Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- «رضا عنایتی» بهترین گلزن تاریخ مسابقات لیگ برتر، دلایل ناکامی استقلال را تغییرات مدیریتی باشگاه، کیفیت پایین بازیکنان خارجی جذب شده، تاخیر در آغاز تمرینات پیش فصل، لژیونر شدن بازیکنان اصلی، نبود مهاجم نوک و خلاء دستیار حرفه ای برای سرمربی آبی پوشان دانست.

به گزارش ایرنا؛ رضا عنایتی در بین هواداران استقلال بازیکنی محبوب محسوب می شود، فوتبالیستی که در سال های نه چندان دور با گل هایش خاطرات خوشایندی را در اذهان آنها رقم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عنایتی که سه دوره با پیراهن استقلال آقای گل مسابقات لیگ برتر شده است، امروز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا درباره استقلال و شرایط نه چندان خوب این روزهای این تیم سخن گفت.
او کیفیت بازیکنان خارجی جذب شده توسط باشگاه استقلال را پایین دانست و از شروع دیرهنگام تمرینات استقلال برای فصل جاری انتقاد کرد.
به گفته عنایتی، مشکل خط حمله استقلال این است که هیچ یک از بازیکنان، مهاجم نوک کلاسیک نیستند بلکه مهاجم در سایه محسوب می شوند.
آنچه که در زیر می خوانید، متن کامل گفت وگوی ایرنا با مهاجم اسبق آبی پوشان پایتخت است.
ایرنا: استقلال روزهای بدی را پشت سر می گذارد. شما دلیل این وضعیت را چه می دانید؟
عنایتی: برای پاسخ به این پرسش باید به چند ماه پیش و به روزهایی که هنوز لیگ برتر شروع نشده بود، بازگردیم. استقلال در آن زمان با مشکلات عدیده ای روبرو شد، تغییراتی که در کادر مدیریت باشگاه استقلال به وجود آمد، بزرگ ترین ضربه را به این تیم زد. مردم باهوش هستند و به خوبی حقایق را می دانند پس لازم نیست تا من بگویم که مقصر این مسائل کیست.

ایرنا: جدایی بازیکنانی نظیر امید ابراهیمی، مامه تیام، امید نور افکن، سید مجید حسینی، سرور جپاروف در این ناکامی ها بی تاثیر نیست ؟
عنایتی: در هیچ کجای دنیا یک تیم تا این اندازه نسبت به فصل قبل تغییر نمی کند و این از خصوصیات فوتبال حرفه ای ایران است. با تمام انتقاداتی که به شفر وارد است، باید قبول کنیم استقلال در ابتدای فصل بازیکنان زیادی را از دست داد که اسم های کوچکی نبودند. رفتن امید ابراهیمی، سرور جپاروف، مامه تیام، امید نورافکن و سید مجید حسینی به استقلال ضربه زد اما ...

ایرنا: اما چی؟
عنایتی: «وینفرد شفر» سرمربی تیم برای بازسازی استقلال زمان کافی داشت، او می دانست بازیکنانی که از استقلال جدا شده اند، چه افرادی هستند و در چه پست های بازی می کنند. نفرات جدید نیز که به خدمت گرفته شدند با نظر مستقیم او به عضویت استقلال درآمدند. این مسائل در شرایطی اتفاق افتاد که سرمربی استقلال در روزهایی که باید تمرینات پیش از شروع فصل را استارت می زد، برای کارشناسی مسابقات جام جهانی روسیه با یکی از شبکه های تلویزیونی آلمان قرارداد بست و در ایران حضور نداشت. دیر شروع شدن تمرینات استقلال یکی دیگر از عوامل اصلی است که کادر فنی آبی پوشان از آن به عنوان عدم هماهنگی یاد می کنند.

ایرنا: بازیکنان خارجی استقلال با انتقادات زیادی روبرو هستند نظر شما درباره عملکرد آن ها چیست؟
عنایتی: کیفیت بازیکنان خارجی استقلال بالا نیست و به جز طارق همام، سایر بازیکنان نشان داده اند در حد و اندازه تیم بزرگ استقلال نیستند.

ایرنا: الحاجی گرو بیشتر از همه در تیرس این انتقادات قرار گرفته است و همه بر این باورند باید هرچه زودتر از استقلال کنار گذاشته شود؟
عنایتی: نمی خواهم از شخص خاصی نام ببرم اما در نظر داشته باشید وقتی مهاجمی همچون مامه تیام که یک بازیکن گلزن و چارچوب شناس در خط حمله استقلال است، از تیم جدا می شود نباید بازیکنی دونده و فیزیکی را به جای وی جذب کنیم. ما باید اول جای خالی مهاجم گلزن خود را پُر کنیم و سپس به فکر امضای قرارداد با بازیکن دیگری باشیم.

ایرنا: شما چندین سال آقای گل لیگ شدید. مشکل خط حمله استقلال را در چه مسائلی می بینی؟
عنایتی: از چند هفته قبل گفته ام مشکل گلزنی استقلال به نداشتن یک مهاجم نوک کلاسیک بر می گردد. استقلال مهاجمی می خواهد که حداقل از دو یا سه موقعیت، یکی را گل کند. نفراتی که در خط حمله این تیم بازی می کنند، مهاجم سایه هستند.

ایرناک: مرتضی تبریزی نیز نتوانست انتظارات را برآورده سازد. عملکرد او را چطور دیدی؟
عنایتی: من مرتضی تبریزی را از سال ها قبل می شناسم. مقابل او بازی کرده ام و بازی هایش را از نزدیک دیده ام. او در تیم امیر قلعه نویی در نقش بال چپ و راست بازی می کرد و به عنوان مهاجم نوک انتظارات از او زیاد است، او فشار فوق العاده ای بر دوش خود حس می کند. مهاجمان فعلی استقلال در اصطلاح فوتبالی مهاجم سایه نامیده می شوند و هرچه سریعتر استقلال باید به فکر جذب مهاجم گلزن باشد.

ایرنا: شما می گویید استقلال فقط مهاجم نوک می خواهد اما در برخی پست های دیگر نیز این تیم کمبود بازیکن دارد.
عنایتی: حتما همین طور است اما به خدمت گیری یک مهاجم با خصوصیات مامه تیام از نان شب برای استقلال واجب تر است و شفر در اولین گام باید جذب فوروارد گلزن را در دستور کار قرار دهد. هر چند در برخی از پست های دیگر نظیر هافبک بازی ساز نیز کمبود بازیکن در استقلال احساس می شود. وقتی توپ های جلو گل نمی شود، فشار و استرس زیادی برای تمامی بازیکنان به وجود می آید.

ایرنا: نقش شفر در ناکامی های استقلال چقدر است ؟
عنایتی: وقتی برای یک کشتی مشکلی به وجود بیاید ناخدا مقصر است، اگر استقلال نتیجه نمی گیرد حتما او نقایصی داشته است. همان طور که سال گذشته نتایج خوب استقلال به پای شفر نوشته شد. به طور حتم 70 درصد ناکامی های استقلال مربوط به شفر است و او نقش عمده ای در این نتیجه نگرفتن ها دارد.

ایرنا: به این استقلال امیدی هست؟
عنایتی: کار بسیار سختی پیش روی استقلال است. این تیم از جام حذفی کنار رفت و در لیگ برتر امتیازات زیادی از دست داده است و هواداران انتظارات زیادی از آبی پوشان تهرانی دارند. اگر در نیم فصل دوم استقلال بتواند در چند پُست بازیکن خوب بگیرد و اشکالات خود را برطرف سازد، امیدوار خواهیم بود که دست کم بتواند مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند. در غیر از این صورت هیچ معجزه ای در استقلال رخ نمی دهد.

ایرنا: جذب بازیکن درجه اول در نیم فصل سخت است زیرا بازیکنان خوب بدون تیم نیستند؟
عنایتی: درست است. بازیکن تراز اول یا بدون تیم نیست یا اینکه باید هزینه سرسام آوری برای جذب او پرداخت شود. این یکی از مشکلات اساسی استقلال برای بازار نقل و انتقالات نیم فصل محسوب می شود اما مدیریت استقلال برای تقویت تیم باید دست به کار شود.

ایرنا: چند بازیکن باید از استقلال کنار گذاشته شوند؟
عنایتی: در این باره من نباید حرف بزنم و این موضوع به نظر کادر فنی باشگاه استقلال بستگی دارد. شفر با آنالیز دقیق نفرات استقلال در نیم فصل اول می تواند از عملکرد بازیکنان به شناخت کامل رسیده و تصمیم نهایی را اتخاد کند. سرمربی درباره ورود و خروج بازیکنان تصمیم اول و آخر را می گیرد.

ایرنا: موضوعی که این روزها درباره اش بحث می شود، بحث حضور یک دستیار در جمع کادر فنی استقلال است. این موضوع را تایید می کنی؟
عنایتی: نمی دانم نظر شفر درباره اضافه شدن یک دستیار چیست ولی وقتی همه کارشناسان در این باره حرف می زنند، حتما باید یک دستیار به نیمکت استقلال اضافه شود. آشفتگی بر روی نیمکت استقلال زیاد است و ارتباط میان داخل زمین با کنار نیمکت ضعیف است. این موضوع یک معضل برای استقلال محسوب می شود.
تیم فوتبال استقلال تهران که قهرمانی جام حذفی در دوره قبل این رقابت ها و مقام سوم در هفدهمین دوره لیگ برتر را همراه با «وینفرد شفر» در کارنامه دارد، در دوره جدید این رقابت ها از گردونه رقابت های جام حذفی کنار رفت و در جدول رده بندی لیگ برتر نیز با 15 امتیاز در جایگاه هشتم قرار دارد.
ورزشی **م.ت**9129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش رضا عنايتي استقلال وينفرد شفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۹۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست حقوقی پرسپولیس از مهاجم استقلال

کمیته استیناف فدراسیون فوتبال شکایت باشگاه پرسپولیس از مهاجم استقلال را رد کرد.

به گزارش تابناک ورزشی و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، رای صادره به شرح زیر است:

 در خصوص استیناف باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس تهران نسبت به رأی کمیته محترم انضباطی فدراسیون فوتبال که به موجب آن حکم بر برائت باشگاه استقلال تهران در استفاده از بازیکن به نام بلانکو در و نیز آقایان علی سامره -سعید اکبری -محمد نوازی -صالح حردانی و ابوالفضل جلالی از تخلف توهین و نشر اکاذیب و تحریک به خشونت صادر شده است با عنایت به مجموع محتویات پرونده و استدلالات مندرج در رای صادره ، ایراد و اعتراض موثری که خدشه بر دادنامه معترض عنه وارد نماید بعمل نیامده ، مستنداً به ماده 106 مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال ضمن رد اعتراض دادنامه صادره ، عیناً تائید و اعلام می گردد. رأی صادره قطعی است.

دیگر خبرها

  • قهرمان لیگ برتر گرد و خاک می‌کند: آینده هم از آن ماست
  • آمار می‌گوید: هالند بهترین مهاجم لیگ برتر نیست!
  • پیکان و در پیش داشتن دو فینال سخت دیگر
  • چند بازیکن استقلال به دنبال تغییر نظر نکو! (عکس)
  • جوان‌گرایی در پیکان همیشه وجود داشته/ دو فینال سخت پیش رو داریم
  • لدلی کینگ: تیری آنری بهترین مهاجم تاریخ لیگ برتر انگلیس است
  • آژیر قرمز برای ۳ تیم خوزستانی/ نابسامانی مدیریتی عامل اصلی ناکامی
  • عکس| گلزن استقلال جایزه جنجالی را گرفت!
  • روزی که ناصر حجازی مهاجم استقلال شد!+عکس
  • شکست حقوقی پرسپولیس از مهاجم استقلال