Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-08@16:42:07 GMT

عمارت شاهدخت در معرض تخریب

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۰۰۷۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما  مرکز بوشهر، روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: عمارت شاهدخت، دومین مدرسه قدیمی بوشهر است که به علت آسیب های شدید ساختاری ناشی از قدمت بنا و جذب رطوبت های صعودی و سطحی و با توجه به ترک های عمیقی که سالها پیش به علت نوع مصالح در بدنه بنا ایجاد شده بود ، در اثر بارندگی های اخیر به طور ناگهانی و بدون دخالت هیچگونه عامل انسانی دچار ریزش شد که این حادثه هیچ گونه زخمی و تلفات انسانی در پی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناسان با حضور در عمارت، موارد خطر آفرین را شناسایی کردند و برای رفع خطر اقدامات لازم در همان ساعات اولیه پس از تخریب انجام شد.
اکنون مقاوم سازی بخش های دیگر بنا در دستور کار قرار گرفته است تا پس از آن به بازسازی بخش های ریزشی پرداخته شود  .
عمارت شاهدخت تا دوسال پیش از انقلاب به عنوان مدرسه دبستان دخترانه فعالیت داشته و پس از انقلاب نیز این بنا محل سکونت برخی از افراد مهاجر از مناطق جنگی بوده است .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ریزش عمارت شاهدخت مدرسه قدیمی بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۰۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرطان‌های سطح چشم / تشدید علائم بیماری‌های چشمی با قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا

متخصص چشم‌پزشکی با اشاره به افزایش سرطان‌های سطح چشم، از تشدید علائم بیماری‌های چشمی با قرارگرفتن در معرض آلودگی هوا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا پیمان امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در نشست هم‌اندیشی با محوریت ارائه راهکارهایی به منظور کاهش آلاینده‌ها و پیشگیری از اثرات مخرب آن‌ها بر سلامت محیط و جامعه اظهار کرد: چشم عضو بسیار مهمی در بدن است که عملکرد و نقشی حائز اهمیت در بدن دارد، در واقع چشم برقرارکننده ارتباط افراد با پیرامون است که اطلاعات بسیار زیادی را از محیط را از طریق بینایی دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه چشم عضوی بسیار ظریف و حساس است که می‌تواند به راحتی متحمل آسیب شود، افزود: هنگامی که افراد به صورت مداوم با مواد سمی در ارتباط باشند، مشکلات و آسیب‌هایی متوجه چشم آن‌ها خواهد شد که ارتباط بعضی از این آسیب‌ها با آلودگی هوا به اثبات رسیده و بعضی دیگر بر پایه فرضیات است و علم در این زمینه هنوز تکمیل نشده است.

متخصص چشم‌پزشکی و عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: افراد مبتلا به گلوکوم یا آب‌سیاه با قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا شاهد تشدید بیماری خود خواهند بود، همچنین بیماری دیابت تأثیر اثبات‌شده‌ای بر شبکیه چشم دارد و آلودگی هوا بر تشدید دیابت افراد نیز تأثیرگذار است.

پیمان ادامه داد: مشکلات سطح چشم از جمله حساسیت، سوزش، خارش و عوارض خشکی چشم نیز با قرارگیری در معرض آلودگی هوا تشدید می‌شود و با تجربه روزهای آلوده، افراد درگیر با مشکلات مذکور علائم شدیدتری را تجربه خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه بیماری‌هایی از جمله آب مروارید نیز با سموم ارتباط دارند، گفت: به‌طور کلی قرارگیری در معرض سموم منجر به تشدید بعضی علائم و بروز زودتر آن‌ها می‌شود و طی ۱۰ تا ۱۵ سال اخیر شاهد شیوع بیشتر بعضی بیماری‌های مرتبط با چشم از جمله سرطان‌های سطح چشم بوده‌ایم.

متخصص چشم‌پزشکی و عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه تأثیراتی که آلودگی هوا بر سلامت افراد می‌گذارد بر هیچ فردی پوشیده نیست، اضافه کرد: به‌طور قطع نمی‌توان اعلام کرد که افزایش سرطان‌های سطح چشم به دلیل آلودگی هوا بوده است، اما طی سال‌های اخیر تنها عاملی که تشدید شده است، آلودگی هوا و در معرض سموم محیطی قرار گرفتن به‌شمار می‌رود.

کد خبر 751413

دیگر خبرها

  • رویداد ۲۶ امین جشنواره خیرین مدرسه ساز دراستان بوشهر برگزارمی‌شود
  • (تصاویر) باغ و عمارت زیبای فتح آباد
  • سنگ کیسه صفرا: علل، علائم، درمان و افراد در معرض خطر
  • لحظه حمله مار در معرض انقراض به آقای فیلمبردار در کرمان
  • ساخت ۱۵۰ مدرسه در استان بوشهر
  • افزایش سرطان‌های سطح چشم / تشدید علائم بیماری‌های چشمی با قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا
  • اگر کف پای شما صاف است؛ بخوانید
  • عمارت نوفل لوشاتو میزبان چه نمایش‌هایی است؟/ تاریخ فرهنگ و هنر ایران، مدیون کیمیایی است
  • آغاز «مرگ با طعم نسکافه» در عمارت نوفل‌شاتو
  • امباپه عمارت مجلل راموس را در مادرید خرید