Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@18:03:31 GMT

بیت کوین و آنچه که باید از ارز‌های دیجیتال بدانید

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۸۰۶۰

بیت کوین و آنچه که باید از ارز‌های دیجیتال بدانید

خبرگزاری فارس: داستان رمزآلود شکل‌گیری بیت کوین و هویت نامشخص خالق آن یعنی ساتوشی ناکاموتو پس گذشت ۱۰ سال از تولد آن هنوز از موضوعات داغ دنیای اقتصاد است. ارز‌های رمزگذاری شده که با بیت کوین در سال ۲۰۰۸ متولد شدند از فناوری خاصی به نام بلاک چین استفاده می‌کنند. ماینینگ یا استخراج بیت کوین یا هر ارز دیجیتالی دیگری را باید اصلی‌ترین روش برای درآمدزایی خواند؛ ماینر‌ها یا استخراج کنندگان پول‌های رمزنگاری شده با اختصاص منابع خود به شبکه و تضمین سلامت و صحت تراکنش‌ها، پاداش دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیت کوین اولین ارز دیجیتال یا به بیان بهتر رمزارزی به شمار می‌رود که زیرساخت و تعریفی جدید از پول را در دنیای اقتصاد ارائه کرده است. ناکاموتو در ۳۱ اکتبر سال ۲۰۰۸ با انتشار مقاله‌ای به تشریح ساختار بیت کوین به عنوان اولین پول رمزنگاری شده پرداخت. مقاله‌ی ناکاموتو چندین اصل اساسی را برای حفظ سلامت شبکه‌ی بیت کوین تشریح کرده بود که از جمله‌ی مهم‌ترین این اصول باید به بنیان شبکه‌ی بیت کوین براساس اصل بی اعتمادی اشاره کرد.

شبکه‌ی بلاک چین به عنوان فناوری اصلی بیت کوین و اغلب پول‌های رمزنگاری شده امروزی، براساس بی اعتمادی بنا شده و هیچ نهاد مرکزی برای نظارت بر تراکنش‌ها در آن وجود ندارد. بلاک چین یا زنجیره‌ی بلوکی به پایگاه داده‌ای اطلاق می‌شود که اطلاعات تمام تراکنش‌های شبکه در آن ثبت شده و در اختیار تمام گره‌های شبکه قرار می‌گیرد. در شبکه‌ی بلاک‌چین، ماینر‌ها با اختصاص انرژی، قدرت پردازشی و زمان سلامت شبکه را تامین می‌کنند و در ازای اختصاص این منابع، پاداش خود را در قالب ارز دیجیتال دریافت می‌کنند، از این‌رو است که سلامت شبکه مبتنی بر بلاک چین همواره توسط نود‌ها یا ماینر‌ها تامین می‌شود.

از جمله‌ی اصلی‌ترین فناوری‌های بکار رفته در ساختار ارز‌های دیجیتال و مخصوصا بیت کوین باید به فناوری رمزنگاری SHA در کنار فناوری امضای دیجیتال مبتنی بر کدگذاری غیرمتقارن اشاره کرد که از وجود دو کلید خصوصی و عمومی برای هر کاربر استفاده می‌کند. هر چند سایر ارز‌های دیجیتال نظیر اتریوم تغییراتی را در شبکه بلاک چین خود ایجاد کرده و مفاهیمی نظیر DApp یا اپلیکیشن‌های توزیع یافته را ارائه کرده‌اند، اما بنیان این ارز دیجیتال همان مفهومی است که توسط ساتوشی ناکاموتو بنا نهاده شده است.

قیمت بیت کوین، اتریوم و دیگر ارز‌های دیجیتال پس از رشدی شدید در سال جاری با افت قابل توجهی روبرو شدند. ماین کردن و معدن‌کاوی ارز‌های دیجیتال و ایجاد مزرعه‌های ماینینگ در سراسر جهان برای کسب درآمد از این سیستم به کار گرفته می‌شود؛ اما سرمایه‌گذاری روی این ارز‌ها می‌بایست با دقت فراوان و درنظر گرفتن تمام جوانب آن صورت گیرد. تعاریف اصول بلاک‌چین، آگاهی از تغییرات قیمت و آشنایی با انواع ارز‌های دیجیتال تنها بخشی از مقالات مرتبط با این موضوع جذاب است که ما در زومیت برای شما درنظر گرفته‌ایم.

منبع: فردا

کلیدواژه: بیت کوین ارز های دیجیتال اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۸۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از اینوتکس ۲۰۲۴ بیشتر بدانید

نمایشگاه اینوتکس که بزرگترین رویداد نوآوری و فناوری کشور محسوب می‌شود، از امروز آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اینوتکس یکی از مهمترین رویدادهای سال در حوزه نوآوری و فناوری کشور است که از سال ۱۳۹۰ با همت پارک فناوری پردیس نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری INOTEX با حضور شرکت‌های بین المللی برگزار می‌شود.

نمایشگاه اینوتکس راهی است برای این که فناوری‌های روز به صنایع بزرگ و متوسط معرفی شوند و از این طریق مشتریان محصولات فناورانه، به تولیدکنندگان آنها متصل شوند.

این رویداد به عنوان بزرگترین گردهمایی شرکت‌های دانش بنیان، نوپا و نوآور از سال ۱۳۹۰ تاکنون در حال برگزاری است و هم اکنون تبدیل به مهمترین رویداد نوآوری و فناوری کشور و البته منطقه جنوب غرب آسیا شده است.

با توجه به جایگاه نمایشگاه اینوتکس در حوزه فناوری و ارتباطات، حضور در آن به عنوان یک فرصت برای شناخت و دسترسی به آخرین تحولات و فناوری‌های جهانی در این حوزه محسوب می‌شود.

تاریخچه برگزاری اینوتکس

این رویداد که برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ برگزار شد، دو دوره با نام نمایشگاه بین المللی فناوری‌های پیشرفته بود و در سال ۲۰۱۴ به «نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (INOTEX)» تغییر نام داد.

دوره اول فقط متخصصین روس حضور داشتند و دوره دوم با حضور ۷۲ شرکت روسی، بلاروسی و اوکراینی برگزار شد. دردوره سوم از هشت کشور از جمله کشور ما ایران حضور داشتند و استقبال بسیار زیادی از شرکت‌های ایرانی شد.

سال به سال به تعداد شرکت‌های فناور حاضر در این رویداد اضافه شد و در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع کرونا تمام بخش‌های این رویداد به شکل مجازی برگزار شد.

در سال ۲۰۲۱ این رویداد باتوجه به موضوع کرونا علاوه بر مجازی به صورت حضوری در فضای باز و با نوآوری در غرفه‌سازی، برای اولین بار در ناحیه نوآوری پردیس برگزار شد.

در دوازدهمین دوره این نمایشگاه که سال گذشته برگزار شد، مشارکت ۴۵۰ غرفه‌دار و بازدید بیش از صد هزار مخاطب به صورت حضوری و آنلاین در بخش نمایشگاهی رکوردی جدید در ادوار برگزاری نمایشگاه اینوتکس رقم خورد.

اهداف برگزاری اینوتکس چیست؟

یکی از اهداف برگزاری این رویداد این است که از طریق ارتباط سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی با شرکت‌ها و استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری انجام شود.

همچنین بین فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری گفتگو و شبکه سازی انجام شود.

به طور کلی می‌توان گفت توانمندسازی کارآفرینان از طریق ارائه موفقیت‌ها، تأمین منابع مالی، پیدا کردن مسیر مناسب جهت ورود به بازار و نیز برقراری ارتباط میان اجزای مختلف زیست‌بوم نوآوری و فناوری از جمله اهداف برگزاری این رویداد است.

در آستانه بزرگترین رویداد فناوری کشور؛ اینوتکس ۲۰۲۴

سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۲۴) روزهای ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس و در سه بخش نمایشگاهی، رویدادهای تجاری و ترویجی و رویدادهای آنلاین برگزار می‌شود.

در بخش نمایشگاهی، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و مراکز رشد، منتورها و مشاوران، مخترعان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی حضور خواهند داشت.

به گفته معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس، ارتباط مستقیم با هزاران بازدیدکننده، کارآفرین و مسئولان دولتی، اطلاع از آخرین تحولات فناورانه و تغییرات نوآوری در منطقه و کشف فرصت‌های نوین سرمایه‌گذاری یا جذب سرمایه‌گذار از جمله فرصت‌ها و ظرفیت‌های این دوره نمایشگاه اینوتکس خواهد بود.

بنا بر اظهارات رئیس پارک فناوری پردیس، نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ با محوریت «اقتصاد نوآوری» برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به سه گروه حاضر در سیزدهمین دوره اینوتکس عنوان کرد: گروه نخست شرکت‌های فناور، استارتاپی و نوپا و شرکت‌های صنعتی بزرگ هستند. گروه دوم سرمایه گذاران و گروه سوم نهادها و سازمان‌ها اعم از دولتی و حاکمیتی. در این دوره میزبان محصولات و خدمات شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای داخلی و خارجی هستیم.

گفتنی است صاحب امتیاز این نمایشگاه، پارک فناوری پردیس است و همچنین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری از حامیان و پشتیبان‌های دائمی نمایشگاه هستند.

کد خبر 751353

دیگر خبرها

  • فواید فوق‌العاده این ویتامین‌ها را بدانید
  • از اینوتکس ۲۰۲۴ بیشتر بدانید
  • علائم خاموش استرس را بدانید
  • ویدیو کامنت| بیت‌کوین بده خانه بخر!
  • هر آنچه باید درباره ویژگی My Week در Google Photos بدانید
  • اتمام عملیات بهسازی بلاک ساقه – باغیک قم
  • زمان اوج بیت کوین مشخص شد
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد | قیمت جدید انواع ارزهای دیجیتال
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • هر آنچه که باید در مورد استفاده از «وازلین» بدانید