Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- مديرکل راه آهن خراسان گفت: افزايش تعداد مسافران در مسير ريلي خراسان و ضريب اشغال صندلي در قطارهاي اين مسير طي هفت ماه گذشته امسال به ترتيب 17 و 11 درصد رشد داشته است.

محمدهادي ضيايي مهر روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با وجود افزوده نشدن زيرساختها در راه آهن خراسان اين به هم پيوستگي رشد نشاندهنده بهره وري بيشتر و استفاده بهتر از ظرفيتهاي موجود در راه آهن اين منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: طي اين مدت متوسط ضريب اشغال قطارهاي مسافري در مسيرهاي ريلي تهران - مشهد و بالعکس 82 درصد بود که نسبت به مدت مشابه پارسال 11 درصد بيشتر است. همچنين اين ضريب در قطارهاي مسافري ساير مبادي در سطح کشور به مشهد و بالعکس 86 درصد بوده که رشد 14 درصدي را نشان مي دهد.
مديرکل راه آهن خراسان گفت: 60 درصد سفرهاي ريلي در خراسان به مسير مشهد - تهران اختصاص دارد. متوسط ضريب اشغال مسافر در قطارهاي حومه اي خراسان رضوي نيز 47.5 درصد مي باشد که نسبت به مدت مشابه پارسال 11 درصد افزايش يافته است.
وي افزود: همچنين در هفت ماه گذشته امسال تعداد زائران و مسافران ورودي و خروجي مشهد هشت ميليون و 600 هزار نفر بود که حکايت از رشد 17 درصدي نسبت به مدت مشابه پارسال و کسب رتبه نخست جا به جايي مسافر در سطح شبکه ريلي کشور دارد.
ضيايي بالاترين رکورد جا به جايي مسافر در مسير ريلي خراسان را 13 ميليون و 635 هزار نفر مربوط به سال 1392 عنوان و بيان کرد: با توجه به شرايط کنوني و تداوم افزايش جا به جايي و ضريب اشغال مسافر در راه آهن خراسان تا پايان سال شاهد ثبت رکورد تاريخي جا به جايي مسافر در اين مسير خواهيم بود.
پارسال 12 ميليون مسافر به صورت ورودي و خروجي در مسير ريلي خراسان جا به جا شدند. از مجموع 10 هزار کيلومتر ظرفيت شبکه ريلي کشور هزار و 400 کيلومتر آن معادل 14 درصد در خراسان رضوي قرار دارد. تراکم ريل در اين استان نيز نسبت به مساحت آن دو برابر ميانگين کشوري است. سالانه 42 درصد قطارهاي مسافربري کشور به مشهد رفت و آمد مي کنند.
3221/1858
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۸۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با اشاره به سطح زیر کشت کلزا در شهرستان مشهدگفت: سطح ابلاغی زیر کشت کلزا در مشهد برای سال زراعی جاری ۹۲۰هکتار است که کل سطح زیر کشت ابلاغی کلزا در این شهرستان محقق شده است.

علی اکبر قارزی بابیان اینکه  پیش‌بینی می‌شود از این سطح کشت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن کلزا برداشت شود گفت: شهرستان مشهد رتبه نخست را در سطح زیر کشت و تولید در زمینه محصول کلزا در سطح استان به خود اختصاص داده است.

وی گفت: تعداد کمباین‌های برداشت در استان برای این نوع محصول ۴۵ دستگاه است.

 

دیگر خبرها

  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • افزایش تعداد جایگاه پمپ بنزین در کهیگلویه و بویراحمد
  • افزایش محدوده خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری بیرجند
  • ضریب اشغال تخت در بیمارستان تامین اجتماعی دزفول افزایش یافت
  • دیار کویری خراسان، لب‌تشنه‌تر از همیشه
  • جابجایی مسافر در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۴۶ درصد افزایش یافت
  • ◄ سفر با هواپیما تعطیل می شود
  • افزایش ۵/۵ برابری تعداد دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد
  • افزایش ۱۵ درصدی تعداد مسافر در راه آهن شمال غرب
  • خرید اینترنتی بلیط قطار از تمامی شرکت‌های ریلی با سفرمارکت