Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@15:14:53 GMT

کدام يک از پيامبران همسرش را تنبيه کرد؟

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۶۹۶۹۱

کدام يک از پيامبران همسرش را تنبيه کرد؟

خبرگزاري آريا -
حضرت ايوب عليه السلام از انبياء الهي واز نوادگان حضرت ابراهيم عليه السلام است.
کدام پيامبر همسرش را تنبيه کرد؟
گرچه ايوب(ع) چندان در هدايت قوم خود توفيق نيافت و در طول هفده سال فقط سه نفر به او ايمان آوردند، ولي خود سازي و صبر و استقامت او همواره در تاريخ درس مقاومت به انسان ها آموخته و مي آموزد و موجب نجات آنها مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حضرت ايوب(ع) به واسطه دامداري، داراي گوسفندان و شتر ها و گاو هاي بسياري شد و ثروت کلاني به دست آورد به علاوه در توسعه کشاورزي داراي مزارع و باغ ها ساربانان، چوپانان، غلامان وفرزندان بسياري گرديد ولي همه ي تلاش هايش بر اساس عدالت بود. حقوق الهي و حقوق مردم را ادا مي کرد و همواره خدا را شکر مي گفت و هرگز امور مادي، او را از عبادت الهي باز نمي داشت. همواره در کنار سفره اش، يتيمان حاضر بودند. بعضي نوشته اند ايوب(ع) هفت پسر و سه دختر داشت و داري 6 هزار شتر ،4 هزار گوسفند،هزار جفت گاو و هزار الاغ بود.
در ادامه زندگي حضرت ايوب(ع) مي خوانيم که ابليس به زندگي اين پيامبر خدا حسد برد و به پيشگاه خداوند چنين گفت: اگر ايوب(ع) اين همه شکر نعمت تو را به جا مي آورد، از اين رو است که زندگي مرفه و وسيعي به او داده اي. ولي اگر نعمت هاي مادي را از او بگيري، هرگز شکر تو را به جا نمي آورد اينک براي امتحان، مرا بر او مسلط کن تا معلوم شود که مطلب همين است که گفتم.
خداوند براي اينکه اين قضيه، سندي براي همه ي رهروان راه حق باشد به شيطان اين اجازه را داد. ابليس پس از اين ماجرا سراغ ايوب(ع) آمد و اموال و فرزندان ايوب(ع) را يکي پس از ديگري نابود کرد. ولي آن حوادث دردناک نه تنها از شکر ايوب(ع) نکاست؛ بلکه شکر او افزون گرديد.
ابليس از خدا خواست بر گوسفندان و زراعت ايوب(ع) مسلط شود. اين اجازه به او داده شد ابليس همه ي زراعت ايوب را آتش زد و گوسفندان او را نابود کرد، ولي ايوب نه تنها ناشکري نکرد؛ بلکه بر حمد وشکرش افزون شد.
سرانجام شيطان از خدا خواست که بر بدن ايوب(ع) مسلط شود و باعث بيماري شديد او گردد.
خداوند به او اجازه داد شيطان آنچنان ايوب(ع) را بيمار کرد که از شدت بيماري و جراحت، توان حرکت نداشت. بي آنکه کمترين خللي به عقل و درک او برسد. خلاصه مطلب اينکه نعمت ها يکي پس از ديگري از ايوب(ع) گرفته مي شد ولي در برابر آن، مقام شکر و سپاس او بالا مي رفت. در اين مدت 7 يا هفده سال بيماري و بلا زدگي شديد صبر و شکر نمود. همسر با وفاي او《 رحمه》 نيز در اين جهت همتاي ايوب(ع) بود و صبر و شکر مي نمود او از خانه بيرون مي رفت و براي مردم در خانه ها کار ميکرد و از مزد کارش هزينه ساده زندگي ايوب(ع) را تامين مي نمود و از ايوب(ع) پرستاري مي کرد.
روزي شيطان ديد که ايوب(ع) به هيچ وجه از صراط مستقيم خارج نمي شود، آخرين حيله را به کار برد و شبيه مردي ناشناس نزد همسر ايوب(ع) آمد و با حيله گري فراوان گفت: اگر مي خواهي همسرت از دردها رهايي پيدا کند، اين بزغاله را با نام من، نه خدا ذبح کن از گوشت آن به همسرت بده تا تا شفا يابد.
رحمه که از بيماري همسرش ايوب بي تاب شده بود، آن حيوان را نزد ايوب برد و گفت:بزغاله را بدون نام خدا ذبح کن و از غذاي آن بخور تا شفا يابي.
در اين هنگام ايوب(ع) با عصبانيت گفت: واي برتو، دشمن خدا نزد تو آمده و مي خواهد از اين راه تو را گمراه کند.سوگند به خدا اگر خداوند مرا شفا دهد به جرم اين کار که مي خواستي اين حيوان را با نام غير خدا ذبح کنم و غذاي حرام به من بدهي، صد تازيانه به تو خواهم زد. از اين پس از من دور شو تا تورا نبينم.
اين طور بود که شيطان بازهم در مقابل پيامبر بزرگ الهي ناکام بود و ايوب(ع) با صبر مثال زدني خود در برابر حيله شيطان مقاومت کرد.
منبع: yjc.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۹۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سه همسرکُشی در مشهد

ساعت سه بامداد پانزدهم اردیبهشت با اعلام حادثه قتل زنی با ۲۴ ضربه چاقو توسط همسرش، قاضی صادق صفری بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای مشهد به محل وقوع قتل در بلوار خواجه ربیع اعزام شد.

در بررسی ‌ها مشخص شد مردی همسرش را در منزل پدرش با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده بود و خواهر و برادر ۱۶ ساله مقتول نیز توسط این فرد با ضربات چاقو مصدوم شده بودند که اکنون دختر ۱۶ ساله در کما به سر می برد.

این متهم در تحقیقات به قاضی صفری دلیل این اقدام را اختلافات و موضوعات ناموسی اعلام کرد.

همچنین شب جمعه نیز حادثه قتل زنی در منطقه «مهدی آباد» مشهد اعلام و با حضور بازپرس قتل مشخص شد که زن تبعه افغانستانی که ۶ ماهه نیز باردار بود توسط همسر افغانستانی اش خفه شده و به قتل رسیده است، این مرد نیز انگیزه قتل خود را به قاضی، عدم تمکین همسرش اعلام کرد.

در حادثه دیگر در عصر جمعه، پانزدهم اردیبهشت ماه نیز با تماس زنی به اورژانس ۱۱۵ مبنی بر چاقو خوردن همسرش، پرونده جدیدی باز شد و با حضور بازپرش ویژه قتل عمد دادسرای مشهد در منزل این فرد در بلوار کشاورز، همسر صیغه ای مقتول مدعی شد که شوهرش با جراحت ضربات متعدد چاقو وارد خانه شده بود.

در تحقیقات قاضی صفری مشخص شد که ضربات چاقو به قلب و ریه مقتول در داخل منزل وارد شده و هیچ آثاری از خون در مسیر پله ها و غیره وجود نداشت، همچنین طبق گفته همسایگان شب گذشته نیز دعوای شدیدی بین این زن و شوهر رخ داده بود، لذا همسر این فرد نیز دستگیر شد که تاکنون به قتل اعتراف نکرده است.

تحقیقات بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای مشهد برای تکمیل پرونده های این سه قتل ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • قتل یکی از مدیران شهرداری تهران به دست همسرش
  • فرار زن جوان از دست مرد شیطان‌صفت | مرا به بیابان‌های اطراف شهر کشاند و...
  • خطا از مردان، تنبیه برای زنان! از تغییر قانون مهریه تا محرومیت از حضور در ورزشگاه
  • کارگر غسالخانه قم کارگر نمونه استان شد
  • وقوع سه همسرکُشی در مشهد
  • سنگین‌ترین تنبیه مالی لیگ برتر؛ عبدالله ویسی ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • تکرار گناه فرصت‌ تعالی را از انسان می‌گیرد
  • عشق جوانان به ائمه اطهار (ع) وصف ناپذیر است
  • عریانی مقدمه بی‌حیایی است
  • دانش آموزان دیجیتالی، کلافه از امر و نهی ها