفتگی‌های قاعدگی، بهبود سلامت قلب و مبارزه با دندان‌درد استفاده کرد.

خواص کندر و روغن کندر برای پوست

از شایع‌ترین خواص روغن کندر می‌توان به خاصیت نرم‌کنندگی پوست و مو اشاره کرد؛ محققان طب سنتی معتقد هستند که استفاده منظم و مداوم از این روغن پوست را نرم و صاف می‌کند، همچنین کندر برای کاهش و از بین بردن جای زخم‌ها کاربرد فراوانی دارد، این روغن می‌تواند آکنه، جای عمل‌های جراحی، جای زخم‌ها و حتی ترک‌های پوستی را از بین ببرد و پوستی صاف ایجاد کند.

بررسی خواص دارویی ترنجبین

ترنجبین یکی از پرکاربردترین داروهای گیاهی برای درمان بیمارانی است که همیشه از بیماری‌های انگلی رنج می‌برند، زیرا در ترنجبین ماده‌ای به نام سانتونین وجود دارد که یکی از قوی‌ترین مواد برای از بین بردن انگل‌ها و کرم‌ها به شمار می‌رود؛ همچنین با این گیاه می‌توان یبوست را درمان کرد، ترنجبین یکی از بهترین موادی است که دستگاه گوارش را نرم می‌کند و باعث می‌شود مدفوع راحت‌تر حرکت کند و از ابتلا به یبوست جلوگیری می‌کند.

رژیم غذایی مفید در برابر سرطان سینه

برخی مواد غذایی بسیار در برابر بیماری‌ها مفید هستند که با مصرف آن می‌توان از بروز سرطان رحم پیشگیری کرد؛ کلم، گل کلم و انواع دیگر آن، میوه و سبزیجاتی که سرشار از ویتامین C هستند، لوبیا، سویا، ماهی، سبوس گندم و روغن مواد غذایی هستند که از ابتلا به سرطان سینه جلوگیری می‌کند؛ تحقیقات مختلف نشان می‌دهد که درصد ابتلا به سرطان سینه در زنان آسیایی نسبت به زنان اروپایی و آمریکایی بسیار کمتر است و پژوهشگران علت این امر را مصرف بیشتر سبزیجات توسط آنها می‌دانند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۷۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از واحدهای تولیدی استان کرمان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،باهدف تسهیل در تولید و رفع موانع،  امروز رئیس کل دادگستری استان از یک واحد صنعتی و اقتصادی بازدید کرد.

در این بازدید چندساعته مشکلات پیشرو مطرح و برروند تسهیل در افزایش میزان تولید کارخانه تاکید شد.

کارخانه روغن نباتی کرمان در حال حاضر بیش از ۴۰۰نفر پرسنل ثابت دارد و سالیانه بیش از ۱۰۰ هزارتن انواع روغن‌های خوراکی را تولید  می کند.

رفع مشکل حمل و  نقل برای انتقال تولیدات موجود در این کارخانه به بازارهای مصرف کشور از مهم‌ترین مواردی بود که امروز رفع شد.

سال گذشته با تلاش و پیگیری دادگستری استان از تعطیلی ۶۵ واحد تولیدی جلوگیری شد و زمینه اشتغال جدید برای هزار و ۴۱۹ نفر نیز فراهم شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی/ از کاهش وزن تا پوست سالم(+روش تهیه)
  • بهترین راه برای از بین بردن کپک‌ها
  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • نوسان قیمت در محصولات کشاورزی؛ از زمین تا بازار
  • ریختن بیش از حد روغن موتور چه آسیب‌ هایی در پی دارد؟
  • حمایت از واحدهای تولیدی استان کرمان
  • دانه ضد آلرژی و ضد التهاب
  • آغاز عرضه نامحدود روغن موتور دیزلی در اصفهان
  • بهترین آنتی بیوتیک‌های طبیعی
  • آغاز عرضه نامحدود روغن موتور دیزل در اصفهان