Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@07:56:30 GMT

ردپای 5 بیماری بدن در چشم ها

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۸۳۵۸

 هر علامت غیرعادی که بدن ارسال می کند، نشان دهنده ی مشکلی در درون است. البته در بسیاری از موارد مشکل خیلی زود رفع می شود. اما اگر مدتی گذشت و همچنان تغییری در وضعیت بوجود آمده حاصل نشد، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید. گاهی این علائم در چشم ها ظاهر می شوند. در واقع علائم برخی ازبیماری ها مانند پرفشاری خون، آلرژی و کمبود ویتامین A در چشم ها ظاهر می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب با رازهایی که چشم ها از سلامت درونی تان بر ملا می سازند، آشنا می شویم.
فشار خون بالا را قاتل خاموش نیز می نامند. به خاطر اینکه زمینه ساز بیماری های قلبی عروقی و یا سکته مغزی می شود که هیچ علائم ظاهری خاصی ندارند.

اما چشم ها مشکل پرفشاری خون را و عواقب آن را لو می دهند. در واقع فشار خون بالا باعث انقباض مویرگ هایشبکیه چشم می شود.

اگر چشم پزشک تان متوجه این موضوع شد و به شما هشدار داد، حتما به یک پزشک متخصص قلب مراجعه کنید و بقیه ی کارها را به وی بسپارید.

ردپای کمبود ویتامین A در چشم ها

اگر شب ها بینایی تان دچار مشکل می شود، احتمال دارد که نیاز به مصرف زیاد سبزیجات و میوه های نارنجی و زردرنگ (غنی از بتاکاروتن) و ماهی های چرب (ویتامین A) دارید.

شبکوری معمولا در افرادی که دچار کمبود ویتامین A هستند شایع تر است. کمبود این ویتامین باعث کاهش رنگدانه ای به نام «رودوپسین» در چشم ها می شود. این رنگدانه شیوه ی دیدن نور را تنظیم می کند.

از آنجایی که هر مشکلی راه حلی دارد، برای رفع این مشکل نیز لازم است مصرف هویج، کدو حلوایی، سیب زمینی شیرین، اسفناج و کره را بیشتر کنید.

ردپای بیماری های التهابی در چشم ها

اگر به مدت چند هفته بدون شب زنده داری و یا خستگی مفرط، صبح ها با چشم دردناک و پر از خون از خواب بیدار شدید، بهتر است کمی هوشیارتر باشید.

این درد و قرمزی چشم ها می تواند علامت ورم عنبیه چشم باشد. این مشکل التهابی نشان می دهد که به احتمال زیاد التهاب دیگری در یک جای دیگر بدن وجود دارد.

توجه داشته باشید که بیماری هایی مانند بیماری کرون، پلی آرتریت روماتوئید و یا پسوریازیس جزو بیماری های التهابی هستند که علائمی روی چشم های یک چهارم مبتلایان به جا می گذارند.

ردپای آلرژی ها در چشم ها

اگر پای چشم هایتان گود و کبود است، به طوری که با خواب منظم یا آرایش نیز نمی توانید آن را بپوشانید، احتمالا از مشکل رینیت آلرژیک رنج می برید.

در واقع گرد و غبار، آلاینده ها، موی حیوانات یا هر ماده ی آلرژی زای دیگر که از طریق تنفس به بدن نفوذ می کنند، علاوه بر واکنش های آلرژیک دیگر باعث هجوم خون در زیر چشم ها می شوند و از آنجایی که پوست دور چشم ها بسیار نازک است، این مشکل به وضوح قابل مشاهده است.

بهتر است با متخصص پوست مشورت کنید تا مشخص شود سیاهی دور چشم تان به دلیل چیست؟

اگر علت آن آلرژی باشد، می توانید با مصرف داروهای آنتی هسیتامین این سیاهی های زیر چشم را برطرف کنید.

ردپای اختلالات غده تیروئید در چشم ها

اگر با دیدن عکس هایتان متوجه شدید که چشم هایتان از حدقه در آمده است، شاید پای مشکلات تیروئیدی در میان باشد.

داشتن چشم هایی که انگار از حدقه بیرون زده است، می تواند نشان دهنده ی پرکاری تیروئید باشد.

در این صورت ترشح هورمون ها باعث آسیب به عضلات و بافت های حدقه ی چشم می شود.

توجه داشته باشید که بیماری «بازدو» عامل اصلی ۷۵ درصد پرکاری تیروئید است و در خانم ها ۵ تا ۱۰ برابر شایع تر از آقایان است.

این مشکل باعث بروز علائم چشمی در ۵۰ درصد بیماران می شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پزشک متخصص آلرژی بیماری های قلبی عروقی سکته مغزی فشار خون بالا پزشک قلب ویتامین سبزیجات سیب زمینی خواب تنفس پوست مشکلات بیماری های قلبی عروقی پوست سبزیجات قلب ویتامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۸۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واگن‌های وارداتی به تهران به اما و اگر رسید

ورود واگن‌های وارداتی از چین به تهران همچنان با اما و اگر روبرو است و این در حالی است با گذشته فروردین‌ماه ۱۴۰۳ مشکل از سوی وزارت کشور حل نشده است و بنا بر گفته رئیس شورای شهر تهران با این شرایط مشکل مردم در حوزه حمل و نقل باقی خواهند ماند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در جریان سفر سال گذشته علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران به همراه هیئت همراه به چین، قراردادهایی در حوزه حمل و نقل عمومی منعقد شد. این قراردادها شامل اتوبوس برقی، تاکسی برقی، موتورسیکلت برقی و واگن مترو بود. هم‌اکنون با پیگیری‌های مستمر شهرداری تهران، زمان ورود واگن‌های مترو به پایتخت به 14 ماه کاهش یافته است.

در پی این موضوع، اعضای شورای شهر تهران در جلسه شورا از اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری تهران و همراهی دولت ابراز قدردانی و تشکر کردند.

اما این پایان ماجرا نبود چرا که مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران در نخستین جلسه شورای شهر تهران در سال 1403 به مشکل‌سازی برای ورود واگن‌های چینی به تهران اشاره کرد و گفت: در این ارتباط مشکلی از طرف وزارت کشور ایجاد شده است که امیدواریم با ورود وزیر کشور شاهد ورود نخستین محموله از واگن‌ها باشیم و چنانچه این مشکل برطرف نشود زمان را از دست می‌دهیم.

در تاریخ 25 فروردین‌ماه 1403 بار دیگر چمران؛ رئیس شورای شهر تهران به مشکل ورود واگن‌های چینی به تهران پرداخت و افزود: وزارت کشور نسبت به عقد قراردادها از سوی شهرداری تهران برای واگن های وارداتی اعتراض کرده است. به هر صورت باید مجموعه‌ای برای عقد قراردادها وارد میدان می‌شد و شهرداری تهران این کار را انجام داده است و با توجه به عقد قراردادها انتظار می‌رود که مجموعه وزارت کشور نیز همکاری لازم را برای ورود واگن های وارداتی انجام بدهد.

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

چمران تصریح کرد: با توجه به مواردی که پیش آمده است بنده موضوع را از طریق آقای وحیدی؛ وزیر کشور مطرح کردم تا هرچه سریع‌تر مشکلات پیش آمده مرتفع شود و هر میزان که اجرای این قرارداد به تعویق بیفتد بالتبع واگن‌های وارداتی با تاخیر وارد خواهند شد. همچنین مشکل پیش آمده در خصوص واگن‌های وارداتی با شخص رئیس جمهور صحبت شده است و قرار است آقای رئیسی نیز این موضوع را پیگیری و دنبال کند.

در 28 فروردین‌ماه بار دیگر چمران به موضوع تکراری واگن‌های وارادتی اشاره کرد و گفت: نباید زمان را از دست بدهیم و حتی اگر تقصیر ما هم هست ما را فلک کنند؛ البته باید روال قانونی طی شود اما تاکید ما بر این است که این کار به صورت جهادی و جدا از کارهای اداری پیگیری و دنبال شود چون ورود واگن‌های مترو به نفع مردم خواهد بود.

به گزارش تسنیم، بنا پیگیری‌های انجام شده از سوی مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران هنوز مشکل پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور حل و فصل نشده است و این در حالی است که قرار است طی هفته آینده مجدداً این موضوع از شهرداری تهران پیگیری شود.

مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه مشکل پیش آمده از سوی یک فرد در وزارت کشور برای واگن‌های وارداتی حل نشده است، گفت: با این شرایط اگر پیش برویم ورود واگن‌ها با مشکل روبرو خواهد شد و ضرر آن به مردم به می‌رسد.

بر اساس این گزارش، در صورتی که مشکل پیش آمده با همکاری دولت و شهرداری تهران حل نشود، ورود واگن‌های وارداتی در این دوره همانند دوره گذشته از مدیریت شهری خواهد شد و مشکلات حوزه حمل و نقل همچنان باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیلاب مسیر ریلی راه آهن زاهدان - میرجاوه را بست
  • سیل مسیر ریلی راه آهن زاهدان - میرجاوه را بست | عکس
  • ردپای نفوذی‌ها در انفجارهای امروز در اصفهان و تبریز؟ /جزئیات ادعای کارشناس صداوسیما را بخوانید
  • برخی گوشی‌های سری گلکسی S۲۱ سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند
  • ورود واگن‌های وارداتی به تهران به اما و اگر رسید
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • (ویدئو) با "دوست دارم" گفتن شوهر به زنش مشکل داشتند
  • از مشکل تامین دارو تا بررسی موضوع کارت شهروندی
  • ردپای مهاجران غیرقانونی در حوادث تروریستی کشور /نماینده چابهار: دلار ۶۵ هزار تومانی در شأن مردم ایران نیست
  • ردپای لوزه‌های بزرگ در روند رشد/ چه کسانی کاندید جراحی برداشتن لوزه هستند