Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس «هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها» گفت: با پشت سر گذاشتن جلسات متعدد این هیئت و دستیابی به برخی از اطلاعات مهم، گزارش این تحقیق و تفحص مراحل نهایی خود را طی می‌کند. جبار کوچکی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به آخرین نتایج تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: در حال حاضر مشغول آماده سازی گزارش این تحقیق و تفحص هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس «هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها» تصریح کرد: با پشت سر گذاشتن جلسات متعدد این هیئت و دستیابی به برخی از اطلاعات مهم، گزارش این تحقیق و تفحص مراحل نهایی خود را طی می‌کند.   یارانه رانتی
جبار کوچکی‌نژاد پیش‌تر در تاریخ یک آبان ۹۷ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، گفت: در بحث تحقیق و تفحص از این سازمان، ارائه یارانه بلاعوض به صنعت را در چندین نقطه کشور مورد ارزیابی قرار دادیم.

وی تصریح کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته مشخص شد که این سازمان هیچ ضوابطی را در ارائه یارانه بلاعوض به بخش صنعت ندارد و حمایت‌ها در قالب رانت و بدون مشورت با وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است.

کوچکی‌نژاد تصریح کرد: طبق بررسی‌ها مشخص شده که سازمان هدفمندی یارانه‌ها به دلخواه خود از برخی صنایع حمایت داشته است و بوی اقدامات رانتی در این مسئله استشمام می‌شود.

رئیس هیئت تحقیق وتفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها در مجلس با اشاره به اختصاص سه هزار میلیارد تومان از محل سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای وزارت جهاد کشاورزی جهت حمایت از صنوف گفت: در این رابطه هم ارقامی را درآورده‌ایم و قصد داریم با بررسی از نقاط کشور بدانیم آیا این ارقام به دست صاحبان صنایع رسیده است و یا خیر.

وی اظهار داشت: تخلفات در سازمان هدفمندی یارانه‌ها میلیاردی است لذا وقتی به شرکتی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان اختصاص داده می‌شود و شرکت دیگری از این منابع بی بهره می‌ماند این خود نشان می‌دهد که این سازمان هیچ ضوابطی را برای ارائه یارانه بلاعوض نداشته است.

وی تاکید کرد: همچنین ما ده‌ها بار با سازمان برنامه و بودجه جهت ارائه همین منابع مکاتباتی داشته‌ایم که پاسخی به ما ارائه نشده است چرا که پاسخی هم وجود ندارد.

کوچکی‌نژاد بیان داشت: البته وزارت صنعت، معدن و تجارت هم کتبا به ما اعلام کرده که هیچ مسئولیتی را درباره یارانه بلاعوض به برخی از صنایع قبول نمی‌کند و هیچ اطلاعی از پرداخت یارانه بلاعوض به برخی از صنایع ندارد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: طبق ارزیابی‌های ما، شرکت‌هایی دراین بین بوده‌اند که با ۵۰۰ میلیون تومان می‌توانستند نجات پیدا کنند، اما یک ریال هم به آن‌ها اختصاص داده نشده و در عوض به شرکتی ده میلیارد تومان پول اختصاص داده شده است.

برخی سلیقه‌ای عمل کرده‌اند
رئیس «هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها» همچنین در تاریخ ۱۵ مرداد ۹۷ به خبرنگار میزان گفت: پیرو این تحقیق و تفحص مشخص شد که کمک بلاعوض به تولید از یک نظامی برخوردار نیست و برخی در این رابطه سلیقه‌ای عمل کرده و منابعی را به برخی داده‌اند و به برخی نداده‌اند.

وی افزود: تخلف در «عدم تخصیص سهم تولید از محل یارانه» از جمله محور این گزارش است.

این نماینده مجلس با اشاره به تخصیص یارانه حوزه کشاورزی نیز گفت: در حال حاضر فهرستی به ما داده‌اند که پیرو آن عنوان شده، چند هزار میلیارد به بخش کشاورزی یارانه داده شده است لذا در صدد هستیم تا این فهرست را ردیابی کرده و ببنیم این منابع به چه کسانی داده شده است. آیا حقوق و دستمزد بوده و یا کار دیگری با آن کرده‌اند.

شرکت نفت چند هزار میلیارد سهم سازمان هدفمندی را نداده است
رئیس «هیئت تحقیق و تفحص سازمان هدفمندی یارانه‌ها» همچنین درتاریخ یک مرداد ۹۷ به خبرنگار میزان گفت: شرکت نفت از جمله دستگاه‌هایی است که حدودا چند هزار میلیارد را نگه داشته و سهم سازمان هدفمندی را نداده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در حال حاضر پیگیر این موضوع هستیم تا بدانیم چرا شرکت نفت وقتی منابعی را از مردم دریافت می‌کند این منابع را به سازمان هدفمندی برنگردانده است البته طبق پیگیری‌ها متوجه شدیم این منابع رقم‌های بالایی بوده که جزء درآمد سازمان هدفمندی محسوب می‌شود.

کوچکی‌نژاد اظهار داشت:متاسفانه این سازمان نتوانسته در برخی موارد پاسخ مردم را در برخی مسائل و موارد درست بدهد. در یک روستای دور افتاده از کشور که خانواده‌ای تحت پوشش کمیته امداد بوده یارانه‌اش قطع شده است و به آن‌هایی که مستحق یارانه هستند بی توجهی می‌شود.

وی تاکید کرد: با این حال یک سری از مردم وجود دارند که نباید یارانه بگیرند، اما در حال دریافت یارانه هستند.

اخراج هدفمند
جبار کوچکی‌نژاد همچنین در تاریخ یک تیر ۹۷ در گفت‌وگو با خبرنگار میزان گفت: پیرو این تحقیق و تفحص اطلاعاتی در برخی رسانه‌ها منتشر شد که طی اخباری که به دست ما رسید، افرادی که این اطلاعات را به ما دادند از سازمان مربوطه خود اخراج شدند.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان هدفمندی یارانه ها مجلس شورای اسلامی تحقیق و تفحص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۷۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی سومار تفحص شد

به گزارش خبرنگار مهر، در شب میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) پیکر مطهر این شهید دوران دفاع مقدس توسط همرزمانش در تیپ ۷۱ پادگان ابوذر سرپل ذهاب تفحص شد.

مرزداران تیپ ۷۱ پیاده مکانیزه نزاجا مستقر در نوار مرزی غرب کشور در حین گشت زنی و اجرای کمین در پایگاه‌های مرزی، پیکر مطهر این شهید را پیدا کرده‌اند.

گفتنی است، پیکر مطهر این شهید دوران دفاع مقدس از رزمندگان قرارگاه لشکر ۲۱ حمزه نیروی زمینی ارتش بعد از ادای احترامات نظامی جهت شناسایی تحویل ستاد تفحص داده می‌شود.

کد خبر 6063213

دیگر خبرها

  • کالاهای اساسی مورد نیاز هیات های استان تهران درلیالی قدر توزیع شد
  • تأمین مایحتاج هیئات‌ مذهبی استان تهران در شب‌های قدر
  • هیئت نظارت متا خواستار پایان ممنوعیت کلمه «شهید» شد
  • پیکر شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی سومار تفحص شد
  • سانسور کلمه «شهید» آزادی بیان میلیون‌ها کاربر را تحت تاثیر قرار داده است
  • اینفوگرافیک مراحل ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ( نوبت دوم )
  • ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران مالیاتی اخذ شد/ پرداخت کالابرگ و مطالبات گندمکاران با مالیات مردم
  • تأمین ۴۵ هزار میلیارد تومان یارانه از محل فرار‌های مالیاتی
  • تأمین ۴۵ هزار میلیارد تومان یارانه از محل فرارهای مالیاتی
  • آخرین وضعیت تفحص از شستا و اتاق بازرگانی در مجلس