Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@03:41:49 GMT

آخرین اخبار از خرید هواپیمای سوخو ۱۰۰ روسی

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۸۷۳۵

آخرین اخبار از خرید هواپیمای سوخو ۱۰۰ روسی

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس کمیسیون عمران گفت: اگر قرار باشد سازمان هواپیمایی کشور اقدام به خرید هواپیمای مسافربری (سوخو ۱۰۰) از روسیه کند، کمیسیون عمران بررسی این موضوع را در دستورکار قرار می‌دهد.

سید ابوالفضل موسوی بیوکی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر خرید هواپیمای مسافربری روسی (سوخو ۱۰۰) از سوی شرکت‌های هواپیمایی، اظهار داشت: اگر هواپیمای نو از این کشور خریداری شود، قابل پذیرش و بررسی است، اما اگر قرار باشد هواپیمایی خریداری شود که از عمر پروازی آن زیاد گذشته باشد، مورد قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این پرسش که آیا هواپیما‌های روسی قابلیت لازم برای به کارگیری در شرایط آب و هوایی ایران را دارند؟ گفت: معمولا هواپیما به صورت سفارشی از سوی شرکت‌های هواپیماسازی ساخته می‌شوند و ویژگی‌های آن (option) هواپیما، براساس درخواست خریدار بر روی هواپیما نصب می‌شود تا با آب و هوای کشور ما تطابق پیدا کند؛ بنابراین می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اگر قرار باشد سازمان هواپیمایی کشور اقدام به خرید هواپیمای مسافربری (سوخو ۱۰۰) از روسیه کند، کمیسیون عمران بررسی این موضوع را در دستورکار خود قرار می‌دهد، تصریح کرد: در صورت تصمیم قطعی مبنی بر خرید هواپیما از روسیه، قطعا کمیسیون عمران از بعد نظارتی مجلس بر نوع قرارداد و نحوه عملکرد، موضوع را بررسی و ارزیابی می‌کند.

موسوی با بیان اینکه شرکت‌های بوئینگ و ایرباس فروش هواپیمای مسافربری به کشور ما را تحریم کردند، افزود: لازم است ما نیاز‌های حمل و نقل هوایی کشور را برطرف کنیم. یکی از راه‌های برطرف کردن نیاز‌های حمل و نقل هوایی، خرید هواپیما از سایر شرکت‌ها از جمله شرکت‌های روسی و هواپیمای سوخو ۱۰۰ است؛ همچنین اجاره هواپیما و خرید هواپیمای دست دوم که خیلی از سقف پروازی آن نگذشته باشد، از جمله راهکار‌های دیگر برای رفع نیاز‌های هوایی کشور است.

منبع: فردا

کلیدواژه: خرید هواپیما سوخو 100 روسی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۸۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند

رئیس کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای اسلامی شهر سنندج گفت: شهرداری سنندج با پرونده‌های تخلفات ساختمانی بدون هیچگونه چشم‌پوشی و برابر قوانین برخورد کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، بهروز ابراهیم آبادی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جلسه کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای شهر سنندج که با حضور جمعی از اعضای شورای شهر، مدیران و معاونان شهرداری سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در راستای اصلاح روش‌ها و برای نظارت بر وحدت رویه در جهت ارائه خدمات یکسان و بدون اغماض به شهروندان، پروانه‌های ساختمانی به‌صورت دوره‌ایی و رندوم مورد بازرسی و نظارت قرارخواهد گرفت تا خطای انسانی به کمترین حد خود برسد و در حق کسی اجحافی صورت نگیرد.

وی با تاکید بر اعمال قانون بدون غرض‌ورزی و یکسان برای همگان، افزود: سلایق مختلف موجب اختلاف در آرا می‌شود پس به صورت رندوم پرونده‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بر ادعای اعمال قانون بدون اغراض شخصی تاکید شده باشد.

رئیس کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای شهر سنندج به قید فوریت از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری خواست نسبت به تشکیل کارگروهی در راستای نظارت بیشتر بر صدور پروانه های ساختمانی اقدام کند تا در این راستا شفاف سازی حداکثری صورت گیرد.

ابراهیم‌آبادی اضافه کرد: تصمیم‌گیری دقیق و کارآمد مهم‌ترین هدف برگزاری جلسات این کمیسیون در راستای رفع مشکلات مردم و صرفه جویی در اتلاف وقت است.

وی تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری باید از اختیارات خود در راستای قانون و تا حد امکان در جهت تسهیل و رفع مشکلات مردم استفاده کند.

رئیس کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای شهر سنندج ادامه داد: شهرداری سنندج اگر در هر نقطه از شهر سنندج ارائه خدماتی را به ساختمان‌های بدون مجوز ساخت ارائه کند قطعا برابر قانون و مقرارت اقدامات لازم را به‌عمل خواهیم آورد.

ابراهیم‌آبادی گردش نیرو در سازمان‌ها را یکی از اصول مدیریتی دانست و گفت: گردش نیرو در راستای سالم‌سازی و به‌کارگیری مؤثر و کارآمد از منابع انسانی باید بیش از پیش مورد توجه مدیران قرار گیرد.

کد خبر 749252

دیگر خبرها

  • نیروی دریایی آمریکا چند هواپیما و از چه انواعی در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • سوخت گیری در آسمان چگونه و چقدر طول می‌کشد؟
  • توضیحات معاون علمی رئیس‌جمهور درباره پروژه دانشگاهی ساخت هواپیما و دروغ‌پردازی رسانه انگلیسی 
  • آیا با هواپیما می‌توان سفری ارزان به مشهد داشت؟
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • درباره سوخو ۷۵ روسی که ممکن است به ایران بیاید
  • جنگنده رادارگریز سوخو ۷۵ روسیه ممکن است به ایران بیاید/ فیلم
  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند