Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد ارتش آمریکا اظهار داشت که طالبان در حال شکست نیست و تا رسیدن به صلح در افغانستان با این گروه فاصله زیادی وجود دارد. ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد ارتش آمریکا گفت که برای برقراری صلح در افغانستان باید اقدامات بیشتری انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ژنرال ارشد آمریکایی ادامه داد: سال گذشته از واژه بن‌بست برای تشریح وضعیت جنگی در افغانستان استفاده کردیم و این وضعیت تاکنون تغییر زیادی نکرده است.

به گزارش «سی.ان.ان»، دانفورد اظهار داشت: برای تحقق صلح در افغانستان تنها «راه‌حل سیاسی» کارساز نیست. آمریکا و ناتو تلاش می‌کنند تا از اهرم‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی برای متقاعد کردن طالبان برای پیوستن به روند صلح نیز استفاده کنند.

رئیس ستاد ارتش آمریکا گفت: بدون پرداختن به جزئیات، ما باور داریم طالبان می‌داند که در نهایت باید صلح کند. کلید موفقیت این است که از ترکیب همه این فشارها برای تشویق طالبان به مذاکره استفاده شود.

دانفورد با موفق خواندن انتخابات اخیر افغانستان و با اهمیت خواندن انتخابات ریاست جمهوری سال آینده این کشور، افزود: فکر می‌کنم هنوز تا رسیدن به نقطه‌ای که بگوییم به صلح با طالبان رسیدیم فاصله زیادی داریم.

اوایل ماه جاری میلادی سربازرس ویژه آمریکا در امور بازرسی افغانستان نیز با انتشار گزارشی اعلام کرد که موضع طالبان بیش از هر وقت دیگری در سه سال گذشته تقویت شده است و این گروه تقریبا نیمی از مناطق افغانستان را تحت نفوذ، کنترل و یا درگیری دارد.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36447/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۹۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی

اتاق بازرگانی و صنایع ازبکستان‌ قراردادهای صادراتی به ارزش ۴۴ میلیون دلار با بازرگانان افغانستان امضا کرده است.

این توافق در سفر سه روزه هیأتی از بازگانان افغانستان به تاشکند به‌دست آمده است.

تاشکند و طالبان در حال برنامه‌ریزی برای تشکیل یک شورای تجارت ازبکستان-افغانستان هستند که ۱۸ شرکت افغانستانی‌ را در میان اعضای خود خواهد داشت.

واردکنندگان افغانستان درخواست‌شان بیش‌تر به محصولات کشاروزی، موادغذایی پروسس شده، منسوجات، چرم، قطعات برقی و مصالح ساختمانی است.

گفتنی است که پس از تسلط گروه طالبان بر افغانستان، ازبکستان‌ از جمله کشورهایی بوده که با این گروه روابط نزدیک دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • در دیدار فرمانده تیپ ویژه تهران با رییس کل حراست وزارت ورزش مطرح شد؛ نصب دوربین های هوشمند پلیس در ورزشگاه ها
  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند