Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یوروپین اینترست، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه «یوهانس هاهن» عضو عالی کمیسیون «مذاکرات سیاست همجواری و گسترش اروپا» روز ۲۲ نوامبر (یکم آذرماه) برای دیدار و گفتگو با مقامات بلندپایه آنکارا به ترکیه سفر می کند.

لازم به ذکر است که «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه و مسئول امور اتحادیه اروپا در وزارت خارجه این کشور، ریاست هیأت مذاکره کننده با موگرینی و هاهن را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است دو طرف پیرامون موضوعات مهمی همچون تحولات در ایران، سوریه و عراق گفتگو کنند.

دو طرف همچنین در خصوص روابط دوجانبه ترکیه و اتحادیه اروپا، همکاری در حوزه مهاجرت و مقابله با تروریسم و سایر موضوعات مهم گفتگو می کنند. در پایان این دیدار و گفتگوی دوجانبه، یک کنفرانس مطبوعاتی نیز برگزار خواهد شد.

گفتنی است که موگرینی روز جمعه در گفتگوی تلفنی با «عادل عبد المهدی» نخست وزیر جدید عراق بر آمادگی کامل اتحادیه اروپا برای حمایت سیاسی، اقتصادی و امنیتی، همچنین حمایت از موضع عراق در قبال تحریم های آمریکا علیه ایران و آمادگی اروپا برای کمک و حمایت از  بغداد در تعامل با نتایج این تحریم ها تأکید کرد.

کد خبر 4461036

منبع: مهر

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ایران ترکیه چاوش اوغلو فدریکا موگرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۷۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  مارک بوتنگا، نماینده بلژیک در پارلمان اروپا می‌گوید همه روز در غزه محل انباشت اجساد و گور‌های دسته جمعی می‌یابیم. همه اینها نماد نسل کشی هستند. صد‌ها جسد که برخی از آنها یونیفرم پزشکی بر تن دارند. برخی از آنها با دست‌های بسته اعدام شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 
ما تصاویر کودکان را می‌بینیم که تکه تکه شده اند. اتحادیه اروپا در برابر اینها چه می‌کند؟ ما در اینجا همکارانی داریم که شهامت حمایت از اسرائیل را دارند.
اگر بخواهم صادق باشد باید بگویم شرم، به خانه هایتان بروید و دیگر خارج نشوید.
اما اتحادیه اروپا به طور ویژه چه کاری می‌کند؟ وعده میلیون‌ها کمک بیشتر به اسرائیل می‌دهد و حتی تحریم تسلیحاتی اعمال نمی‌کند.
بله می‌تواند این کار را بکند، زیرا در سال‌های اخیر ما تحریم‌های تسلیحاتی علیه بلاروس، جمهوری آفریقای مرکزی، چین، ایران، لیبی، میانمار، کره شمالی، روسیه، سومالی، سودان، سودان جنوبی، سوریه، ونزوئلا، ترکیه، یمن و زیمبابوه اعمال کردیم. اما علیه اسرائیل نه، آنها در امان هستند.
چرا آنها در امان هستند؟
زیرا طرح استعماری آنها از سوی امپریالیسم اروپایی حمایت می‌شود.
در عمل هم این مسئله را با سلاح و میلیون‌ها کمک نشان می‌دهند.
به همین دلیل است که کشتار فلسطینی‌ها بدون همدستی مداوم اروپایی‌ها امکان پذیر نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • افشای گفتگوی خصوصی الخلیفی با لاپورتا
  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • گفتگو درباره کتاب «بازآرایی نهاد دین در برابر نهاد دولت»
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • غزه؛ محور گفتگوی «بلینکن» و «گالانت»