Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@17:58:20 GMT

طرز برخورد با بهانه گیری کودکان

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۷۷۹۶

یک متخصص کودکان معتقد است زمان دادن به کودک برای فکر کردن به کارهایش از اقداماتی مفید است که کودک بهانه گیر را آرام کند. ناطقان: علی محتشمی متخصص اطفال؛ اظهار کرد: برای کاهش بهانه گیری کودکان، زمانی که او شروع به این رفتار کرد کنترل خود را از دست ندهید؛ اگر تحمل بهانه‌گیری‌های او را ندارید چند دقیقه کوتاه بیرون بروید و وقتی کودک دست از گریه و جیغ برداشت دوباره به اتاق بازگردید، اگر شما آرامش خود را حفظ کنید او نیز سریع آرام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این متخصص اطفال بیان کرد: حواستان باشد که شما بزرگ‌تر هستید پس مهم نیست بهانه‌گیری‌های کودک شما چقدر طول می‌کشد، خواسته‌های غیرمنطقی او را پاسخ ندهید و به هیچ وجه با او بحث نکنید؛ عشق خود را به کودک ابراز کنید، هنگامی که کودک آرام است و می‌توانید با او صحبت کنید، او را در آغوش گرفته و بگویید چقدر دوستش دارید.
به کودک زمان دهید راجع به کارهای خود فکر کند

محتشمی ادامه داد: زمان دادن به کودک برای کاهش بهانه گیری از کارهایی مفید است که کودک را آرام کند؛ بسته به فرزند خود هرچند وقت یک‌بار از ترفند زمان دادن استفاده کنید؛ این راهکار را از 18 ماهگی آغاز کنید با این ترفند شاید کودک بتواند خودش تا حدی بهانه گیری‌هایش را کنترل کند.
با کودک مانند یک دوست صحبت کنید

وی افزود: بعدا با کودکتان در مورد مساله پیش آمده صحبت کنید، هنگامی که کودک آرام شد در مورد اتفاق‌های پیش آمده با او صحبت کنید، مراقب نشانه‌های اضطراب زیاد باشید، شاید بهانه گیری‌های روزانه برای کودکان امر طبیعی باشد اما باید مراقب مشکلات احتمالی نیز باشید. هر گونه تنش و استرس در خانه می‌تواند در بیشتر شدن کج خلقی و بهانه گیری‌های کودک تاثیر بگذارد.

این متخصص اطفال: از موقعیت‌هایی که برای کودک ناخوشایند است دوری کرده و مراقب باشید خیلی در موقعیت‌هایی که باعث ناراحتی کودک می شود، قرار نگیرید. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: کودک بهانه گیر ، تربیت فرزند ، متخصص اطفال

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تربیت فرزند متخصص اطفال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۷۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل: بیش از ۲۳ هزار کودک قربانی سلاح های انفجاری شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد: بیش از ۲۰ هزار کودک در دنیا، ظرف ۴ سال، بر اثر سلاح های انفجاری کشته یا معلول شده اند. در فاصله سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲، حدود ۴۷ هزار و ۵۰۰ کودک در جهان در درگیری های نظامی کشته و یا دچار معلولیت شده اند.

به گفته استفان دو جاریک، نزدیک به نیمی از این کودکان (بیش از ۲۳ هزار) به دلیل استفاده از سلاح های انفجاری علیه مناطق مسکونی، کشته یا معلول شده اند.

سخنگوی سازمان ملل با بیان اینکه اکثر این حوادث در مناطق مسکونی رخ داده است گفت: مطالعه یونیسف نشان می دهد طی پنج سال منتهی به سال ۲۰۲۲، سلاح های انفجاری تقریباً دو برابر بیشتر از اسلحه های گرم، کشته یا زخمی شدن شدید کودکان را موجب شده اند.

«تد چایبان» معاون مدیر اجرایی یونیسف نیز پیشتر گفته بود: زمانی که از سلاح های انفجاری در مناطق مسکونی استفاده می شود، کودکان علاوه بر آسیب های فیزیکی، در تمام جنبه های زندگی دچار آسیب های عمیقی می شوند.

کد خبر 6086801

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • پینوکیویی که کارآفرین است
  • با «کودک استرسی» چگونه برخورد کنیم؟
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو به بهانه کمک
  • سرباز وکارمند دادگستری کودکان را ازسیل نجات دادند
  • قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان معصوم فلسطینی
  • سازمان ملل: بیش از ۲۳ هزار کودک قربانی سلاح های انفجاری شدند
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟