Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفر موگرینی به ترکیه با محوریت موضوع ایران، واکنش ها در عراق به دستور بازسازی ارتش این کشور توسط ائتلاف آمریکا، تلاش ترامپ برای تبرئه محمد بن سلمان برخلاف گزارش سازمان سیا، درگیری شدید لفظی میان نماینده سوریه و اسرائیل درباره جولان و کشته شدن 40 غیر نظامی دیگر در حملات آمریکا در شرق سوریه از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان، باید به دستور قطع ارائه خدمات به «بیمارستان ایرانیان» در امارات نیز اشاره کرد.

به گزارش تابناک، اداره بهداشت دبی (DHA) در نامه‌ای رسمی از تمامی شرکت‌های بیمه‌‌گذار خواسته تا ارائه خدمات به «بیمارستان ایرانیان» متوقف شود.

به نوشته وبگاه «گلف نیوز» در بخشی از این نامه خطاب به شرکت‌های بیمه‌ای آمده است: «اداره بهداشت دبی مایل است به اطلاع مشتریان بیمارستان ایرانیان (شامل درمانگاه صفا و داروخانه) برساند تا زمان رعایت مقررات صدور مجوز در دبی از سوی این مکان، تمامی شیوه‌های بیمه‌ درمانی این بیمارستان متوقف خواهند شد.»

این نامه چهارشنبه گذشته به شرکت‌های بیمه‌گذار مستقر در دبی ارسال شده و آن‌ها نیز مجبور شده‌اند با تغییر سیاست‌های کاری این مسئله را به اطلاع مشتریان خود برسانند.

بیمه عمان، یکی از شرکت‌های طرف حساب با این بیمارستان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که کار خدمت رسانی به بیمارستان ایرانیان در دبی را متوقف کرده و دلیل آن نیز تحریم‌های آمریکاست.

این روزنامه در خاتمه با اشاره به تماس گرفتن با یکی از مسئولان این بیمارستان و تایید این مسئله از جانب این مقام نوشت، یکی از مسئولان بیمارستان ایرانیان از ارائه هرگونه جزئیات بیشتر در این زمینه خودداری کرد.

بیمارستان ایرانیان در دبی که تحت نظر جمعیت هلال احمر ایران مدیریت می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های کشور امارات است که از سال 1972 میلادی کار خود را آغاز کرده است.

سفر موگرینی به ترکیه با محوریت موضوع ایران

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی و «یوهانس هان» کمیسر سیاست همسایگی این اتحادیه پنجشنبه اول آذرماه آینده به آنکارا می روند.

براساس خبرنامه منتشر شده در تارنمای رسمی اتحادیه اروپا، موگرینی و هان در این سفر با هیاتی بلندپایه به ریاست مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه و مسئول امور اتحادیه اروپای ترکیه دیدار می کنند.

منافع و نگرانی های مشترک از جمله مسائل مهم سیاسی مثل تحولات سوریه، ایران و عراق و همچنین روابط دوجانبه ترکیه و اتحادیه اروپا پیرامون مهاجرت و مبارزه با تروریسم در دستور کار دیدار این مقام ها قرار دارد.

اتحادیه اروپا از زمان خروج آمریکا از برجام در 18 اردیبهشت امسال، ضمن اعلام مخالفت خود با تصمیم یکجانبه دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور، همواره بر حمایت خود از برجام تاکید کرده است.

این اتحادیه همچنین درحال آماده سازی سامانه موسوم به سازوکارر ویژه مالی برای حفظ تبادلات مالی کشورها و شرکت های اروپایی با ایران است.

ترکیه همواره مخالفت خود را با خروج واشنگتن از برجام اعلام کرده و یکی از 8 کشوری است که از سوی خزانه داری آمریکا از تحریم های نفتی علیه ملت ایران معاف شده است.

موگرینی عصر جمعه در تماس تلفنی با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق گفت که اتحادیه اروپا از موضع عراق برابر تحریم های ضد ایرانی آمریکا حمایت می کند و آماده است برای مقابله با تبعات آن به عراق کمک کند.

واکنش ها در عراق به دستور بازسازی ارتش این کشور توسط ائتلاف آمریکا

اعلام وزارت دفاع عراق مبنی بر بازسازی ساختار ارتش عراق با همکاری ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا، واکنش‌های متعددی در محافل سیاسی عراق به همراه داشت.

به نوشته پایگاه خبری «سومر نیوز»، «تحسین الخفاجی» سخنگوی وزارت دفاع عراق، پنجشنبه پیش (15 نوامبر)، از آغاز روند بازسازی ساختار نهاد نظامی این کشور با همکاری ائتلاف بین‌المللی خبر داد و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عراق بازسازی ساختار نهاد نظامی را آغاز کرده است و یک طرح درازمدت تا سال 2020 برای این منظور تدوین شده است و این بازسازی با همکاری ائتلاف بین‌المللی صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد که هدف از این اقدام، آموزش و ترمیم ساختار نیروها و تدوین ایدئولوژی نیروهای نظامی و برنامه‌ریزی برای آن به مدت چهار سال و نیز برنامه‌ریزی برای چالش‌های فراروی کشور و ارزیابی مواضع است.

سخنگوی وزارت دفاع عراق تاکید کرد که در این میان نقش ائتلاف بین‌المللی بسیار مهم است و این ائتلاف در پروسه آموزش و تسلیح کمک خواهد کرد.

پس از انتشار این خبر، ائتلاف «سائرون» به ریاست «مقتدی صدر» تاکید کرد که مخالف مشارکت ائتلاف بین‌المللی در پرونده بازسازی ساختار نهاد نظامی عراق است.

«رعد المکصوصی» نماینده ائتلاف سائرون گفت: ما موافق ایجاد ارتشی توانمند برای مقابله با هرگونه چالش امنیتی و نظامی و نیز تقویت توانمندی نظامی و تسلیحاتی و ...ارتش هستیم.اما با دخالت خارجی در پرونده بازسازی ساختار نهاد نظامی عراق مخالفیم. این پرونده بسیار مهم و حساس است و نباید اسرار نظامی عراق در دسترس طرف‌های بین‌المللی باشد حتی اگر آنها حامی عراق باشند. این امر خطرناک است و پیامدهایی به همراه دارد.

ائتلاف «الفتح» به رهبری «هادی العامری» نیز گفت که هرگونه همکاری میان عراق و ائتلاف بین‌المللی تنها باید با موافقت و درخواست دولت عراق صورت گیرد. همکاری‌ بین‌المللی در پرونده بازسازی ساختار نظامی عراق نیز تنها باید در بخش آموزش و تسلیحات صورت گیرد نه در بخش اسرار نظامی مهم.

«عامر الفایز» نماینده این ائتلاف گفت که الفتح نیز بر روند بازسازی ساختار نهاد نظامی عراق نظارت خواهد کرد و هرگونه اقدام ائتلاف بین‌المللی یا هر طرف خارجی دیگر در این پرونده حساس را به استثنای بخش آموزش و تسلح و ارتقای توانمندی‌ها رد می‌کند. زیرا طرح‌ها و اسرار نظامی کاملا محرمانه باید باشد.

«اثیل النجیفی» از رهبران ائتلاف سنی «القرار» که در زمان اشغال موصل به دست داعش، استاندار نینوی بود؛ بر ضرورت همکاری و هماهنگی عراق و ائتلاف بین‌المللی در مسئله بازسازی ساختار نهاد نظامی این کشور تاکید کرد.

وی اظهار داشت: ما به همکاری بین‌المللی در این زمینه نیاز داریم تا این نهاد بر اساس اصول و ارکانی مستحکم بنا نهاده شود. دستگاه نظامی عراق نباید با سایر کشورهای جهان در تقابل باشد بلکه باید منبع هماهنگی مشترک و مستمر در تمامی سطوح باشد. بازسازی ساختار نظامی کشور نیز باید بیشتر عراق باشد تا خارجی اما حمایت بین‌المللی برای این مهم، ضروری است.

النجیفی تاکید کرد: من معتقدم که امروز دیگر اسراری در عراق وجود ندارد. اسرار نظامی مهم و قضایای حساس و ...اکنون دیگر در شبکه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن است.

در پی اشغال دو سوم عراق از سوی داعش به دلیل اهمال دستگاه نظامی این کشور در سال 2014، بسیاری از ناظران و کارشناسان ارتش عراق را به فساد می‌کنند و بر ضرورت بازسازی ساختار نظامی این کشور تاکید دارند.

تلاش ترامپ برای تبرئه محمد بن سلمان برخلاف گزارش سازمان سیا

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه و علیرغم اعلام رسمی سازمان اطلاعات مرکزی این کشور مبنی بر مقصر بودن «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول ادعا کرد: ولیعهد عربستان نقشی در قتل خاشقچی ندارد!

به گزارش این منبع، رئیس جمهوری آمریکا با اعلام اینکه هنوز در مورد ارزیابی سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا) در ارتباط با قتل «جمال خاشقجی» اطلاعات لازم را دریافت نکرده، مدعی شد که به وی گفته شده ولیعهد عربستان نقشی در قتل خاشقچی نداشته است!

شایان ذکر است که منابع آگاه قبلا به روزنامه واشنگتن پست گفتند سازمان سیا در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی شخصا دستور قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد عربستانی را در کنسولگری این کشور در استانبول صادر کرده است.

به گفته این منابع نتیجه گیری سازمان سیا با قطعیت بالا بوده و بر این موضوع که بن سلمان شخصا در پس این جنایت هولناک بوده است، صحه می گذارد.

درگیری شدید لفظی میان نماینده سوریه و اسرائیل درباره جولان

روز گذشته درگیری شدید لفظی میان بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل با دنی دانون نماینده رژیم صهیونیستی در این سازمان درباره آینده جولان اشغالی در گرفت.

در حالی که نماینده سوریه اعلام کرد که دمشق به هر قیمتی حتی جنگ جولان را بازپس خواهد گرفت اما نماینده رژیم صهیونیستی مدعی شد که این رژیم از جولان خارج نخواهد شد.

بشار الجعفری گفت: نماینده اسرائیل از درک پیام تصویب قطعنامه عاجز است. اشتباهات فاحش نشان دهنده عدم درک رژیم اشغالگر است. جولان منطقه ای سوری است به هر حال اسرائیل چه بخواهد یا نخواهد به آغوش سوریه بازخواهد گشت. هنگامی که نماینده اسرائیل می گوید که اسرائیل ازجولان خارج نمی شود باید بداند که اگر به قطعنامه های بین المللی گردن ننهد؛ گزینه های دیگری گشوده می شود که گزینه جنگ است. ما جولان را به شکل مسالمت آمیز یا جنگ پس خواهیم گرفت و این پیام ما به اسرائیل و نماینده آن است.

این درحالی رخ داد که ۱۵۱ کشور اشغال جولان از سوی رژیم صهیونیستی را محکوم و بر حق حاکمیت سوریه بر جولان تاکید کردند.

کشته شدن 40 غیر نظامی دیگر در حملات آمریکا در شرق سوریه

ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش که به رهبری آمریکا تشکیل شد، بار دیگر غیرنظامیان سوری را به خاک‌وخون کشید.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ظهر روز شنبه گزارش داد که جنگنده‌های وابسته به ائتلاف آمریکا روستای «البقعان» را بمباران کردند.

منابع محلی به سانا گفتند که در جریان این حملات دستکم 40 غیر نظامی کشته شدند که بیشتر این افراد زنان و کودکان هستند.

روستای البقعان از توابع شهرک «هجین» واقع در ریف جنوب شرق دیرالزور در شرق سوریه است.

در همین راستا، جنگنده‌های ائتلاف آمریکا دو روز پیش روستاهای «البوبدران» و «السوسه»  واقع در ریف شرقی استان دیرالزور را بمباران کرده بودند. در جریان حملات جنگنده‌های آمریکا  ۲۳ نفر کشته شده‌ و شماری از خانه‌های تخریب شد.

این ائتلاف هفته گذشته در حمله به روستای «الشعفه» یک نفر را کشت و شماری را زخمی کرد. در این حمله چهار منزل مسکونی نیز تخریب شد.

ائتلاف آمریکا سه‌شنبه گذشته نیز در حمله هوایی به این روستا، ۶۰ تن از اهالی آن را به کام مرگ کشاند و موجب آوارگی صدها خانواده سوری شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران و آمریکا اروپا ترکیه برجام خاشقجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۹۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۴۰۰۰ نفر به بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کردند

به گزارش خبرنگار مهر، میثم معزی بعد از ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: در چهار روز ابتدایی از سال جدید و ایام نوروز شاهد مراجعه بیش از ۵۴ هزار نفر از هموطنان‌مان به بیمارستان‌های خوزستان بودیم که با تلاش و همت همکاران پر تلاش درمان، در اسرع وقت و در سریع‌ترین زمان ممکن ارائه خدمات انجام شد.

وی اضافه کرد: از این میزان مراجعه‌های یادشده نیز ۲ هزار و ۱۰۰ نفر بستری شده‌اند که با برنامه‌ریزی و هماهنگی انجام شده بین همه واحدهای ارائه دهنده خدمات درمانی در خصوص تخت‌های لازم برای بستری بیماران چالش خاصی نداشته‌ایم و تاکنون گزارشی در خصوص کمبود تخت دریافت نکرده‌ایم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: از شروع طرح سلامت نوروزی تا پایان این طرح، کارشناسان به صورت گروه‌های ویژه برای بازدید از مراکز درمانی و پایش نحوه ارائه دهی خدمات درمانی فعالیت خواهند داشت.

کد خبر 6062280

دیگر خبرها

  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • ایرانیان جایگاه چندم گردشگران خارجی استانبول را دارند؟
  • حکیم: پایان مأموریت ائتلاف بین‌المللی در خاک عراق را خواستاریم
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند
  • رهبر انصارالله یمن: از ایران و مقاومت قدردانی می‌کنیم
  • رهبر انصارالله یمن: از ایران ومقاومت قدردانی می‌کنیم
  • رهبر جنبش انصارالله در نهمین سالگرد روز ملی مقاومت یمن: از ایران ومقاومت قدردانی می‌کنیم
  • زیان حکام عرب در پیروی از آمریکا/از ایران ومقاومت قدردانی می‌کنیم
  • ملت یمن در برابر تجاوزگیری به رهبری آمریکا ایستادند
  • ۵۴۰۰۰ نفر به بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کردند