Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛علی جان صادق پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به پساب استان قم گفت:اکنون 24میلیون مترمکعب پساب فاضلاب در استان قم داریم که میزان این پساب به 40 میلیون مترمکعب هم می‌رسد، بخشی از این پساب قابلیت استفاده در آبیاری فضای سبز و صنعت را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم اضافه کرد: هم اکنون شبکه آب شرب و چاه‌ها منبع تامین آب فضای سبز قم است، حدود 2.5 میلیون مترمکب میزان استفاده شهرداری قم از آب شرب برای آبیاری فضای سبز است و هنوز از پساب فاضلاب در آبیاری فضای سبز استفاده نمی‌شود.

وی ادامه داد: 90 هزار خانوار معادل 30 درصد مردم در استان قم به شبکه فاضلاب وصل هستند، امکان وصل شدن دو برابر این تعداد است، اما همه مردم انشعاب فاضلاب نخریدند. فاضلاب استان قم در سه تصفیه خانه تصفیه می‌شود و هزار کیلومتر طول شبکه جمع آوری فاضلاب است.

وی یادآورشد: مصرف آب در استان قم در هر ثانیه سه هزار و 200 لیتر و در سال حدود 110 میلیون مترمکعب است، آب موردنیاز مردم استان بیشتر از سرشاخه‌های دز و سد 15 خرداد تامین می‌شود و 60 چاه برای تامین آب شیرین مورد نیاز مردم استان در قم داریم.

انتهای پیام/ح

استفاده ۳۰ درصد مردم قم از شبکه فاضلاب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرویس اقتصادی بحران آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۰۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی آب سد نهب به سمت اراضی پایین‌دست

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مدیرعامل این شرکت با اعلام این خبر اظهار کرد: با هماهنگی‌های بعمل آمده با مسئولین استانی، آب سد نهب جهت آبیاری اراضی کشاورزی و باغات پایین دست شهرستان‌های تاکستان و بوئین زهرا رها سازی شد.

ستوده افزود: کاهش میزان بارندگی‌ها و بروز پدیده خشکسالی در چند سال اخیر و همچنین افزایش میزان برداشت در بالادست رودخانه‌ها سبب محدودیت منابع آبی شده لذا سازگاری با کم آبی در کنار مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

وی افزود: انتظار می‌رود کشاورزان منطقه با استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری و همچنین رعایت الگوی مصرف، شرکت آب منطقه‌ای قزوین را در مدیریت و توزیع عادلانه منابع آبی یاری رسانند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین یادآور شد: سد نهب با هدف بهبود آبیاری ۳۶۸۰۰ هکتار از اراضی پائین دست در تلفیق با منابع آب زیرزمینی، تغذیه مصنوعی آبخوان، تامین حق آبه محیط زیست و کنترل سیلاب‌های فصلی رودخانه احداث شده است.

وی همچنین تصریح کرد: تقسیم آب سد نهب برای اراضی پایین دست براساس تقسیم نامه موجود و حق آبه‌های قدیمی انجام پذیرفته و بدنبال آن هستیم تا با همکاری کلیه بهره برداران و با توجه به میزان آب ذخیره شده در سد، با رعایت عدالت و انصاف آن را توزیع نماییم.

ستوده در پایان با اشاره به آخرین وضعیت پیشرفت این پروژه گفت: عملیات اجرایی سد نهب در سال گذشته پایان یافته و این سد آماده بهره برداری می‌باشد همچنین کانال اصلی شبکه آبیاری سد نهب نیز در حال حاضر حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز، این شبکه نیز تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

شایان ذکر است در این مرحله ۱۲ میلیون متر مکعب آب با دبی کل ۵.۵ متر مکعب در ثانیه به مدت ۲۲ روز در مسیر کانال اصلی شبکه آبیاری و بستر رودخانه خررود رها سازی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب خارگ اختصاص یافت
  • پیشرفت فیزیکی ۷۸.۵ درصدی شبکه آبیاری و زهکشی البرز
  • تالاب میانکاله کمی جان گرفت
  • رهاسازی آب سد نهب با هدف بهره برداری کشاورزان پایین دست سد
  • عرضه پساب به صنایع سالانه ۳۵۰ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد
  • حذف ۳۰۰ هزار مترمکعب آب شهری از فضای سبز شهرداری یزد
  • هم‌افزایی دو ماده برای حذف مواد خطرناک از فاضلاب و پساب
  • رهاسازی آب سد نهب به سمت اراضی پایین‌دست
  • رهاسازی آب سد نهب قزوین
  • ۱۵۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه فاضلاب مهران اختصاص یافت