Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا،  قانون منع بکارگیری از بازنشستگان به مرحله اجرایی شدن  رسیده است . در حالی که در سند قانون برنامه ششم به ارتقاء زنان در پست های مدیریتی تاکید شده اما در لیست انتخاب وزیران و استانداران تاکنون هیچ زنی برای تصدی این پست معرفی نشده است.

حال این موضوع جای سوال دارد که آیا زنان کشور توانمند و شایسته تصدی پست وزارت، استاندار و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. نیستند یا زور رجال تصمیم گیرنده بر زنان می چربد؟

برای پاسخ به این سوال با سیده فاطمه حسینی، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفتگو کرده ایم.

وی به برنا توضیح داد: هنگامی که رئیس جمهور در مجلس حضور پیدا کرده و اشاره می کند، بنده بنا داشتم 3 خانم را بعنوان وزیر انتخاب کنم اما این امر محقق نشد و نیز در این خصوص توضیح شفافی را نمی دهد، طبیعی است که این مسئله همچنان به صورت مبهم باقی بماند.

حسینی افزود: این بار نیز برای معرفی وزرای جدید در کابینه باز هم ما شاهد عدم حضور اسامی زنان در لیست بوده ایم، در بحث معرفی استانداران نیز با توجه به صحبت هایی که با وزیر کشور در مجلس در رابطه با ارتقا مدیریتی زنان در این وزارت خانه داشته ایم، با پیگیری نمایندگان از سال 95 و 96 بلاخره از ابتدای سال 97، وزیر کشور در پاسخ به این سوال به ارائه آمار انتصاب زنان پرداختند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان داشت: واضح است که بر اساس این مطالبه به حق، اکنون معاون وزیر زن، معاون استاندار، معاون فرماندار و تصدی دیگر پست های مدیریتی زنان را شاهدیم که انتظار می رود با توجه به فرصت ایجاد شده در اجرای قانون منع بکارگیری از بازنشستگان و ورود افراد جایگزین باز هم  برای انتصاب زنان شایسته بعنوان وزیر و استاندار توجه بیشتری شود.

حسینی با بیان اینکه در اجرای قانون منع به کارگیری از بازنشستگان نباید زنان از این چرخه حذف شوند، ادامه داد: نمی توان پذیرفت که زنان شایسته و توانمند برای تصدی سمت استاندار، وزیر و ... نداریم لذا امیدواریم که در این اقدام، وزارت کشور نشان دهد که به شعارهای دولت مبنی بر شایسته سالاری و در کنار آن، دیدگاه های بدور از تبعیض جنسیتی توجه داشته و اقدام مثبتی در این راستا انجام خواهد داد.

این مقام مسئول در پایان مصاحبه به برنا گفت: انتظار می رود که معاونت زنان ریاست جمهوری نسبت به مسئله حضور زنان در لیست انتصاب پست های استانداری و وزارت، پیگیری داشته باشند چرا که در سند قانون برنامه ششم نیز بر ارتقا مدیریتی زنان تاکید شده است.

 

 

 

 

خبرنگار: هدی نتاج

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دولت مجلس شورای اسلامی استاندار سیده فاطمه حسینی پست حساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۸۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اواخر دی‌ماه ۱۴۰۱ بود که به ابتکار جمیله علم‌الهدی همسر آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور ایران، نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار در تهران برگزار شد.

در این کنگره ۳۰۰ مهمان خارجی از بانوان تاثیرگذار و عمدتا سطح بالای کشورهایی، چون ارمنستان، چین، استرالیا، سریلانکا، تایلند، پاکستان، کامرون، صربستان، سوئد، بلغارستان، آفریقای جنوبی، ترکمنستان، سوریه، لبنان و روسیه حضور داشتند.

این نشست در سه سطح شخصیت‌های فرهنگی، علمی، وزیران و بانوان اول و نیز سلبریتی‌ها برگزار شد و همسران مقامات عالی‌رتبه از جمله همسر نخست‌وزیر ارمنستان، بورکینافاسو، عراق، قرقیزستان، صربستان، گینه، نیجریه، سریلانکا و رییس شورای مرکزی زنان ترکمنستان همچنین فرستاده ویژه رییس جمهور سوریه سخنرانی کردند.

یکی از دستاورد‌های این کنگره امضا۱۰ سند و تفاهم‌نامه دوجانبه بود، نمایشگاهی نیز از دستاورد‌های بانوان ایرانی در حاشیه این اجلاس برپا شده بود.

در نخستین کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار، ارمنستان نامزد برگزاری دومین اجلاس بین‌المللی بانوان تاثیر گذار شده بود و حالا در سفر رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان به ارمنستان، خانم ژانا آندراسیان وزیر آموزش علوم فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان برای برگزاری این کنگره اعلام آمادگی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی ایمانی‌پور در سومین روز سفر خود به ارمنستان با خانم ژانا آندراسیان وزیر آموزش علوم فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان دیدار داشت و در این دیدار زمینه‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی بین دو کشور بررسی شد.

در این دیدار سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، اسدی‌موحد رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان، مصطفوی مدیرکل حوزه اسناد بین‌المللی و دیوسالار معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را همراهی می‌کردند.

گفتنی است چنین نشست‌های از بعد دیپلماسی همسران مقامات کشور‌ها حائز اهمیت است که دور دوم این کنگره در ایروان پایتخت ارمنستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جوان: پیرمرد هتاک بخشی از جریان‌سازی علیه زنان بود
  • تاج: اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را حفظ کند حضورش در ورزشگاه‌ها منع می‌شود/ وزیر ورزش از مسائل فرهنگی باشگاه‌ها نگران است
  • تاج:اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را حفظ کند حضورش در ورزشگاه‌ها منع می‌شود/وزیر ورزش از مسائل فرهنگی باشگاه‌ها نگران است
  • تاج:اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را حفط کند حضورش در ورزشگاه‌ها منع می‌شود/وزیر ورزش از مسائل فرهنگی باشگاه‌ها نگران است
  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • تعداد هواداران پرسپولیس در بازی با نساجی مشخص شد/ عدم حضور بانوان در دو دیدار حساس در قائمشهر
  • پرسپولیس - نساجی بدون حضور زنان
  • افزایش گرایش مردم به لیست‌ها در دور دوم انتخابات مجلس