Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیل-ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: با گردانندگان شبکه های مجازی ناامن و بی هویت که در راستای نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی حرکت کنند، برخورد می شود.

علی نباتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شهرستان نیازمند کمک از سوی رسانه و فضای مجازی برای توسعه سرمایه گذاری ،حل و فصل مشکلات سر راه مردم و معرفی ظرفیت ها و قابلیت های گردشگری برای توسعه و پیشرفت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: افرادی که در شبکه های اجتماعی فضای مسموم ایجاد کرده و به بهانه انتقاد، یاس و نا امیدی را در بین مردم القا می کنند مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند.
او با بیان اینکه انتقاد سازنده همراه با دلایل مستدل راهکاری برای شناخت نقاط ضعف و قوت است، اظهار داشت: ایجاد ناامیدی در جامعه به بهانه انتقاد، زیر سوال بردن عملکرد و خدمات دولت و قرار گرفتن در صف دشمنان نظام خلاف قانون و کار معاندان و بدخواهان انقلاب و نظام اسلامی است.
نباتی با تاکید بر مدیریت فضای مجازی و جلوگیری از فعالیت شبکه های ناامن،بی هویت و ناشناس گفت: فعالیت شبکه های اجتماعی زمانی قانونی است که متصدیان آنها دارای هویت و شناخته شده برای مردم باشند.
دادستان خلخال گفت:نشر اکاذیب،تشویش اذهان عمومی، تهیه و انتشار اخبار خلاف واقع از سوی رسانه و فضای مجازی جرم محسوب و ارتکاب این گونه جرایم پیگرد قانونی داشته و دادستانی نسبت به محدود و مسدود کردن آنها اقدام می کند.
نباتی با تاکید براینکه مردم باید مراقب فعالیت شبکه های اجتماعی ناشناس و بی هویت بوده تا گرفتار کلاهبرداری دیجیتالی نشوند، افزود: برخی از این شبکه ها با ترفندهای مختلف و به بهانه کمک به افراد نیازمند دست به جمع آوری پول افراد ساده لوح می زنند.
وی اظهار کرد: شبکه های اجتماعی و افراد کلاهبردار همچنین به بهانه های مختلف از قبیل برنده شدن در مسابقات و شگردهای دیگر با کسب اطلاعات از حساب بانکی و رمز آنها اقدام به خالی کردم حساب مردم می کنند.
وی بیان کرد: کلاهبرداری 50 تا 480 میلیون ریالی از افراد بی سواد تا افراد تحصیل کرده در خلخال مصداق بارز این گونه موارد کلاهبرداری دیجیتالی است.
خلخال در جنوب اردبیل اقع است.
6018/7119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي نباتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۹۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فریب افراد سودجو و فرصت‌طلب را نخورید

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرهنگ معظمی گودرزی رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری از داوطلبان شرکت در کنکور به بهانه فروش سوالات و منابع و ... هشدار داد.

وی با بیان اینکه این نوع از کلاهبرداری نزدیک به زمان کنکور رخ می‌دهد، گفت: متاسفانه افراد زیادی هم درگیر این نوع از کلاهبرداری می‌شوند. عمدتا تبلیغات این افراد سودجو نیز در بستر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها انجام می‌شود و در نهایت نیز یا داوطلبان را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و حساب بانکیشان را خالی می‌کنند، یا اینکه سوالات جعلی را به فروش رسانده و در نهایت سبب می‌شوند که داوطلبان به این امید واهی که سوالات را در اختیار دارند، نتایج بدی در کنکور اخذ کرده و هم کنکور را از دست بدهند و هم مبلغ زیادی را پرداخت کنند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه مجرمان سایبری پا را فراتر گذاشته و در ماه‌های اخیر شاهد پیش فروش سوالات کنکور در فضای مجازی بودیم، گفت: مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سؤالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سؤال، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند. همچنین در مواردی اقدام به جعل لوگوی سازمان سنجش می‌کنند تا افراد بیشتری را وسوسه کرده و مورد اغفال قرار دهند.

معظمی گودرزی با بیان اینکه انتشار چنین آگهی‌هایی در فضای مجازی جرم است، گفت: همچنین هرگونه خرید و فروش تحت عنوان فروش سوالات کنکور و آزمون‌ها و... در فضای مجازی جرم است. از این رو لازم است که مردم به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغوا کننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و صرفا با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت کنند. هچنین هرگونه اخبار در مورد کنکور و آزمون‌های جامع را از رسانه‌های رسمی و سایت رسمی سازمان سنجش پیگیری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این شهر
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • : ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب تهران مسدود شد
  • هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور
  • فریب افراد سودجو و فرصت‌طلب را نخورید
  • هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها
  • کلاهبرداری میلیاردی رمال به بهانه درمان فرزند در کازرون
  • ‌کلاهبرداری میلیاردی فالگیر به بهانه درمان فرزند