Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@11:54:58 GMT

رشد ۶۵ درصدی تولید میگو در گلستان

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۰۰۳۴

رشد ۶۵ درصدی تولید میگو در گلستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات استان، محمود سقلی اظهار کرذ: برداشت میگو از ۵۰ مزرعه پرورش این محصول در گمیشان با افزایش تولید ۶۵ درصدی نسبت به سال گذشته و به میزان دو هزار و ۵۹۰ تن میگو پایان یافت.

وی افزود: ذخیره سازی ۱۹۹ میلیون قطعه بچه میگو در سال جاری از ۲۴ اردیبهشت ماه آغاز و دهه اول مرداد ماه به پایان رسید که در این زمان ۸۳۰ هکتار از مزارع زیر کشت این محصول رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سقلی با اشاره به زمان برداشت میگو استان خاطر نشان کرد: اواخر مرداد ماه آغاز برداشت سرک (برداشت لایه ای) میگو در استان بوده است که به منظور کاهش تراکم و افزایش رشد، ۱۰۵ تن صید سرک از مزارع انجام شد.

وی با بیان این که استان گلستان در رتبه سوم تولید میگو کشور قرار دارد، تصریح کرد: امسال میانگین بازماندگی ۷۹ درصد، ضریب تبدیل غذایی ۱.۲ و تولید در واحد سطح ۳.۲ تن در هکتار بوده است که در زمینه سطح هم حدود ۶۲ درصد رشد را نسبت به سال گذشته شاهد بوده ایم.

سقلی گفت: مجتمع پرورش میگو گمیشان با نظارت های فنی و مهندسی و رعایت مسائل بهداشتی که از سوی ادارات کل شیلات و دامپزشکی استان صورت می گیرد به عنوان پاک ترین مجتمع پرورش میگو کشور مطرح است.

معاون آبزی پروری شیلات استان در پایان یادآور شد: سال جاری توانستیم با ارسال ۱۳ هزار و ۵۰۰ قطعه پیش مولد به استان های هرمزگان، خوزستان و سیستان و بلوچستان (چابهار) در تولید میگو کشور نقش بسزایی داشته باشیم که این امر سبب شده است مجتمع پرورش میگو گمیشان در چند سال اخیر به عنوان ذخیره گاه مولدین میگو در کشور مطرح شود.

کد خبر 4461137

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل شیلات گلستان گرگان گمیشان میگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۰۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند

روح الله مهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در استان آماده فعالیت است که این رقم در سال گذشته ۹۴ مورد بود.

وی افزود: با برنامه ریزی های که در حال انجام است سعی داریم تا زمان برداشت محصول گندم تعداد مراکز خرید در استان را افزایش دهیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۵۰ هزار تن گندم از طریق مراکز خرید اداره کل غله در استان خریداری شد، گفت: پیش بینی می‌شود این رقم امسال افزایش یابد.

وی یادآور شد: امسال حدود ۱۵۲ هزار هکتار کشت قراردادی گندم در استان انجام شد.

مهری اظهار کرد: طبق برآوردهای جهاد کشاورزی پیش بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون تن گندم از مزارع استان برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال مسؤولیت خرید دانه‌های روغنی با سازمان جهاد کشاورزی است.

کد خبر 6089913

دیگر خبرها

  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • عطر گل‌محمدی در گلستان‌های کرمانشاه پیچید
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم