Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه دیروز در سخنانی در سرکنسولگری ترکیه در نیویورک گفت: روابط ترکیه با آمریکا روز‌های پر تلاطمی را سپری می‌کند. همه تلاش کردند این مسئله را با مسئله ( بازداشت) کشیش برانسون در ترکیه مرتبط کنند و با آن منحصر بدانند اما در واقع دو موضوع وجود دارد که موجب تنش در روابط دو کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه ترکیه افزود: یکی از این مسائل حمایت آمریکا از «پ ک ک- ی پ گ» در سوریه است. آمریکا به رغم اینکه می داند و این را می پذیرد که اینها یک گروه واحد هستند همکاری با این گروه را ضروری می داند و این واقعا اشتباه بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه 20 نوامبر با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در واشنگتن دیدار خواهد کرد، افزود: در این دیدار همه ابعاد روابط میان دو کشور را بررسی خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه گفت: تلاش می کنیم توافقی را که درباره منبج به آن دست یافته‌ایم، اجرا کنیم.

چاووش اوغلو اعلام کرد: گشت های مشترک نظامیان آمریکا و ترکیه آغاز شده است اما این نقشه راه فقط منحصر به منبج نیست و برقراری ثبات در شرق فرات نیز که «ی پ گ» اشغال کرده است، بخشی از این نقشه راه است.

وزیر امور خارجه ترکیه افزود: اگر بتوانیم در این زمینه گام هایی برداریم و به حضور تروریست هایی که تهدیدی برای ترکیه هستند در این منطقه پایان دهیم، روابط ترکیه با آمریکا در سطح بهتری قرار خواهد گرفت.

چاووش اوغلو گفت: مسئله مهم دیگر در روابط با آمریکا بی توجهی به پرونده هایی است که ما درباره سازمان فتو (فتح الله گولن) که عامل کودتای 15 ژوئیه بود به آمریکا تحویل داده ایم و عدم اجرای خواسته ترکیه درباره تحویل فتح الله گولن به ترکیه است.

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد، این مسئله نیز یکی از علت های اساسی تشنج در روابط دو کشور است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: وزیر امور خارجه سوریه وزیر امور خارجه آمریکا واشنگتن امور خارجه ترکیه نیویورک واشنگتن پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۹۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا امروز شنبه در سخنانی کمک‌های نظامی جدید این کشور به اوکراین را سرمایه‌گذاری در آمریکا عنوان کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به ارزش ۲ میلیارد دلار به منزله سرمایه‌گذاری در ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

بلینکن در ادامه این سخنان افزود: تقریبا تمامی دارایی‌های جدیدی که سرمایه‌گذاری می‌کنیم، در ایالات متحده و بخش صنعتی ما باقی خواهد ماند. این موضوع شغل‌های جدیدی را در آمریکا ایجاد می‌کند و از این طریق می‌توانیم به اوکراین کمک کنیم.

گفتنی است چندی پیش مجلس سنا آمریکا قانون کمک‌های خارجی این کشور به هم‌پیمانان ایالات متحده از جمله، اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را به تصویب رساند.

بیست‌وچهارم آوریل گذشته نیز «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا قانون کمک به هم‌پیمانان ایالات متحده را امضا کرد تا به این ترتیب آخرین مانع قانونی تداوم ارسال تسلیحات آمریکایی به اوکراین بر طرف شود.

کد خبر 6096239

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • ملاقات امیرعبداللهیان با هاکان فیدان در گامبیا
  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه توسط وزرای خارجه ایران و استونی
  • تصمیم ترکیه برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد