Web Analytics Made Easy - Statcounter

در همایش یک‌روزه معاونین توسعه مدیریت و منابع بنادر کشور که به میزبانی بندر شهید رجایی برگزار شد، فعال نگه‌داشتن بنادر کوچک در شرایط فعلی اقتصادی کشور و کاهش هزینه‌های جاری مورد تأکید معاون برنامه‌ریزی سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، عضو هیات عامل و معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی در این همایش اظهار کرد: در شرایط فعلی اقتصادی کشور که به دنبال اعمال تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه آمریکا علیه کشور جمهوری اسلامی ایجادشده، سازمان بنادر به‌عنوان طلایه‌دار تجارت بین‌المللی کشور راهکارهای گوناگونی برای مقابله با این تحریم‌ها در دستور کار قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصور آرامی افزود: با تدابیر اتخاذشده، اجازه نخواهیم داد تا مأموریت‌های سازمانی و فعالیت بنادر اصلی کشور دچار خلل شود حتی در تلاش هستیم که بنادر کوچک که با معیشت مردم ساحل‌نشین ارتباط مستقیمی دارند، نیز فعال نگه‌داشته شوند.

وی با بیان اینکه در مدیریت اجرایی اصل بر این است که با از دست رفتن یک فرصت، باید به دنبال استفاده از فرصت‌های جدید باشیم، گفت: در شرایط تحریم باید از تمامی ظرفیت‌های سازمان بنادر برای کمک به رونق اقتصادی کشور بهره گرفت.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی کاهش هزینه‌های جاری را ازجمله راهکارهای عملی برای چابک سازی سازمانی دانست و خاطرنشان کرد: با مدیریت هزینه‌ها می‌توان شرایطی را ایجاد کرد که رسالت سازمان دچار مشکل نشود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، برنامه‌هایی داریم که علیرغم مدیریت هزینه‌ها، خللی در رفاه و معیشت کارکنان سازمان و بنادر نیز ایجاد نشود.

آرامی بار دیگر بر فعال نگه‌داشتن بنادر کوچک در شرایط فعلی تأکید کرد و گفت: باید با اجرای درست و به‌موقع برنامه‌های سازمانی و دستیابی به اهداف تعیین‌شده، شرایط سخت اقتصادی پیش رو را پشت سر بگذاریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در بخش دیگری از این همایش طی سخنانی، پایه اقتصاد ایران را وابسته به دریا دانست و عنوان کرد: وابستگی به انرژی و درآمدهای نفتی نیز به فعالیت‌های دریا محور مرتبط است؛ زیرا بخش اعظم این صنعت هم در بخش تولید و هم در بخش حمل‌ونقل در پهنه دریا انجام می‌شود.

اله مراد عفیفی پور با بیان اینکه 90 درصد تجارت کشور نیز به حمل‌ونقل دریایی وابسته است، گفت: بنابراین، توجه به نیروی انسانی در بنادر و بخش‌های دریایی که محور اقتصادی کشور هستند، توسعه و رشد اقتصادی را به دنبال دارد.

وی نیروی انسانی را محور اصلی توسعه هر جامعه و سازمانی توصیف کرد و با بیان اینکه رفع نیازمندی‌ها و به فعلیت رساندن ظرفیت‌های بالقوه در کشور ضرورت توسعه منابع انسانی را بیشتر می‌کند، اظهار کرد: توجه به این سرمایه مهم باید مستمر و مداوم باشد و به جنبه‌های مادی و معنوی آن توجه هم‌زمان داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به تشریح برنامه‌های توسعه‌ای بندر شهید رجایی به‌عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران پرداخت و خاطرنشان کرد: در این بندر، هم‌اکنون بالغ‌بر دو هزار میلیارد تومان پروژه در حال اجراست و پنج هزار میلیارد تومان پروژه نیز آماده بهره‌برداری است که با حضور مدیران ارشد کشور افتتاح رسمی آن‌ها آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: این پروژه‌ها با همراهی تمامی ارکان سازمان بنادر کلید خورده و در حال اجراست. هرچند نشانه‌هایی وجود دارد که برخی از آن‌ها زودتر از برنامه زمان‌بندی بهره‌برداری شوند.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این همایش، مدیران ستادی سازمان بنادر و دریانوردی و معاونین توسعه مدیریت و منابع بنادر جنوبی و شمالی به بیان چالش‌ها و ارائه راهکارهای مربوط به حوزه کاری خود پرداختند. همچنین میزان پیشرفت اهداف و برنامه‌های هر بندر به‌صورت جداگانه موردبررسی قرار گرفت.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بنادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۶۹۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی وفایی نژاد ظهر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مازندران به عنوان نگین سرسبز ایران از مزیت‌های ویژه ای در تولید و تأمین محصولات کشاورزی برخوردار می‌باشد به نحوی که رتبه اول در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده و برخورداری از موهبت دریا و بنادر مستعد و قابل توسعه منطقه ویژه اقتصادی و قرار گرفتن در جایگاه منطقه آزاد تجاری، فرصت‌های بسیار مناسبی را در تأمین امنیت غذایی و کالاها و محصولات مورد نیاز کشور دارد که توجه مسئولین بر ایجاد و توسعه زیرساخت‌های آن یک امر ضروری است.

وفایی نژاد با بیان اینکه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در جهت رشد و توسعه فعالیت‌های تجاری با کشورهای حوزه خزر شکل گرفته است تصریح کرد: برخورداری و مزیت‌های حوزه خزر از جهت توسعه صادرات، خصوصاً محصولات کشاورزی و نیز تأمین کالاهای مورد نیاز کشور از جمله روغن خام، گندم، دانه‌های روغنی، خوراک دام و … همچنین ورود موقت کالا و ترانزیت و سوآپ آن می‌تواند منجر به توسعه چندوجهی استان و رشد اقتصاد دریاپایه شود.

وی تسریع در توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله توسعه فعالیت‌های حمل و نقل ریلی و ایجاد شرکت‌های حمل و نقل سراسری و بین المللی و توسعه راه‌ها و ایجاد سیلوها و مخازن را از ضروریات توسعه فعالیت‌های تجاری بر شمرد و تصریح کرد: این امر می‌تواند در راستای تحقق شعار سال و رونق تولید و اشتغال و سرمایه گذاری و خلق موقعیت‌های جدید برای توسعه استان شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران ضرورت توجه به سرمایه گذاری پایدار برای ذخیره استراتژیک کالا از جمله ایجاد سیلو و مخازن روغن خام در استان را فرصتی مناسب برای دور زدن تحریم‌ها و پدافند غیرعامل در مقابل تهدیدات برشمرد و افزود: پروژه ساخت ۲۵ هزار تن مخازن روغن نکا و ضرورت تسریع در مصوبات دولت در این خصوص موجب رشد سرمایه گذاری بخش خصوصی در این زمینه خواهد بود.

وفایی نژاد در پایان به مزیت‌های تأمین کالاهای اساسی از جمله واردات ۸۰۰ هزار تن گندم و روغن خام که در دولت سیزدهم از مسیر بنادر استان مازندران صورت گرفت، اشاره کرد و اظهار داشت: بهره برداری از ظرفیت بنادر شمالی می‌تواند فرصت مناسبی برای افزایش تراز تجاری و رونق اقتصادی و توسعه مبادلات تجاری با کشورهای حاشیه خزر، تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی و کالاهای اساسی و استراتژیک کشور و دور زدن تحریم‌ها، کاهش هزینه‌های تمام شده واردات کالاهای اساسی و صرفه جویی در منابع را فراهم کند.

کد خبر 6087704

دیگر خبرها

  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود
  • ماجرای عجیب طراح سوالات کنکور | اجازه خروج به او ندادیم تا اینکه چهلم همسرش رسید + فیلم
  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • استفاده حداکثری از ظرفیت «اسکاپ» برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای کشور
  • تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد