Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس پلیس آگاهی استان گفت: کلاهبرداران پیامکی مبنی بر اینکه " شما برنده مسابقه پیامکی برنامه شده اید لطفا با این شماره تماس بگیرید" و یا اینکه مبلغی به حساب شما آمده است بایستی پول را برگردانید،  ارسال می کنند که برخی از شهروندان با شماره های اعلامی تماس می گیرند و فرد کلاهبردار نیز با چرب زبانی آنها را اغفال می کند و به بهانه های مختلف این افراد را پای دستگاه خودپرداز می کشانند و با مهندسی اجتماعی، حساب آنان را تخلیه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ حسینی افزود: هفته گذشته در قالب همین تماس های تلفنی و پیامکهای ارسال شده به شهروندان، از حساب هر کدام بین 5 تا 80 میلیون تومان کلاهبرداری شد. وی با بیان اینکه تماس تلفنی با شهروندان روش دیگر این نوع کلاهبرداری است گفت: در این تماس ها عنوان می شود که " شما برنده جایزه همراه اول و یا ایرانسل شده اید و یا اینکه برنده کمک هزینه اعزام به عتبات عالیات شده اید" به همین دلیل برای دریافت جایزه نقدی باید به دستگاه خودپرداز مراجعه کنید، که در ادامه پس از مراجعه شهروندان به دستگاه خودپرداز آنان را اغفال می کنند و موجودی حسابشان را به حساب های خود انتقال می دهند.
رئیس پلیس آگاهی استان، با بیان اینکه این شیوه از کلاهبرداری رو به افزایش است، به شهروندان هشدار داد : به هیچ عنوان به این گونه پیامک ها یا تماس ها اعتنایی نکنند، قطعاً این پیامک ها و تماس ها دامی برای کلاهبرداری و تخلیه حساب بانکی افراد است.
سرهنگ حسینی افزود: اگر قرار است هرگونه وجهی از طریق فردی به حساب شهروندان واریز شود یا انتقال یابد، لازم نیست افراد به دستگاه خودپرداز مراجعه کنند و قطعا با ارائه شماره کارت یا حساب و بدون حضور افراد پای دستگاه خود پرداز، این انتقال وجه صورت می گیرد، بنابراین شهروندان نباید به هیچ عنوان اطلاعات شماره حساب، شماره کارت ، کد اعتبار سنجی (CVV2)، رمز اول یا دوم کارت بانکی خود را از طریق تلفن یا پیامک در اختیار کسی قرار دهند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خراسان جنوبی پلیس آگاهی کلاهبرداری پیامکی تلف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۹۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۲۶ کارگر خراسان جنوبی برای دیدار با رهبری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت:۲۶ کاگر نمونه استان با همکاری بسیج کارگری فردا به دیدار رهبر معظم انقلاب می روند.

اشرفی با اشاره به اینکه همچنین به مناسبت هفته کار و کارگر ۲۶ برنامه محوری در استان اجرا می‌شود افزود: ۱۲۰ برنامه نیز در شهرستان‌ها انجام می‌شود.

وی گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی، تجلیل از آرمانها و میثاق شهیدان، عیادت از بیماران کارگر حادثه دیده حین کار، برپایی میز خدمت در مراسم نماز جمعه سراسر استان، تجلیل از کارگران ساختمانی، برگزاری نشست‌های تخصصی، برگزاری مانور روز جهانی ایمنی در واحد‌های تولیدی استان، تجلیل از مدال آوران در رشته‌های مختلف ورزشی حوزه‌های کارگری، محفل انس با قران کریم، تجلیل از کارگران نمونه، برگزاری جشنواره امتنان، اعطای نشان اقتصادی مقاومت از جمله مهمترین برنامه‌های هفته کار و کارگری در استان است.

سرگرد توکلیان، مسئول بسیج کارگری خراسان جنوبی نیز در این جلسه از برگزاری رزمایش شیفت ایثار با شرکت ۵۰۰ نفر ، اهدای کمک مومنانه، حضور در اماکن کارگری ساختمانی وصنعتی را از جمله برنامه‌های هفته کار و کاگر عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش/در صورت وقوع حادثه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید
  • اعزام ۲۶ کارگر خراسان جنوبی برای دیدار با رهبری
  • تبعیض‌ها در بخش‌های مختلف باید به حداقل برسد
  • بارش‌های کشور در سال گذشته چطور بود؟/ پاسخ احد وظیفه
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • توقیف ۱۱ دستگاه خودرو حامل سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • کلاهبرداری از طریق لینک جعلی کالابرگ الکترونیک
  • زیرساخت‌های اساسی در خراسان جنوبی باید تامین شود
  • بازنگری ۲۱۰ استاندارد ملی در خراسان جنوبی