Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@05:51:53 GMT

چند سوال ساده که جوابی نداشت

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۸۶۱۰

چند سوال ساده که جوابی نداشت

به گزارش جهان نيوز، با سرد شدن هوا و شروع موج استفاده از وسایل گرمایشی، قبوض گاز بیش از ایام گرم سال برای مشترکین جلب توجه می‌کند.   محاسبه بهای گاز مصرفی به صورت زمانبندی شده و پلکانی طی دو دوره فصل گرم و فصل سرد سال صورت می‌گیرد که از ۱۶ فروردین الی ۱۵ آبان دوره اول و از ۱۶ آبان الی ۱۵ فروردین ۵ ماه دوره دوم تقسیم بندی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  میزان مصرف مشترکان نیز در سه گروه کم مصرف، مصرف متعارف و پر مصرف در ۵ گروه اقلیمی تعریف‌شده اند.   در کنار بهای گاز مصرفی ردیف‌هایی مانند مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری، عوارض گازرسانی، بیمه، بدهی‌های متفرقه، بدهی و بستانکاری گذشته، کسر هزار ریال، مانده بدهی و بستانکاری، مانده هزار ریال از جمله مواردی است که در هر دوره از زمان پرداخت قبض محاسبه و لحاظ می‌شود.   مواردی که سهم قابل توجهی از قیمت نهایی را از آن خود کرده و مجموع آن می‌تواند رقم چشمگیری برای شرکت ملی گاز شود.   در کنار محاسبه بهای گاز که به دلیل پلکانی بودن محاسبات ویژه خود را می‌طلبد، محاسبه سایر بخش‌ها نیز برای خود به معمایی تبدیل شده، به همین خاطر تصمیم به پیگیری طریقه محاسبه سایر ردیف‌ها به جز بهای گاز مصرفی شدیم.

در ابتدا به عنوان یکی از مشترکین مصرف کننده گاز برای پاسخ به این سوال به سایت شرکت ملی گاز ایران سری زدیم تا شاید جواب سوالات خود را در آنجا پیدا کنیم.   سایت این شرکت قسمتی را به چگونگی محاسبه گازب‌های مشترکین خانگی گاز طبیعی اختصاص داده که با ورود اطلاعات مربوطه در خصوص بهای گاز مصرفی با توجه به اقلیم منطقه توضیحاتی داده می‌شود، اما این میان جای خالی طریقه محاسبه سایر بند‌های قبوض مانند مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، مانده هزار ریال و ... احساس می‌شد.

در ادامه برای پیگیری امر با شماره پشت قبوض گاز تماس گرفتیم تا راه‌های پاسخگویی به مشترکین را امتحان کنیم.   در قبوض گاز ۲ شماره تلفن برای پاسخگویی ثبت شده که یکی از آن‌ها تلفن گویا بوده و با تماس با آن و وصل به قسمت طریقه محاسبه قبوض تنها به گفتن توضیحات اجمالی از بهای گاز بسنده کرد و جزئیات بیشتر را به سایت شرکت ملی گاز ارجاع داده است.   نکته قابل تامل در این میان نداشتن اپراتور برای پاسخ گویی به سوالات افراد بود.   برای شماره تلفن دوم نیز پس از چندین بار تماس در روز‌های مختلف، کسی پاسخگوی آن نبود که این مسئله نیز گویای بی نتیجه بودن زحمات ما در این قسمت بود.   پس از آن بود که با شرکت گاز استان تهران تماس گرفتیم که این شرکت نیز دریافت جواب سوالات ما را به شرکت ملی گاز ایران ارجاع داد.   پس از پیدا نکردن جواب سوالات چنین ساده‌ای در قالب یک شهروند و مشترک خانگی گاز که اطلاع رسانی آن وظیفه مسئولان مربوطه است، اینک سوال دیگری به مجموعه قبلی اضافه شد که چرا سامانه‌های پاسخگویی به مشترکین در این بخش پس از سال‌ها فعالیت عملکرد ضعیفی دارد و چرا با وجود اصرار بر الکترونیکی شدن خدمات رسانی و فراهم سازی زیرساخت‌های آن برای یافتن چنین سوالات ساده‌ای همچنان باید به ادارات گاز شهری مراجعه حضوری کنیم و چه زمانی استفاده از خدمات الکترونیکی به عنوان شاخصی برای رشد بهره وری از حالت تشریفاتی خارج و به عنوان یک اصل در سازمان‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

منبع: میزان

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۸۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدیث روز | تشویق به محاسبه نفس

روایت زیر از کتاب «الاختصاص» منتشر می‌شود.

امام موسی کاظم علیه السلام:

لَیس مِنّا مَن لَم یُحاسِبْ نَفْسَهُ فی کُلِّ یَومٍ ، فإنْ عَمِلَ خَیرا اسْتَزادَ اللّه َ مِنهُ وحَمِدَ اللّه َ علَیهِ ، و إنْ عَمِلَ شَیئا شَرّا اسْتَغْفَرَ اللّه َو تابَ إلَیهِ

از ما نیست کسی که هر روز به حساب خود رسیدگی نکند و ببیند که اگر کار نیکی انجام داده است از خداوند توفیق انجام بیشتر آن را بخواهد و خدا را بر آن سپاس گوید و اگر کار بدی انجام داده است از خدا آمرزش بخواهد و توبه کند.

الاختصاص : ۲۶

دیگر خبرها

  • کنکور هنر ۱۴۰۳ + تاریخ، زمان برگزاری و تعداد سوالات
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • حدیث روز | تشویق به محاسبه نفس
  • داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به چند سوال در چند دقیقه باید پاسخ دهند؟
  • سوالات عجیب گوگل هنگام مصاحبه کاری
  • جواب یک سوال ساده: بعد از سید کاپیتان کیست!
  • سوالات عجیب گوگل هنگام استخدام کارکنان خود
  • پیشکسوت استقلال: بغل کردن مادر رییس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت ولی کار حسینی داشت؟
  • رونمایی از هوش مصنوعی مایکروسافت برای انجام کارهای ساده
  • چرا بغل کردن مادر رئیس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت، سید حسین داشت؟