Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرگبارترین آتش‌سوزی مناطق جنگلی در تاریخ کالیفرنیا همچنان در حال گسترش است و از سرنوشت بیش از هزار نفر که ناپدید شده‌اند‌، هنوز هیچ اطلاعی در دست نیست. با گذشت بیش از یک هفته از آغاز آتش‌سوزی در کالیفرنیا تلفات حریق در این ایالت آمریکا به 74 کشته و تعداد مفقودان به 1011 نفر افزایش پیدا کرده است.

احتمال می‌رود ماموران آتش‌نشانی نتوانند آتش‌سوزی کالیفرنیا را تا پایان ماه جاری میلادی‌(دو هفته دیگر) خاموش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون دست‌کم هفت‌هزار منزل مسکونی و دیگر ساختمان‌های عمومی و املاک و مستغلات مردم در آتش سوخته است. بیشتر جان باختگان اهل شهر پارادایس (Paradise) در شمال کالیفرنیا بوده‌اند که تقریباً به‌کلی خاکستر شده است.

«نیویورک تایمز» در پایگاه اینترنتی خود در مطلبی نوشت: پس از آغاز آتش‌سوزی جنگلی شمال کالیفرنیا در هفته گذشته، بحران بی‌خانمانی بلافاصله شکل جدیدی گرفت. در ایالتی که از قبل هم با کمبود شدید مسکن مواجه بود، این آتش‌سوزی که شهر پارادایس و روستاهای اطراف آن را ویران کرد، بار دیگر یکی از بزرگترین نقاط ضعف کالیفرنیا را آشکار ساخته است: با هر فاجعه- آتش‌سوزی، رانش زمین یا زلزله- هزاران نفر بر تعداد کسانی اضافه می‌شود که نمی‌توانند در بازاری که سال‌هاست عرضه در آن بسیار ناچیز بوده است، برای خود خانه تهیه کنند. 

طی چند روز گذشته، هزاران نفر از مردم که خانه‌های خود را در آتش‌سوزی‌های هر دو سوی ایالت از دست داده‌اند، در کالیفرنیا و فراتر از آن، در متل‌ها، پناهگاه‌های دولتی و اماکنی مانند کلیساها پخش شده‌اند. در هفته گذشته خانه‌هایی به تعداد خانه‌های یک شهر کوچک در کالیفرنیا در آتش سوخت، ‌9700‌خانه فقط در بخش «بات‌کانتی» در شمال ساکرامنتو و 432‌خانه هم در لس‌آنجلس و ونتورا در آتش سوخت.

آمار کشته‌ها در این ایالت روز پنجشنبه به دست‌کم 66‌نفر رسید که 63‌نفر از آن‌ها در حریق موسوم به «کمپ فایر» کشته شدند. بیش از 600‌نفر نیز در بخش «بات‌کانتی» مفقودند. تا روز چهارشنبه این تعداد حدود 130‌نفر بود. بیش از 81‌هزار نفر نیز در کالیفرنیا از خانه‌های خود تخلیه شده‌اند. مقامات ایالتی و محلی اعلام کردند پناهگاه‌های موقتی فقط تا پایان دوره وضع اضطراری برپا خواهد بود.

روز پنجشنبه دونالد ترامپ، رییس‌‌جمهوری آمریکا برنامه خود را برای سفر به کالیفرنیا در روز شنبه و بازدید از خرابی‌ها و دیدار با آسیب‌دیدگان آتش‌سوزی اعلام کرد. بیشتر هتل‌ها در فاصله 40‌مایلی حریق به اصطلاح «کمپ فایر» پر هستند.

اعتراضات گسترده در سراسر فرانسه به‌دلیل افزایش سوخت

هزاران نفر از مردم فرانسه در سراسر این کشور به نشانه اعتراض به افزایش قیمت سوخت که در‌نتیجه افزایش مالیات بر سوخت به‌وجود آمده، به خیابان‌ها آمده‌اند.

بنا‌بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» وزارت کشور فرانسه گفته است که حدود هزار مورد اعتصاب و اعتراض در سراسر این کشور در‌حال برگزاری است و دست‌کم حدود 50‌هزار نفر در آن شرکت می‌کنند. بر اساس این گزارش، اعتراضات در پاریس از اوایل صبح روز گذشته آغاز شده و معترضان در مرحله اول در یکی از ورودی‌های شهر تجمع کردند و سپس بلوار «Peripherique» را که جاده کمربندی شهر است، مسدود کردند.

بنا‌بر گزارش «رویترز»‌ این اعتراضات که به‌عنوان بخشی از جنبش مردمی موسوم به «جلیقه زردها» سازماندهی شده، منجر‌به ترافیک طولانی در بزرگراه‌ها و خروجی‌های پاریس شده است. این اعتراضات که عمدتاً در شبکه‌های اجتماعی سازماندهی شده، با هدف قطع دسترسی جاده‌ها به برخی از جایگاه‌های سوخت و فرودگاه‌ها صورت گرفته است که در این میان حمایت گسترده از جانب آن دسته از مردم فرانسه که از سیاست‌ها و اصلاحات اقتصادی دولت «امانوئل ماکرون» رییس‌جمهوری این کشور ناراضی‌اند نیز به‌دست آورده است.

بر اساس این گزارش، در یکی از جاده‌های بخش جنوب شرقی فرانسه یکی از رانندگان که با جمعیت اعتصاب‌کننده که جاده را بسته بودند، مواجه شد، دچار استرس شده و به‌طور ناخودآگاه سرعت ماشین را بیشتر می‌کند که در‌نتیجه برخورد با معترضان، یک زن کشته می‌شود. کشته شدن این معترض زن به‌دنبال این حادثه را «کریستوف گاستانر» در یک گفت‌وگوی تلویزیونی تایید کرده است. 

علاوه بر این، 16‌نفر دیگر نیز در یک سری تصادف‌های دیگر در سراسر این کشور زخمی شده‌اند که حال یکی از آن‌ها که در شمال فرانسه خودرو از روی آن رد شده بود، وخیم گزارش شده است. بنا‌بر این گزارش، ماکرون در 18‌ماهی که در کاخ الیزه به قدرت رسیده یک سری اصلاحات اقتصادی از جمله افزایش مالیات بر سوخت را مطرح کرده که با اعتراضات گسترده مردم در سراسر این کشور مواجه شده است. بر اساس این طرح، قیمت سوخت در فرانسه از ابتدای سال‌2019 میلادی افزایش خواهد یافت.

 

منبع: صبح نو

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۷۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفقودی‌ها سیل «گرمه» توسط امدادگران جمعیت هلال احمر پیدا شدند

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل محبان در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: طی تماس تلفنی مردمی، مفقودی ۳ نفر در شهر درق (پدر به همراه ۲ فرزند ۸ و ۱۰ ساله) به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات خراسان شمالی اعلام شد و بلافاصله دو تیم عملیاتی از شهرستان گرمه و جاجرم به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی بیان کرد: نجات‌گران جمعیت هلال احمر استان طی جستجوی ۱۰ ساعته، ۳ مفقودی را پیدا کردند.

محبان تصریح کرد: این عملیات در ساعت ۸:۴۵ صبح سه‌شنبه به پایان رسید.

کد خبر 6063169

دیگر خبرها

  • مصرف سوخت در سراسر کشور همچنان افزایشی است/ مصرف حدود ۱۲۷ میلیون لیتر بنزین در هشتمین روز بهار
  • تلاش مردی در کالیفرنیای آمریکا برای ربودن یک خودروی در حال حرکت
  • مرد میانسال سیرجانی، پس از ۵ روز پیدا شد
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین در آتش سوخت
  • شهروند گمشده کولاک پیرانشهر هنوز پیدا نشده است
  • جزییات حریق در بازارچه صیقلان رشت/یک مغازه در آتش سوخت
  • مفقودی‌ها سیل «گرمه» توسط امدادگران جمعیت هلال احمر پیدا شدند
  • مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟
  • انگلیس: شرایط بشردوستانه در غزه همچنان وخیم است