Web Analytics Made Easy - Statcounter

نویسنده داستان‌های مجموعه تلویزیونی «حکایت‌های کمال» از به نیمه رسیدن تصویربرداری این سریال ۱۵۰ قسمتی خبر داد.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «محمد میرکیانی» نویسنده سریال «حکایت‌های کمال» گفت: حکایت کمال یک مجموعه ۱۵۰ قسمتی است که در ۵ فصل تولید خواهد شد که فصل اول آن ۳۱ قسمت خواهد بود و اگر با همت سازمان صدا و سیما کل ۱۵۰ قسمت تولید شود این مجموعه بزرگترین مجموعه داستانی در طول تاریخ رسانه رسانه ملی برای مخاطب کودک و نوجوان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: فضای این مجموعه فضای دهه ۴۰ تهران قدیم است و ناگفته‌هایی از سبک زندگی ایرانی و اسلامی و آداب و رسوم سنتی ملی و مذهبی ما را در آن مقطع زمانی به تصویر می‌کشد. در حقیقت اگر کودک و نوجوانان امروزی بدانند که کودک دهه چهل با چه دشواری دست و پنجه نرم می‌کردند و چه سختی‌هایی را در زندگی متحمل می‌شدند به شدت قدر زندگی امروزی خود را خواهند دانست و بسیاری از کودکان خواهند دانست که دهه شصت دهه بهشتی در ایران بوده است برعکس آنچه همه میگویند که دهه شصت دهه محرومیت‌هاست.

میرکیانی تصریح کرد: در حال حاضر تصویربرداری نیمی از سریال به پایان رسیده و لوکیشن‌های سریال در شهرک سینمایی غزالی است که همان محله کمال است، ساخته شده است. ضمن اینکه این محله‌ها همگی به صورت ماندگار ساخته شده و ۳ خانه، امازاده، آب انبار و چند مغازه مختص این سریال ساخته شده‌اند که مخاطب برای اولین بار آن‌ها را در این اثر خواهد دید. خوشبختانه، چون ساخت و ساز دکور‌ها همزمان با آغاز تصویربرداری اتفاق افتاد، توانستیم در این بخش صرفه‌جویی خوبی داشته باشیم و هزینه‌ها را کاهش دهیم.

وی تاکید کرد: سعی شده این اثر مخاطب دوگانه داشته باشد یعنی همه بچه‌ها این اثر را ببینند و هم بزرگترها؛ و هر دو از این مجموعه لذت ببرند و البته خاطرات بزرگتر‌ها نیز تداعی شود؛ و این کار باعث خواهد شد که کودکان از پدر و مادرهایشان خاطرات گذشته را سوال کنند و پدر مادر‌ها نیز سعی می‌کنند که خاطرات گذشته خود را تعریف کنند و همین فضایی گرم را در خانه‌ها ایجاد خواهد کرد.

میرکیانی گفت: کل ماجرا‌های کمال در دوسال از زندگی او یعنی اواخر سال ۴۲ تا اواخر سال ۴۴ و اوایل سال ۴۵ است و بازیگر نقش کمال نیز «محمدرضا شیرخانلو» است. در حال حاضر نیز کار به صورت شب کار پیگیری می‌شود و در این بخش‌ها حدود ۲۰۰ هنرور حضور دارند.

سریال ۱۵۰ قسمتی «حکایت‌های کمال» به تهیه‌کنندگی محسن شایان‌فر و کارگردانی قدرت‌الله صلح میرزایی، اوایل مرداد ماه گذشته در شهرک غزالی کلید خورده و تاکنون بیش از ۲۵ درصد آن تصویربرداری شده و تدوین سریال را به طور همزمان شادی شایان‌فر آغاز کرده است.

محمود پاک نیت، شهره لرستانی، نگارعابدی، فلورنظری، علی مسلمی، کاظم هژیرآزاد، شهرام عبدلی، سیروس میمنت، حمید ابراهیمی، اکبرسنگی و شهربانو موسوی، به همراه هنرمندان خردسال محمدرضا شیرخانلو، امیرحسین کافتاری و محمدحسین بلوکات و جمعی از بازیگران سینما و تاتر جلوی دوربین این سریال رفته اند. به تازگی نیز آرش نوذری، داریوش سلیمی، سعید پیردوست، عباس محبوب، سولماز حصاری و حمید صفایی به جمع بازیگران حکایت‌های کمال پیوستند.

این سریال روایتی از دهه ۴۰ است و ساختاری اپیزودیک دارد.

«حکایت‌های کمال» اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته محمد میرکیانی محسوب می‌شود که قهرمان داستان یک نوجوان به نام کمال است. این سریال در مرکز سیما فیلم تولید می‌شود و ۱۵۰ قسمت دارد.

از دیگر عوامل اصلی این پروژه می‌توان به نویسندگان: نسیم عرب امیری، سیدحسین امیرجهانی، آزاده محسنی، کریم خودسیانی، دستیار تهیه: علی‌اصغر رضایی، مدیر تصویربرداری: ناصرمحمود کلایه، صدابردار: وحید سلطانی، طراح صحنه و لباس: فرهاد عزیزی فرد، مدیر تولید: فرشید رئوفی، گریم: بابک شعاعی، تصویربردار: ناصربیک زاده، جلوه‌های ویژه: حمیدرسولیان، طراح بدلکاری: علیرضا فتحی، دستیار کارگردان: مجد جلالی، جانشین تولید: سعید کنگاورنظری، برنامه‌ریز: حامد صلح میرزایی، امور مالی: ابراهیم تفرشی، منشی صحنه: بیتا ارسطویی، مدیر تدارکات: مهدی آقامحمدی، عکاس و تصویربردار پشت صحنه: مهشید رئوفی و مشاور رسانه‌ای: هادی داداشی اشاره کرد. منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سریال برای نوجوانان سریال حکایت های کمال سبک زندگی ایرانی و اسلامی آداب و رسوم سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۹۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولیت آستان قدس رضوی: حضور کمرنگ نوجوانان و جوانان در مساجد از دغدغه‌های دلسوزان کشور است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،حجت الاسلام احمد مروی در دیدار ائمه جماعات حرم مطهر رضوی و مساجد موفق مشهد که در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا (ع) انجام شد؛ با بیان اینکه گفت‌وگو با مردم، پاسخگویی به سوالات جوانان و امیدآفرینی از رسالت‌های مهم ائمه جماعات مساجد است، اظهار کرد: امامان جماعت باید در مساجد با مردم گفتگو کنند و سخنان و دغدغه‌های آنان را بشنوند و سنگ صبور مردم و جوانان باشند.

به گزارش مهر، تولیت آستان قدس رضوی افزود: هدف دشمن ایجاد یأس و خاموش کردن شعله‌های امید در دل مردم به ویژه جوانان است، لذا باید در جامعه امیدآفرینی کرد و افق‌های روشن کشور را به مردم نشان داد و موفقیت‌های کشور در عرصه‌های مختلف علمی و دفاعی، اقتدار و نفوذ ایران در منطقه و غیره را برای جامعه تبیین کرد.

وی حضور کمرنگ نوجوانان و جوانان در مساجد را از دغدغه‌های دلسوزان کشور مطرح و عنوان کرد: نسل جوان سرمایه حقیقی اسلام و کشور محسوب می‌شوند، لذا این قشر باید مخاطب اصلی روحانیون و مساجد باشند؛ حضور در مساجد با فطرت انسان‌ها هم‌سو است بنابراین با به کارگیری روش‌ها و راه‌های متناسب، قطعاً می‌توان بخش قابل توجهی از جوانان و نوجوانان را به این اماکن مقدس جذب کرد.

مروی ضمن اشاره به اهتمام رهبر معظم انقلاب به مساجد، گفت: مساجد مشهد باید الهام گرفته از مکتب امام رضا (ع) و در کشور الگو باشند؛ رهبر معظم انقلاب از مصادیق بارز امامان جماعت موفق در مشهد هستند، رهبری معظم پیش از انقلاب امام جماعت موفقی در مساجد کرامت و امام حسن مجتبی (ع) بودند.

وقایع غزه طلیعه شکست اسرائیل است

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به استحکام و اقتدار رو به افزایش نظام مقدس اسلامی علی‎رغم تمام توطئه‌ها و فتنه انگیزی‌های استکبار؛ ابراز کرد: یکی از نمونه‌های بارز تأثیر انقلاب اسلامی در دنیای امروز را در غزه و فلسطین می‌بینیم؛ شکست و نابودی اسرائیل در غزه رقم خورده و این یک شعار نیست بلکه یک واقعیت است؛ صدها کیلومتر زیر شهری که دائماً در رصد رژیم صهیونیستی بوده تونل زده شده بدون اینکه اسرائیل متوجه شود.

وی اضافه کرد: اینکه اسرائیل اینگونه همچون سگ هار به جان مردم افتاده، به دلیل ضربه جبران ناپذیری بوده که بر حیثیت او وارد شده است؛ اسرائیلی‌ها روزهای نخست خود را باخته بودند و حتی نگران بودند که تونل‌ها تا زیر اسرائیل کشیده شده باشد و سران استکبار یکی یکی برای روحیه دادن به آن‌ها می‌آمدند؛ این طلیعه شکست اصلی اسرائیل است.

نقش حرکت آفرین مسجد در تاریخ معاصر ایران

مروی با اشاره به نقش حرکت آفرین مساجد در تاریخ معاصر ایران، عنوان کرد: در طول تاریخ همواره مساجد منشأ برکات و آثار بزرگی بوده‌اند و در انقلاب اسلامی ایران نیز مسجد به عنوان مرکز آغازین شکل‌گیری حرکت آزادی خواهانه ملت ایران علیه ظلم طاغوت شاهنشاهی نقش تعیین کننده‌ای داشته است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: انقلاب با عظمت اسلامی که حقیقتاً تجدید حیات اسلام و شیعه بود از مساجد آغاز شد و اگر انقلاب اسلامی خاستگاهی غیر از مسجد داشت، شعاع آن اینگونه گسترش پیدا نمی‌کرد.

وی با اشاره به نقش مساجد در پایداری و دفاع از کشور و انقلاب در طول هشت سال جنگ تحمیلی، ابراز کرد: تمام قدرت‌های دنیا در دوران جنگ تحمیلی در برابر کشور ایران ایستاده بودند، اما به برکت مساجد و نقش آفرینی دینی و فرهنگی این اماکن مقدس ملت ایران پیروز شد.

مسجد تهدیدات حاشیه شهر مشهد را به فرصت تبدیل کرد

مروی با اشاره به چالش‌ها و معضلات حاشیه شهر مشهد طی دهه‌های اخیر، ابراز کرد: به برکت مساجد و حضور فعال روحانیون، امروز تهدیدات حاشیه شهر به فرصت تبدیل شده است؛ و این نشان از نقش مهم و تأثیر گذار مسجد و ائمه جماعت دارد.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: کارکرد و نقش مهم مساجد هنگامی آشکار می‌شود که مساجد برای مدتی تعطیل شوند؛ آنگاه آشکار خواهد شد که وضعیت جامعه و کشور چگونه می‌‎‌شود؛ آرامش و سکون جامعه علی‌‎رغم تمام هجمه‌های ناپاک تبلیغاتی، روانی، اقتصادی و تحریم‌های دشمنان، از برکات مساجد است.

وی به انقلاب‌های شکست خورده در سطح جهان همچون قیام اخوان المسلمین در مصر اشاره و ابراز کرد: جمهوری اسلامی با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود موضع گیری‌های انقلابی، شجاعانه و روشنگرانه و تمام دشمنی‌های استکبار به برکت مکتب اهل بیت (ع) و مساجد، با اقتدار و عزت ایستاده و به راه نورانی خود ادامه می‌دهد.

مساجد سنگرهای دفاع از اعتقادات دینی مردم هستند

مروی به نقش آفرینی مساجد در مقابله با فتنه‌های دشمن به عنوان پایگاه‌های دینی و فرهنگی جامعه اشاره و تصریح کرد: هجمه‌های انبوه تبلیغاتی و شایعات علیه جمهوری اسلامی در فضای مجازی که یک نمونه آن را در اغتشاشات سال گذشته مشاهده کردیم، وظیفه مساجد را سنگین کرده است؛ ایمان مردم آماج تهاجم مستمر و چندلایه فرهنگی دشمن است و مساجد سنگرهای دفاع و صیانت از اسلام، فرهنگ، اعتقادات دینی مردم و روشنگری افکار و اذهان هستند.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه درب مساجد باید به روی همه مردم باز باشد؛ اظهار کرد: مسجد باید توسط مردم ساخته و اداره شود و ائمه جماعات باید با مردم انس و دوستی داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت و کارکردهای مسجد، اظهار کرد: مسجد خانه خداست و چه فخری بالاتر از اینکه انسان اشتغال و لحظات عمرش را در خانه خدا سپری کند؛ زمین از مسجد الحرام پیدا و گسترش یافت و این امر پیام دارد، یعنی تمام کمالات، فضیلت‌ها و آنچه خداوند از بندگان انتظار دارد از مسجد آغاز می‌شود.

مروی رمضان را ماه ضیافت الهی و بازگشت به خداوند و کسب توشه معنوی برای سال دانست و ابراز کرد: اسلام در ماه مبارک رمضان در کنار توصیه به تلاوت قرآن به «صله رحم» نیز سفارش کرده و آن را از جمله عبادت‌های پرفیض این ماه قرار داده است که این موضوع خود اهمیت توجه به دیگران بندگان خدا، هم نوعان و خویشاوندان و جامعیت اسلام را نشان می‌دهد.

211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888115

دیگر خبرها

  • آغاز یک سریال جدید از فردا
  • معنای اسم شخصیت‌های سریال جومونگ به فارسی چیست؟/ عکس
  • مرور کارنامه ۴ ساله «زیرخاکی»/ تغییر قصه «فری زیرخاکی» و رفتن تا مرز توقیف
  • «آمرلی» روایت به مثابه منشوری چند وجهی
  • حضور مردم در محفل قرآنی، حکایت از وجود چتر معنویت در جامعه دارد
  • حضور نوجوانان دهه‌نودی تا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها
  • برگزاری اردوی فرهنگی معرفتی عطر نیایش در طبس + تصاویر
  • ماه خدا و بهارقرآن در روستا‌های ریگان
  • احتمال بازی برد پیت در فیلم سینمایی «پیکی بلایندرز» بالا رفت
  • تولیت آستان قدس رضوی: حضور کمرنگ نوجوانان و جوانان در مساجد از دغدغه‌های دلسوزان کشور است