Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، المیادین در گزارشی اعلام کرد سفر رئیس‌جمهور عراق به تهران نشان‌دهنده شکست سیاست‌های ضد ایرانی آمریکا است.

گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد ایرانی ها استقبال گرمی از برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق به عمل آوردند. کاملاً روشن بود که روابط ایران و عراق با چشم انداز و تمایل سران دو کشور هم خوانی داشته و در مسیر همکاری بیشتر به پیش می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سفر صالح به ایران توافقنامه های اقتصادی مهمی به امضا رسید. اما این تنها اقتصاد نبود که دو کشور را گردهم آورده بود.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران گفت: ما بر سر تشکیل منطقه آزاد میان دو کشور و ایجاد صنایع مشترک توافق کردیم. می توان سطح مبادله تجاری را به میزان بیست میلیارد دلار افزایش داد. ما امنیت و توسعه عراق را امنیت و توسعه خود می دانیم.

برهم صالح خواهان تشکیل یک سامانه منطقه‌ای شد که درخدمت منافع ملت‌های منطقه باشد. او در پیامی فرامرزی اصول عراق را تبیین کرد.

برهم صالح، رئیس جمهور عراق نیز تاکید کرد: برخی اصول ثابت و برخی مسائل متغیر وجود دارد. آنچه ثابت است برای ما روشن است و آن روابط مستحکم و دوستی پایدار میان دو ملت و کشور ایران و عراق است.

دو کشور از دروازه اقتصاد پیام‌هایشان را رد و بدل کردند و به طور ضمنی اعلام کردند که تحریم ها در محاصره ایران و منزوی کردن ایران از کشورهای همسایه ناکام بوده است.

هادی محمدی تحلیلگر سیاسی ایرانی گفت: سفر برهم صالح به ایران به لحاظ روابط دو جانبه بسیار مهم است. این سفر پیام مهمی نیز به همراه دارد و آن این است که ایران را نمی توان منزوی کرد یا به زانو در آورد.

به لحاظ راهبردی سفر رئیس جمهور عراق به ایران نشان‌دهنده شکست آمریکا در تلاش های مکررش برای ایجاد تفرقه میان ملت ایران و عراق است. در فهرست رقابت میان ایران و آمریکا، ایران یک امتیاز دیگر به نام خود ثبت کرد. این امتیاز جدید در کنار دیگر امتیازهایی قرار می گیرد که ایران در منطقه و بویژه سوریه برای خود کسب کرده است. این امتیازها توان تغییر معادله سیاسی و میدانی را خواهند داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عراق خاورمیانه تروریسم اقتصاد جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۹۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رئیس جمهور دریافت کرد

این مراسم که که با حضور وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت، وزیر کار، مدیران عامل گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو و جمع کثیری از مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد، از کارگران، گروه‌های کاری، مدیران و واحدهای نمونه کشوری با اهدای تندیس و لوح سپاس توسط رییس جمهور تجلیل شد.

تهران-ایسنا- سایپانیوز گزارش کرد،‌ این جشنواره با هدف تجلیل از زحمات کارگران، گروه‌های کار و واحدهای اقتصادی نمونه کشور و ترویج و تقویت فرهنگ کار و تلاش همه ساله در هفته کار و کارگر برگزار می‌شود.
در پایان این مراسم از کامبیز قلی زاده سلطانی، مدیرعامل ایدکوپرس سایپا، ‌به ‌عنوان کارآفرین نمونه و مدیر برتر ایران و تنها نماینده خودروسازان کشور در جمع برترین واحدهای نمونه و از شرکت ایدکوپرس به عنوان یکی از ۵ شرکت برتر کشور توسط سید ابراهیم رییسی،‌ رئیس جمهور کشورمان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
گفتنی است، ‌شرکت ایدکوپرس سایپا برترین شرکت تولیدکننده مجموعه‌های پرسی بدنه و شاسی خودرو در کشور است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نشان خورشید تابان از سوی امپراطور ژاپن به معصومه ابتکار اعطا شد + عکس ها
  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رئیس جمهور دریافت کرد
  • تغییر نام باشگاه استقلال از مسیر قانونی ممکن است/ تجلیل از مدال‌آوران ایرانی با حضور رئیس جمهور
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران به شرقی و غربی در دست بررسی است
  • وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت