Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@06:14:00 GMT

افسر اسرائیل: در بدترین مراحل امنیتی قرار داریم

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۷۵۳۶

افسر ارشد ارتش اسرائیل ضمن انتقاد از سیاست های تل آویو اذعان کرد که این رژیم در بدترین شرایط امنیتی قرار دارد و توان بازدارندگی برابر جنبش حماس در غزه را از دست داده است.

به گزارش ایرنا، زیکا فوگل از فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی که قبلا رئیس ستاد مشترک ارتش در مناطق جنوبی بود، با انتقاد شدید از مقام های سیاسی تل آویو، آن ها را متهم کرد که امنیت این رژیم را قربانی آینده سیاسی خود کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افسر ارشد اسرائیلی اذعان کرد که رژیم صهیونیستی در بدترین مراحل امنیتی خود قرار دارد.

فوگل افزود: سران سیاسی تل آویو سبب از بین رفتن توان بازدارندگی برابر حماس در غزه شدند، به این دلیل که پست های سیاسی آنان مهم تر از آینده امنیت این کشور است.

وی ادامه داد: قدرت بازدارندگی که حماس در دور اخیر درگیری ‌ها برابر رژیم صهیونیستی محقق کرد، بسیار کارآمدتر و موثرتر از توان بازدارندگی از بین رفته اسرائیل است. چهل سال پیش برابر سه کشور عربی جنگیدیم و بر آن ها پیروز شدیم، اما امروز نمی توانیم بر جنبش حماس پیروز شویم.

فوگل گفت: طی چهار روز درگیری در غزه، در وضعیت بسیار ضعیفی قرار داشتیم، از نظر عملیاتی کاری از دستمان ساخته نبود و در نهایت وزیر ارتش نیز استعفا داد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۷۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس:۳۰ افسر و ژنرال ارشد اسرائیلی در اختیار ما هستند

یک منبع ارشد حماس با اشاره به اینکه یحیی السنوار همچنان با قدرت مسئولیت خود را در میدان نبرد انجام می‌دهد تاکید کرد که صهیونیست‌ها با دروغ پراکنی به دنبال سرپوش گذاشتن بر شکست‌های خود هستند و تنها حماس ۳۰ افسر و ژنرال ارشد اسرائیلی را نزد خود دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در شرایطی که مذاکرات آتش بس غزه و تبادل اسرا در قاهره در سایه کارشکنی‌های مداوم رژیم صهیونیستی بدون نتیجه باقی مانده است و طرف صهیونیستی و آمریکایی همچنان تلاش دارند با به راه انداختن یک کمپین رسانه‌ای، مقاومت را مسئول شکست مذاکرات بدانند یک منبع ارشد در جنبش حماس فلسطین در گفتگو با العربی الجدید اعلام کرد که رژیم اشغالگر برای فرار از مسئولیت خود در آزادسازی اسرای صهیونیست در تلاش برای فریب افکار عمومی اسرائیلی‌ها و به ویژه خانواده‌های اسرای صهیونیست است.

30 ژنرال و افسر ارشد اسرائیلی نزد حماس هستند

این منبع شایعاتی که رسانه‌های عبری نزدیک به کابینه رژیم اشغالگر منتشر کرده‌اند مبنی بر اینکه حماس صرفا پیشنهاد آزادسازی 20 اسیر را به جای 40 اسیر در مرحله اول از توافق داده است تکذیب و تاکید کرد که این ادعا به معنای آن است که تعداد اسرایی که زنده مانده‌اند بیش از 20 نفر نیستند و این خلاف واقعیت می‌باشد.

این منبع اظهار داشت که البته نمی‌توان بطور دقیق تعداد اسرای صهیونیست زنده در غزه را تخمین زد اما آنچه مسلم است این رقم بیشتر از آماری است که در رسانه‌های عبری منتشر می‌گردد. این رسانه‌ها در حالی مدعی زنده ماندن صرفا 20 اسیر هستند که تنها 30 ژنرال و افسر ارشد اسرائیلی که در روز 7 اکتبر 2023 به اسارت مقاومت در آمدند نزد حماس می‌باشند و آنها متعلق به یگان‌های نظامی مهم و حساسی هستند که از مقرهای نظامی و برخی مقرهای امنیتی حساس به اسارت گرفته شده‌اند.

نتانیاهو اطلاعات اسرای نظامی صهیونیست را پنهان می‌کند

وی با تاکید بر اینکه این اسرا در مکان‌های بسیار امن و دور از دست اشغالگران می‌باشند و رسیدن به آنها تحت هر شرایطی غیر ممکن است اظهار داشت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر و وزرای کابینه وی اطلاعات مربوط به هویت برخی از اسرای نظامی که نزد مقاومت هستند را پنهان می‌کنند تا از خشم نیروهای ارتش رژیم اشغالگر جلوگیری کنند.

این منبع ارشد حماس در ادامه تصریح کرد که تنها راه آزادسازی اسرای رژیم اشغالگر مذاکرات جدی و تعهد کامل به آتش بس و بازسازی نوار غزه می‌باشد. مجددا تاکید می کنیم که مقاومت در شرایط میدانی مناسبی به سر می‌برد و همچنان بر صحنه نبرد به شکل یکپارچه مسلط است

یحیی السنوار با قدرت به مسئولیت خود در میدان نبرد ادامه می‌دهد

وی گفت که همچنین «یحیی السنوار» رئیس حماس در نوار غزه همچنان در جریان نبرد و واقعیت‌ها قرار دارد و علیرغم جنگ جاری در غزه و عملیات‌های اطلاعاتی که رژیم صهیونیستی بطور مداوم انجام می‌دهد اما یحیی السنوار از واقعیت جدا نشده و در جریان همه امور قرار دارد. ادعای صهیونیست‌ها و رسانه‌های این رژیم مبنی بر اینکه یحیی السنوار در تونل‌ها مانده و منزوی شده، دروغی بیش نیست و این ادعایی است که نتانیاهو و شرکای او برای سرپوش گذاشتن بر شکست های خود در جنگ غزه در برابر افکار عمومی اسرائیل و هم پیمانانشان مطرح می کنند. یحیی السنوار مسئولیت خود را در میدان همچنان به خوبی انجام می‌دهد.

مقاومت فلسطین: اسرائیل به کارشکنی در مذاکرات ادامه می‌دهدمقاومت فلسطین: صهیونیست‌ها به دنبال هیچ توافقی نیستندواکنش تند حماس به ادعاهای بلینکن درباره مذاکرات آتش‌بس

منبع مذکور تاکید کرد که یحیی السنوار اخیرا مناطقی که شاهد درگیری میان مقاومت و ارتش اشغالگر است را مورد بازرسی قرار داده و با برخی رزمندگان حماس در روی زمین و نه در داخل تونل‌ها دیدار کرد. همچنین اخیرا مذاکراتی میان رهبران حماس در داخل و خارج انجام شده است که در خلال آن یحیی السنوار، رهبری حماس در خارج از غزه را از شرایط مقاومت در داخل این منطقه آگاه کرد و گزارش‌ها و آمار میدانی دقیق را ارائه داد و بر موضع مقاومت و صلابت و قدرت آن در مقابله با نیروهای اشغالگر تاکید کرد.

تلاش‌های آمریکا برای تحت فشار قرار دادن مقاومت شکست خورد

این منبع ادامه داد که جنبش حماس به شکل جدی با همه پیشنهادات مطرح شده در مذاکرات قاهره تعامل کرد تا در نهایت به توافقی برای آتش بس برسد اما دولت آمریکا چهره واقعی خود را در خلال مذاکرات مشخص و ثابت کرد که اساسا نقش میانجی را ندارد و به صورت یک طرفه جهت امتیاز گرفتن برای رژیم اشغالگر کار می‌کند. بنابراین آمریکایی‌ها بعد از شکست تلاش‌های خود در تحت فشار قرار دادن مقاومت جهت مجبور کردن آن به تسلیم شدن در برابر خواسته‌های یکجانبه رژیم صهیونیستی و آزادسازی اسرای صهیونیست بدون ارائه تضمین واقعی جهت پایان دادن به درد و رنج ملت فلسطین، بسیار خشمگین هستند.

مذاکرات قاهره به بن بست رسیده است

از طرف دیگر «تلال عوکل» نویسنده و تحلیلگر سیاسی فلسطینی درباره روند مذاکرات قاهره در گفتگو با العربی الجدید اعلام کرد که به نظر می‌رسد مذاکرات قاهره به طور کامل به بن بست رسیده است. در اینجا مشکل مربوط به میانجی‌های عربی نیست و حتی اگر هر طرف دیگری از جمله ترکیه هم وارد این خط شود نتانیاهو هرگز تمایلی برای توقف تجاوزات علیه غزه ندارد. او همچنین هیچ اهمیتی به سرنوشت اسرای اسرائیلی نمی دهد.

«مخیمر ابوسعده» استاد علوم سیاسی دانشگاه الازهر در غزه نیز در همین زمینه اظهار داشت: کاملا روشن است که مذاکرات در وضعیت دشواری قرار دارد و درست است که علنا در رسانه‌ها از بن بست در مذاکرات حرفی زده نمی‌شود اما در شرایطی که رژیم صهیونیستی همچنان به کارشکنی‌های خود ادامه می‌دهد و حاضر به پذیرش هیچ یک از خواسته های حماس نیست باید بگوییم که مذاکرات به بن بست رسیده است. این مشکل ربطی به میانجی‌ها ندارد بلکه مشکل در این است که رژیم اشغالگر می‌خواهد واقعیت جدیدی را به نوار غزه تحمیل کند و تمایل به ادامه تجاوزات خود و آوارگی اجباری فلسطینی‌ها دارد و نمی‌خواهد هیچ چشم انداز سیاسی برای حل مسئله فلسطین ارائه شود.

در شرایطی که آمریکا تلاش دارند مقاومت فلسطین را مسئول شکست مذاکرات معرفی کند و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده به لفاظی‌های خود علیه حماس در این زمینه ادامه می‌دهد، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: اظهارات آنتونی بلینکن و تلاش وی برای اینکه جنبش حماس را مسئول عدم دستیابی به توافق معرفی کند، محکوم می‌کنیم. اظهارات بلینکن هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد و مغایر با حقیقتی است که تأکید می‌کند حماس بارها برای تسهیل دستیابی به توافق انعطاف‌پذیری از خود نشان داده است.

حماس افزود که ما همچنان بر خواسته‌های خود (شروط) تأکید می‌کنیم که شامل آتش‌بس دائمی، عقب‌نشینی نظامیان رژیم اشغالگر از غزه به طور کامل و بازگشت آوارگان به منازلشان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طوفان الاقصی اعتماد رژیم اشغالگر به ارتش و سیستم امنیتی و نظامی خود را از بین برده است
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • منبع حماس: ۳۰ افسر شاباک اسیر حماس هستند
  • مقام حماس از اسارت ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی در نزد این جنبش خبر داد
  • شمار نظامیان کشته شده اسرائیل در جنگ غزه به 606 نفر رسید
  • حماس:۳۰ افسر و ژنرال ارشد اسرائیلی در اختیار ما هستند
  •  دیدار یحیی السنوار با رهبران جنبش + جزئیات | حماس: ۳۰ افسر اسرائیلی را در اختیار داریم
  • ۲۰۰ روز جنگ و ۷ تحول جهانی به‌نفع مقاومت
  • مقام حماس: ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی را در اختیار داریم