Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@17:58:23 GMT

آخرین تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از فروپاشی کابینه

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۸۳۸۴

آخرین تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از فروپاشی کابینه

ساعت24 -نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از «آخرین تلاش» برای جلوگیری از فروپاشی کابینه ائتلافی این رژیم و برگزاری انتخابات زودهنگام خبر داده است.

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز شنبه درخواست‌ها برای برگزاری انتخابات زودهنگام را رد و تأکید کرد خواستار ادامه فعالیت کابینه‌اش تا پایان دوره‌اش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری رویترز نوشته نتانیاهو، مسئولیت کلید زدن انتخابات زودهنگام را به شریک ائتلافی‌اش محول کرده است.

احزاب حاضر در کابینه ائتلافی نتانیاهو بعد از استعفای «آویگدور لیبرمن» از سمت وزیر جنگ رژیم صهیوینستی خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شده‌اند.

لیبرمن بعد از موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با آتش‌بس با حماس در نوار غزه از سمتش کنار رفت. این آتش‌بس، بعد از دو روز تبادل آتش میان گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی حاصل شد. در جریان این درگیری‌ها گروه‌های مقاومت بیش از ۴۰۰ فروند راکت به سمت اراضی اشغالی شلیک کردند که به کشته شدن ۳ صهیونیست و زخمی شدن ۸۵ نفر دیگر منجر شد.

موشه کاهلون، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی که ریاست حزب «کولانو» را بر عهده دارد اولین شریک ائتلافی کابینه نتانیاهو بود که خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

بعد از آن، روسای دیگر احزاب کابینه ائتلافی هم درخواست‌های مشابهی مطرح کردند.

نتانیاهو که راست حزب راست‌گرای لیکود را به عهده دارد گفت در راستای «آخرین تلاش برای متقاعد کردن کاهلون برای ساقط نکردن کابینه» با او روز یکشنبه دیدار خواهد کرد.

وی گفت: «اگر حزب کونالو دولت را ساقط نکند، دولت پابرجا است. تمام اعضای لیکود می‌خواهند تا پایان این دوره در نوامبر ۲۰۱۹ خدمت کنند.»

نتانیاهو با از دست دادن حمایت حزب لیبرمن، تنها ۶۱ کرسی از ۱۲۰ کرسی پارلمان را در اختیار دارد. در این وضعیت، هر کدام از احزاب عضو کابینه ائتلافی می‌توانند این ائتلاف را منحل کنند.»

منبع:فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۸۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی از ناتوانی ارتش اشغالگر در جنگ غزه

به گزارش قدس آنلاین، «گادی آیزنکوت»، عضو ارشد این کابینه که پیش از این به عنوان رئیس ستاد ارتش اشغالگر خدمت می‌کرد، گفت که علیرغم استفاده رژیم صهیونیستی از قابلیت‌های نظامی بسیار مهم در طول ۶ ماه گذشته، ارتش تقریباً در پیدا کردن محل اختفای اسرای صهیونیستی ناکام مانده است.

روزنامه معاریو نوشت آیزنکوت در سخنرانی در کنفرانس مرکز دموکراتیک گفت: با وجودی که اسرای ما در فاصله نزدیکی از تل‌آویو قرار دارند اما در آزادسازی آنها شکست خورده‌ایم.

آیزنکوت همچنین سخنان «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اشغالگر را در مورد لزوم شکست مطلق جنبش حماس به سخره گرفت و گفت: «ضعیف‌ترین دشمن» خاورمیانه (حماس) بیشترین آسیب را به ما وارد کرد. ما باید در طول پنج سال یا ۱۵ سال آینده این چالش را بررسی کنیم و ما باید دیدگاه استراتژیک خود را تغییر دهیم و با دستیابی به برتری، به جنگ غزه پایان دهیم.

آیزنکوت ماه ژانویه درباره تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی گفته بود: باید از دروغ گفتن دست برداریم و با حرکت به سمت معامله بزرگی که اسرا را شامل می‌شود، شجاعت نشان دهیم.

وی افزود: هیچ دلیلی وجود ندارد که جنگ را در شرایط حساس به شیوه نابینایان ادامه دهیم.

او در ماه فوریه با «بنی گانتس» عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی تهدید کرده بود که اگر نتانیاهو به تنهایی تصمیمات مهم را درباره جنگ غزه اتخاذ کند، شورای جنگ را منحل می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ببینید | شکاف سیاسی در اسرائیل؛ وزیر کابینه هم نتانیاهو را مسخره کرد!
  • نتانیاهو برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت توسط دادگاه لاهه دست به دامن اروپایی‌ها شد
  • نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم/ با تهدید وجودی روبرو هستیم
  • تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بر سر جنگ غزه
  • اعتراف رئیس اسبق ستاد کل ارتش اسرائیل به شکست در نوار غزه
  • روند فروپاشی رژیم صهیونیستی تسریع شده است
  • شیخ نعیم قاسم: روند فروپاشی رژیم صهیونیستی تسریع شده است
  • ناامیدی رسانه‌های صهیونیستی از کابینه نتانیاهو + فیلم
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه
  • انتقاد عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی از ناتوانی ارتش اشغالگر در جنگ غزه