Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@18:39:59 GMT

بزرگداشت روز جهانی نوزاد نارس در یزد برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۸۷۷۸

بزرگداشت روز جهانی نوزاد نارس در یزد برگزار شد

یزد - آیین بزرگداشت روز جهانی نوزاد نارس، با حضور کادر درمان بخش نوزادان نارس بیمارستان شهید صدوقی یزد در این مرکز درمانی برگزار شد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی این بیمارستان، روز هفدهم نوامبر (26 آبان) با توجه به اهمیت موضوع در نظام ارائه خدمات سلامت به نام روز جهانی نوزاد نارس نامگذاری شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هر سال حدود 15 میلیون نوزاد نارس در جهان به دنیا می آیند و آمار تولد چنین نوزادانی در کشورهای مختلف از پنج تا 18 درصد اعلام شده است.
'زهرا غفاریان' مسئول بخش NICU بیمارستان شهید صدوقی یزد
در این زمینه گفت: یک مورد از هر 10 نوزاد، نارس به دنیا می آید، در کشور ما آمار تقریبی، 12 درصد اعلام شده است.
به گفته وی تولدی که پیش از 37 هفته، داخل رحم اتفاق می افتد، زود هنگام و نارس محسوب می شود.
وی اظهار داشت: تولد چنین نوزادانی به دلیل نارسی و برخی از مشکلات، نیاز به بستری طولانی مدت در مراکز درمانی و پیگیری های بعدی است، نارسی از لحاظ عاطفی، اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی و حقوقی، بر روی خانواده و جامعه تاثیرگذار است.
غفاری یادآور شد: نوزادانی که چند هفته زودتر به دنیا می آیند در خطر مشکلات سلامتی هستند و از این رو نیازمند مراقبت های خاص و پیگیری همه جانبه از ابعاد مختلف سلامت از جمله وضعیت رشد و تکامل، ارزیابی شبکیه چشم، بینایی وشنوایی و... می باشند .
مسئول بخش NICU بیمارستان شهید صدوقی یزد افزود: تیم درمانی بخش NICU این بیمارستان، تمام تلاش خود را در جهت ارائه مراقبت ایمن، آموزش، حمایت همه جانبه از والدین، قراردادن همه نوزادان نارس در معرض در برنامه های پیگیری و غربالگری بینایی، ،شنوایی و تکاملی به کار گرفته است .
غفاریان خاطرنشان کرد: پزشکان و پرستاران متعهد این بخش با به روز رسانی علم و مهارت عملی خود و بهره گرفتن از فن آوری های پیشرفته و نوین به روزترین مراقبت ها، داروهای جدید و روش های تغذیه ای موثر را به نوزادن نارس ارائه می دهند.
به مناسبت روز جهانی نوزاد نارس، پزشکان و پرستاران این بخش این روز را گرامی داشتند و طی مراسمی با تزئین بخش با تصاویر نوزادان شاداب و سالم ترخیص شده، امید تازه ای در دل مادران ایجاد کردند.
2088/ 6197

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بيمارستان شهيد صدوقي نوزادان نارس يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۸۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها ۱۰ بیمارستان غزه به طور جزئی فعال هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت نسبت به وضعیت بحرانی بیمارستان ها در نوار غزه هشدار داد.

«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز پنج شنبه اعلام کرد که از ۳۶ بیمارستان در نوار غزه، تنها ۱۰ بیمارستان در این باریکه به طور جزئی کار می کنند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که سیستم بهداشتی نوار غزه به سختی می تواند دوام بیاورد.

آدهانوم افزود: ما خواستار توقف فوری حملات اسرائیل به بیمارستان‌ها در غزه و حفاظت از کارکنان، بیماران و غیرنظامیان هستیم.

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی پیشتر هم تاکید کرد که گزارش‌های منتشر شده در خصوص حمله به بیمارستان امل در خان یونس و بازداشت کارکنان و بیماران این بیمارستان و خسارات وارده به آن به شدت نگران کننده است.

وی در ادامه افزود: ما خواهان حمایت فوری از بیماران و کارکنان بیمارستان امل هستیم. باید در نوار غزه آتش بس اعلام شود.

کد خبر 6064330

دیگر خبرها

  • (تصاویر) مراسم بزرگداشت مرحوم زهرا شجاعی
  • تنها ۱۰ بیمارستان غزه به طور جزئی فعال هستند
  • شهادت ۱۴ هزار کودک فلسطینی در تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه
  • شعار امسال روز جهانی قدس «طوفان احرار»
  • جزئیات مراسم بزرگداشت زهرا شجاعی اعلام شد
  • اعلام مراسم بزرگداشت زهرا شجاعی
  • تولد ۱۲۷ نوزاد طی یک روز در استان کرمان
  • راهپیمایی روز جهانی قدس پرشور تر از همیشه در سراسر لرستان برگزار می شود
  • تصادف پراید با سراتو در زنجان پنج نفر را راهی بیمارستان کرد
  • در انتظار برد تکراری