Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایمنی، سلامت و رانندگی خطرناک در نقشه‌های زیر توسط موسسه تحلیلی "نقشه ریسک سفر" تهیه و ارائه شده است.

به گزارش گروه خودروی عصر ایران به نقل از "د سان"، ناآرامی در سرزمین‌هایی مانند سوریه، لیبی، افغانستان و سومالی این کشورها را به خطرناک‌ترین نقاط جهان برای سفر تبدیل کرده و به همین دلیل این نقشه‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای گردشگران ریسک‌ناپذیر محسوب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطرناکترین کشورهای جهان

موسسه تحلیلی "نقشه ریسک سفر" همچنین بهترین و بدترین نقاط جهان در سال 2019 را در حوزه های سلامت و رانندگی برجسته کرده است.

در تهیه این نقشه‌ها سازمان‌های پزشکی، نیروهای امنیت بین‌المللی و موسسات کنترل ریسک شرکت داشته‌اند.

نقشه‌ها فنلاند، سوئیس، نروژ، اسلوونی و ایسلند را با "ناچیزتری" میزان ریسک، ایمن‌ترین کشورهای جهان اعلام کردند.

شاخص خطر از حوزه‌های سلامت در جهان

 دیگر نقاط اروپای غربی مانند انگلستان و کشورهایی مانند چین، کانادا، آمریکا و استرالیا با میزان خطر "کم" شناخته می‌شوند.

در حوزه سلامت، بزرگترین مشکلات، بیماری‌ها و خطرات پزشکی در کشورهای جنوبی آفریقا مانند سودان جنوبی، نیجر، ساحل عاج و سیرالئون دیده می‌شود.

همچنین کشورهایی مانند عراق، لبنان، ونزوئلا و کره شمالی برچسب "خطرپذیری بالا" برای گردشگران را از آن خود کرده‌اند.

از دیگر سو کشورهای غرب اروپا، ترکیه، کانادا، آمریکا، نیوزلند و ژاپن حکایت از کمترین خطر برای سلامت شما هستند.

زمانی که بحث از ایمنی جاده‌ها پیش می آید، کشورهایی مانند آفریقای جنوبی "بیشترین" میزان ریسک را در ایمنی جاده‌ها از خود نشان می‌دهند.

میزان ایمنی جاده‌های جهان

همچنین مقاصد محبوبی مانند تایلند، عربستان سعودی، ایران و قزاقستان ریسک "بالایی" رانندگی در جاده‌ها وجود دارد.

رانندگی در روسیه، هند، چین و برزیل شاخص ریسک "بالا" و رانندگی در کشوری مانند  آمریکا شاخص ریسک "متوسط" را  از آن خود کرده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خطرناک ترین کشورهای جهان رانندگی سلامت امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۹۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۰۰ مسئول ایمنی در کارگاه‌های تولیدی، خدماتی و عمرانی این استان بر اجرای دستورالعمل های ایمنی و بهداشت کار نظارت می‌کنند.

خلیل احمد سلامی امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت در جلسه با مسئولین ایمنی استان اظهار کرد: ایمنی و بهداشت کار از مهمترین مسائلی است که هر فرد در هر سطحی در محیط کار و زندگی باید به آن توجه کند، زیرا غفلت از آن باعث صدمات و ضایعات جبران ناپذیری می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش نکته کلیدی پیشگیری از حوادث کار است، افزود: طبق قانون کار، کارگاه‌ها پیش از راه‌اندازی باید چارچوب ایمنی را داشته و آموزش‌های لازم را به نیروهای خود داده باشند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: طی سال گذشته با مجموع اقدامات نظارتی بازرسان کار و ارائه آموزش‌های کاربردی به جامعه هدف، میزان حوادث ناشی از کار در استان نسبت به سال قبل‌تر، ۱۰ درصد کاهش یافت.

سلامی از فعالیت ۳۹۶ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در سیستان و بلوچستان هم خبر داد و گفت: از وظایف کمیته‌ حفاظت فنی و بهداشت کار می‌توان به طرح مسائل و مشکلات حفاظتی و بهداشتی در جلسات کمیته و ارائه پیشنهادات لازم به کارفرما برای رفع نواقص و سالم‌سازی محیط کار و همکاری با کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و بازرسان کار برای اجرای مقررات حفاظتی و بهداشت کار اشاره کرد.

وی تأکید کرد: جلب مشارکت کارگران در برنامه‌های ایمنی و آموزش‌های لازم در این زمینه نیز منجر به پیشگیری از حوادث ناشی از کار و رشد بهره‌وری در تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل و نقل در البرز اعلام شد
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • نگاهی به پردرآمدترین مسیرهای پروازی جهان+ اینفوگرافی
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • مقایسه درآمد پردرآمدترین ورزشکاران حرفه‌ای در هفت رشته‌ی ورزشی (+ اینفوگرافی)
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • تجربه رانندگی با محصولات تجاری گروه بهمن در اهواز