Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@17:50:07 GMT

اردبیل به 45 میلیون مترمکعب آب نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۸۲۲۴

اردبیل به 45 میلیون مترمکعب آب نیاز دارد

اردبیل - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: برای افق 1425 به میزان 45 میلیون مترمکعب آب برای شرب مردم اردبیل لازم است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از آب منطقه ای اردبیل ، بهروز ندایی در جلسه تخصیص آب استان اردبیل افزود: تامین آب مورد نیاز برای شرب، صنعت و کشاورزی با برش شهرستانی تا افق 1425 از منابع مختلف نیاز به برنامه ریزی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه آب مورد نیاز برای منطقه آزاد و منطقه ویژه ای اقتصادی نیز باید دقیق مورد بررسی قرار بگیرد، گفت: دستگاه های متولی برای آمایش سرزمینی و برنامه ریزی های لازم باید 30 سال آینده با اولویت تامین آب شرب جمعیت ساکن و متغیر در نظر بگیرند.
ندایی با اشاره به اینکه نیاز بخش صنعت و گردشگری در سال های آینده به آب افزایش می یابد، اظهار داشت: اردبیل و برخی شهرستان های استان در آینده با مشکل کمبود آب مواجه می شوند و باید آب شرب پایدار برای همه ساکنان شهرها و روستاهای استان تامین شود.
او افزود: استان اردبیل قطب کشاورزی است و مصرف آب در این بخش نسبت به سایر بخش ها بسیار بالاست و کشاورزان با بهره گیری از ظرفیت های موجود باید به سمت آبیاری مدرن و تحت فشار سوق داده شوند.
6018/6016

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آب اردبيل معاون استاندار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۸۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال خوب سد شیرین‌دره بعد از بارندگی‌های بهاری + تصویر

در سال ۱۴۰۳ و با افزایش بارش‌های بهاری این روزها وضعیت ذخیره آب در سد شیرین‌دره به وضع مناسب رسیده و پیش‌بینی‌ می‌شود در سال آبی جاری حدود ۴۰ میلیون متر مکعب آب در این سد ذخیره شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، سد شیرین‌دره یک سد خاکی با هسته رسی بر روی رودخانه شیرین  از سرشاخه‌های رودخانه اترک  است که در شهرستان مانه و در فاصله 65 کیلومتری شمال غربی شهر بجنورد واقع شده‌ است. کار ساخت این سد با گنجایش مخزن 91 میلیون مترمکعب در سال 1375 آغاز و در سال 1384 سد آبگیری و افتتاح شد. این سد از سال 1398 تاکنون با مشکل شدید کم بارشی و خشکسالی رودخانه اترک مواجه بود و موجب شد سطح آب در مخزن سد به کمترین میزان خود در در دهه گذشته برسد.

در سال 1403 و با افزایش بارش‌های بهاری این روزها وضعیت ذخیره آب در سد شیرین‌دره به وضع مناسب رسیده و پیش‌بینی‌ می‌شود در سال آبی جاری حدود 40 میلیون متر مکعب آب در این سد ذخیره شود. با توجه به اینکه شیرین‌دره مهم‌ترین منبع تأمین آب بجنورد است، افزایش ذخیره مخزن این سد از اهمیت اساسی برخوردار است.

سالانه 600 هزار مترمکعب رسوب‌گذاری در مخزن سد شیرین‌دره پیش‌بینی شده بود، اما در این سال‌ها سالانه 400 هزار مترمکعب، بیشتر از پیش‌بینی‌ها گل و لای وارد مخزن سد شده است.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم
  • ذخیره سازی بیش از ۵۲ میلیون مترمکعب آب در پشت سد‌های گرمی
  • حال خوب سد شیرین‌دره بعد از بارندگی‌های بهاری + تصویر
  • افزایش ظرفیت مخازن آب شهری کردستان
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه
  • ۴۱۲ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شد
  • گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود
  • احداث بیش از ۵۲ هزار مترمکعب مخزن آب در شهر کرمانشاه
  • پرشدگی سدها به ۶۲ درصد رسید