Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

اعلام وزارت دفاع عراق مبنی بر بازسازی ساختار ارتش عراق با همکاری ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا، واکنش‌های متعددی در محافل سیاسی عراق به همراه داشت.

به نوشته پایگاه خبری «سومر نیوز»، «تحسین الخفاجی» سخنگوی وزارت دفاع عراق، پنجشنبه پیش (15 نوامبر)، از آغاز روند بازسازی ساختار نهاد نظامی این کشور با همکاری ائتلاف بین‌المللی خبر داد و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عراق بازسازی ساختار نهاد نظامی را آغاز کرده است و یک طرح درازمدت تا سال 2020 برای این منظور تدوین شده است و این بازسازی با همکاری ائتلاف بین‌المللی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد که هدف از این اقدام، آموزش و ترمیم ساختار نیروها و تدوین ایدئولوژی نیروهای نظامی و برنامه‌ریزی برای آن به مدت چهار سال و نیز برنامه‌ریزی برای چالش‌های فراروی کشور و ارزیابی مواضع است.

سخنگوی وزارت دفاع عراق تاکید کرد که در این میان نقش ائتلاف بین‌المللی بسیار مهم است و این ائتلاف در پروسه آموزش و تسلیح کمک خواهد کرد.

پس از انتشار این خبر، ائتلاف «سائرون» به ریاست «مقتدی صدر» تاکید کرد که مخالف مشارکت ائتلاف بین‌المللی در پرونده بازسازی ساختار نهاد نظامی عراق است.

«رعد المکصوصی» نماینده ائتلاف سائرون گفت: ما موافق ایجاد ارتشی توانمند برای مقابله با هرگونه چالش امنیتی و نظامی و نیز تقویت توانمندی نظامی و تسلیحاتی و ...ارتش هستیم.اما با دخالت خارجی در پرونده بازسازی ساختار نهاد نظامی عراق مخالفیم. این پرونده بسیار مهم و حساس است و نباید اسرار نظامی عراق در دسترس طرف‌های بین‌المللی باشد حتی اگر آنها حامی عراق باشند. این امر خطرناک است و پیامدهایی به همراه دارد.

ائتلاف «الفتح» به رهبری «هادی العامری» نیز گفت که هرگونه همکاری میان عراق و ائتلاف بین‌المللی تنها باید با موافقت و درخواست دولت عراق صورت گیرد. همکاری‌ بین‌المللی در پرونده بازسازی ساختار نظامی عراق نیز تنها باید در بخش آموزش و تسلیحات صورت گیرد نه در بخش اسرار نظامی مهم.

«عامر الفایز» نماینده این ائتلاف گفت که الفتح نیز بر روند بازسازی ساختار نهاد نظامی عراق نظارت خواهد کرد و هرگونه اقدام ائتلاف بین‌المللی یا هر طرف خارجی دیگر در این پرونده حساس را به استثنای بخش آموزش و تسلح و ارتقای توانمندی‌ها رد می‌کند. زیرا طرح‌ها و اسرار نظامی کاملا محرمانه باید باشد.

«اثیل النجیفی» از رهبران ائتلاف سنی «القرار» که در زمان اشغال موصل به دست داعش، استاندار نینوی بود؛ بر ضرورت همکاری و هماهنگی عراق و ائتلاف بین‌المللی در مسئله بازسازی ساختار نهاد نظامی این کشور تاکید کرد.

وی اظهار داشت: ما به همکاری بین‌المللی در این زمینه نیاز داریم تا این نهاد بر اساس اصول و ارکانی مستحکم بنا نهاده شود. دستگاه نظامی عراق نباید با سایر کشورهای جهان در تقابل باشد بلکه باید منبع هماهنگی مشترک و مستمر در تمامی سطوح باشد. بازسازی ساختار نظامی کشور نیز باید بیشتر عراق باشد تا خارجی اما حمایت بین‌المللی برای این مهم، ضروری است.

النجیفی تاکید کرد: من معتقدم که امروز دیگر اسراری در عراق وجود ندارد. اسرار نظامی مهم و قضایای حساس و ...اکنون دیگر در شبکه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن است.

در پی اشغال دو سوم عراق از سوی داعش به دلیل اهمال دستگاه نظامی این کشور در سال 2014، بسیاری از ناظران و کارشناسان ارتش عراق را به فساد می‌کنند و بر ضرورت بازسازی ساختار نظامی این کشور تاکید دارند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: وزارت دفاع دولت کشورهای جهان دولت عراق کشورهای جهان مقتدی صدر وزارت دفاع پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۷۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت دفاع آلمان دستور بازسازی گسترده ارتش را صادر کرد

وزیر دفاع آلمان اصول اساسی برای اصلاحات گسترده در ارتش را طی فرمانی ارائه کرد و آن را اساسی برای ایجاد آمادگی در ارتش برای شرایط جنگی دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی"، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع فدرال آلمان اصول اساسی تشکیلات جدید رهبری وزارت دفاع و ارتش آلمان را تعیین کرده است. این مقام آلمانی به طور تشریفاتی فرمان مربوطه را در زادگاهش اوسنابروک امضا کرد. پیستوریوس تأکید کرد که پس از جنگ روسیه علیه اوکراین، دفاع ملی و اتحادی بار دیگر در همه سطوح مورد توجه قرار گرفت. به گفته وی این فرمان پایه رسمی برای یک سازمان رهبری جنگنده و آماده نبرد را فراهم می کند.

فرمان موسوم به اوسنابروک چهارمین مقررات تجدید ساختار در تاریخ بوندسوهر (ارتش آلمان) است که در سال 1955 تأسیس شد. از اول ماه مه، پیستوریوس این حکم را با حکم قبلی معتبر درسدن از سال 2012 که توسط سلفش توماس د مایزیر تنظیم شده بود جایگزین خواهد کرد. پیستوریوس گفت: «این فرمان یکی دیگر از قطعات کلیدی و نقطه عطف است و آلمان را به هدف بازدارندگی و اولویت دفاعی نزدیکتر می کند. زیرا وضعیت تهدید در اروپا «با جنگ پوتین در اوکراین کاملاً متفاوت شده است».

پیستوریوس و تیمش ماه ها بر روی اصلاح ساختارهای رهبری در بوندسوهر و در وزارت دفاع کار کرده اند. دلیل این اقدامات جنگ در اوکراین و ترس از حملات روسیه به خاک ناتو است. این امر باعث شد تا ارتش آلمان که قبلاً عمدتاً بر مأموریت های خارجی متمرکز شده بود، به کانون دفاع ملی و اتحادی بازگردد.

در هنگام امضای این دستور پیستوریوس به ساختارهایی اشاره کرد که از سال گذشته به تدریج اجرا شده است. وی تاکید کرد که در بهار سال گذشته ابتدا مدیریت عالی وزارت دفاع اصلاح شد، در پاییز اصلاحات بیشتری در این وزارتخانه انجام شد و امسال اصلاحات گسترده ای در خود نیروهای مسلح دنبال شد.

در آغاز ماه آوریل، پیستوریوس برنامه های خود را برای ایجاد نقطه عطف در ارتش آلمان ارائه کرد. نکات کلیدی به ویژه فرماندهی عملیاتی واحد برای عملیات در داخل و خارج و همچنین فرماندهی فضای سایبری و اطلاعاتی به عنوان چهارمین شاخه نیروهای مسلح در کنار ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی است. پیستوریوس گفت که این فرمان اکنون همچنین طبقه بندی واحدهای پشتیبانی مانند پرسنل پزشکی و لجستیک را در سیستم کلی تنظیم می کند. همچنین وظایف معاونت بازرسی کل کشور به صراحت مشخص خواهد شد.

استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهوتشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس شمال یمن را بمباران کرد
  • وزارت دفاع آلمان دستور بازسازی گسترده ارتش را صادر کرد
  • طوفان الاقصی| حمله هوایی ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به یمن
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • افشاگری‌های عضو جدا شده از منافقین در دادگاه درباره همکاری های نظامی این گروهک با ارتش صدام
  • مونولوگ|استعفای هالیوا، آغاز افول ساختار حاکمیتی اسرائیل است