Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-03-19@05:06:06 GMT

کلاهبرداران در کمین بسته‌ های حمایتی دولت

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۰۰۲۶

کلاهبرداران در کمین بسته‌ های حمایتی دولت

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، سرهنگ ظهیری با اعلام خبر فوق، افزود: شهروندان مواظب کلاهبرداری‌های احتمالی به هنگام ارسال پیامک برای اطلاع از مشمول بودن بسته حمایتی دولت باشند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: شهروندان جهت اطلاع از اینکه مشمول دریافت بسته حمایتی می باشند یا خیر؛ فقط کد ملی خود را به پیامک اعلام شده ۵۰۰۴۹۹ ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: ممکن است کلاهبردارانی در پوشش‌های مختلف به بهانه ارائه بسته‌های حمایتی نسبت به اخذ اطلاعات شخصی و مالی شهروندان از طریق تماس‌های تلفنی، ارسال پیامک یا مراجعه حضوری اقدام کنند که شهروندان باید هوشیار باشند و هر‌گونه اطلاع‌رسانی در این خصوص از طریق مراجع رسمی انجام می‌گیرد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بسته حمایتی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۰۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم مراقب پیامک‌های جعلی کالابرگ عیدانه باشند

به گزارش خبرنگارمهر، سرهنگ عمار قهاری، صبح یکشنبه ٢٧ اسفندماه به خبرنگاران گفت: طی مراجعه چندین شهروند کرمانی به این پلیس مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از طریق ارسال پیامک جعلی با عنوان «کالابرگ الکترونیکی عیدانه» موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به ارائه کالابرگ عیدانه و اعلام واریز سود سهام عدالت در روزهای پایانی سال توسط مراجع مربوطه، متقاضیان باید مراقب باشند تا در دام افراد سودجو و فرصت‌طلب که از هر موضوعی برای اقدامات مُجرمانه خود سواستفاده می‌کنند، نیفتند.

وی با بیان اینکه افراد فرصت‌طلب با انتشار تبلیغاتی نظیر «سبد کالای عیدانه»، «واریز سود سهام عدالت» و موارد مشابه از شهروندان کُلاهبرداری می‌کنند، افزود: این افراد با ارسال پیامک حاوی لینک با محتوای مرتبط با سهام عدالت، اقدامات خود را آغاز کرده و کاربران را به صفحات فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌شان هدایت یا اطلاعات هویتی آنان را دریافت و از آن سوءاستفاده می‌کنند که توصیه می‌شود از بازکردن لینک‌های ارسالی بصورت پیامکی یا در شبکه‌های اجتماعی و منابع نامعتبر و با مضامین طرح‌های ابلاغی دولت، خودداری و اخبار موثق را از سایت‌ها و رسانه‌های مُعتبر پیگیری شوند.

کد خبر 6056939

دیگر خبرها

  • مراقب کلاهبرداران اسکیمری باشید
  • اهدا بسته‌های حمایتی به خانواده زندانیان در زرند
  • اهدای ۵۰ هزار بسته به خانواده‌های کم‌بضاعت پایتخت
  • ارائه بسته حمایتی به خانواده های نیازمند در تهران
  • رزمایش همدلی و احسان
  • رزمایش همدلی و احسان در اراک
  • خطر پیامک جعلی کالابرگ الکترونیکی
  • مردم مراقب پیامک‌های جعلی کالابرگ عیدانه باشند
  • عیدی ریاست جمهوری شگرد جدید کلاهبرداران
  • کلاهبرداران بازار تهران راهی زندان شدند/ کلاهبرداری از ۶۰ نفر به روش اسکمیر