Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتقاد دیپلمات‌های اروپایی و رسانه‎های آمریکایی از رویکرد خشن ترامپ در قبال ایران رو به افزایش است. آنان متفق القول بر این باورند که این سیاست‌ها شکست خورده خواهند بود./امریکا می‌خواهد از موضع قدرت با ایران صحبت کند. با این حال، واقعیت آن است که اگر امریکا از مطالبات خود کوتاه نیاید برای اقتصاد آن کشور در طولانی‌مدت خطرناک خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقاضای چین، هند و ترکیه برای نفت ایران می‌تواند به ایجاد کانال‌های جایگزین در مبادلات تجارت جهانی منجر شود و باعث کاهش ارزش دلار و توانایی امریکا در بازارهای مالی در آینده شود/بازی ترامپ با ایران می‌تواند به تضعیف نقش دلار در بازار ارز جهانی بیانجامد/ادامه سیاست‌های کنونی ترامپ ممکن است در عرصه سیستم مالی جهانی شعار "نخست امریکا" او را به "پایان امریکا" تبدیل کند". آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین‌الملل- روزنامه "گاردین" با انتشار یادداشتی از "ریچارد دالتون"، سفیر سابق بریتانیا در تهران با اشاره به اینکه طرح ترامپ برای جنگ اقتصادی با ایران از همین ابتدا شکست خورده است، می‌نویسد:" برای برخی از کشورها به منظور خرید نفت از ایران معافیت‎هایی از سوی امریکا در نظر گرفته شده است. همچنین عدم پشتیبانی بین‌المللی از تحریم‌ها سبب می‌شوند تا چشم‌اندازی پیش روی رویکرد خشن و تند امریکا در قبال ایران وجود نداشته باشد". 
به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این دیپلمات پرسابقه بریتانیایی می‌افزاید: "امریکا از زمان خروج ترامپ از برحام -توافقی که مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد بود- به طور یکجانبه علیه ایران تحریم‌هایی را اعمال کرده است. این سیاست مبتنی بر این ادعاست که ایران یک تهدید امنیتی جدی برای شهروندان امریکایی است. این ادعا اما اغراق‌آمیز است. آمریکا می‌گوید ایران دولتی عادی ندارد این در حالیست که امریکا یک دولت عادی نیست. امریکا در تجاوز وحشتناک نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی علیه یمن از سعودی‌ها حمایت کرده است و از استثمارگرایی اسرائیل در فلسطین حمایت می‌کند. این اعمال عادی نیستند. 
سفیر سابق بریتانیا در تهران در سال 2005 میلادی در ادامه یادداشت خود می‌نویسد: "از نظر من ایران علیرغم وجود نرخ تورم بالا و رکود اقتصادی، پایدار باقی خواهد ماند. ممکن است نارضایتی و حتی تظاهرات در ایران روی دهد اما رهبران ایران تلاش می‌کنند تا از دامنه این طوفان بکاهند. انتخابات سال 2020 امریکا برای ایران بسیار مهم خواهد بود. هدف ایران آن است که ترامپ از قدرت برکنار شود. در نتیجه، بر این باورم که آنان تلاش نخواهند کرد تا امریکا را در منطقه تحریم کنند. اکنون مقامات ایران همگی تمایلی به سازش با امریکا ندارند. بعید به نظر می‌رسد که رنج مردم از تحریم اقتصادی و آسیب‌های وارد شده بر اقتصاد ایران مقامات را مجبور به مصالحه با امریکا کند. مهمتر از آن اینکه اکنون هیچ اقدام بین‌المللی و یا ائتلافی علیه ایران وجود ندارد. اتحادیه اروپا درصدد اجرای سازوکار ویژه‌ای برای تسهیل تجارت ارتباطات مالی با ایران است. اگرچه ایران می‌گوید این سازوکار هنوز کارآمد نبوده است". 
او در ادامه می‌نویسد: "ترامپ می‌خواهد سناریوی کره شمالی را در قبال ایران نیز تکرار کند. درهای ایران برای مذاکره باز است اما تنها تحت شرایطی و شروطی قابل قبول برای ایران. امریکا می‌خواهد از موضع قدرت با ایران صحبت کند. با این حال، واقعیت آن است که اگر امریکا از مطالبات خود کوتاه نیاید برای اقتصاد آن کشور در طولانی‌مدت خطرناک خواهد بود. تقاضای چین، هند و ترکیه برای نفت ایران می‌تواند به ایجاد کانال‌های جایگزین در مبادلات تجارت جهانی منجر شود و باعث کاهش ارزش دلار و توانایی امریکا در بازارهای مالی در آینده شود. همچنین، با خطای محاسباتی احتمال بروز جنگ افزایش خواهد یافت. ممکن است امریکا خود مستقیما وارد جنگ شود و یا از کشورهای منطقه برای جنگ با ایران حمایت کند. به نظر می‌رسد ترامپ اکنون از بروز جنگی تازه در منطقه جلوگیری می‌کند چرا که این موضوع در انتخابات اتی به نفع‌اش نخواهد بود. واقعیت آن است که تنها کاستن از برخی از خواسته‌های امریکا و نمایش احترام متقابل و باز کردن باب مذاکره در شرایط واقعی است که کارساز خواهد بود. در آن صورت ایران با بهره‌مندی از مزایای رفع تحریم‌ها می‌تواند در برخی حوزه‌های هسته‌ای و برخی دیگر از مسائل درباره صلح منطقه‌ای گفت‌و‌گو کند. بریتانیا، آلمان و فرانسه اکنون می‌توانند فضا را برای چنین مذاکراتی فراهم سازند". 
سیاست ترامپ علیه ایران، دلار را تضعیف خواهد کرد؟
سایت امریکایی "آلترنت" نزدیک به چپ‌های امریکایی نیز در مقاله‌ای تحت عنوان "بازی ترامپ با ایران می‌تواند به تضعیف نقش دلار در بازار ارز جهانی بیانجامد"، می‌نویسد: "سیاستگذاری‌هایی چون استفاده سیاسی از سوئیفت به عنوان یک ابزار مالی علیه ایران از سوی امریکا می‌تواند سایر کشورها را متقاعد به لزوم یافتن بدیل‌های مالی و تجاری دیگر کند. از زمانی که دلار جایگزین طلا در مرکز سیستم مبادلات مالی جهان شد بسیاری از کشورها از هژمونی دلار بر سایر ارزها گلایه داشته‌اند. واقعیت آن است که اقدامات اخیر امریکا برای استفاده سیاسی از سوئیفت به ضرر چشم‌انداز هژمونی دلار خواهد بود. هرچه امریکا به دنبال محدودکردن دسترسی روسیه و ایران و کشورهای مشابه به سوئیفت باشد، سایر دولت‌ها به فکر پیدا کردن راه‌های جایگزین برای شبکه ارتباط بین بانکی بین‌المللی خواهند افتاد. این موضوع باعث افزایش ارزش سایر ارزها و کاهش ارزش دلار خواهد شد چرا که در سیستم‌های بدیل مالی تازه از ارزهای دیگر استفاده خواهد شد. در نتیجه، سیاست استفاده ابزاری و سیاسی امریکا از سوئیفت می‌تواند فاجعه‌بار شود. یک روز ممکن است ایران هدف قرار گیرد و روز بعد روسیه یا جایی دیگر". 

این سایت نوشته است: "اکنون امریکا در جنگ تجاری با چین است در نتیجه، چینی‌ها می‌خواهند روسیه را تشویق به پیوستن به ائتلافی برای ایجاد بدیلی برای سیستم مالی کنونی سازند. اگر این اقدام موفقیت‌آمیز باشد یک تغییر پیچیده برای ساختارهای موجود خواهد بود. از سوی دیگر، کمیسیون اروپایی اتحادیه اروپا نیز در حال گسترش یک سیستم موازی با سوئیفت است که به ایران اجازه می‌دهد تا با سیستم‌های مالی اروپایی در ارتباط باشد. ادامه سیاست‌های کنونی ترامپ ممکن است در عرصه سیستم مالی جهانی شعار "نخست امریکا" او را به "پایان امریکا" تبدیل کند". کد خبر: ۵۵۷۲۴۷ تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آمریکا دونالد ترامپ تحریم های آمریکا علیه ایران برجام دلار سوئیفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۰۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای عجیب ترامپ برای ایجاد صلح میان ایران و اسرائیل

دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا در اظهاراتی ادعا کرد که اگر رییس جمهور این کشور بودم، بدون شک ایران را وارد توافق ابراهیمی (سازش کشور‌های عرب با رژیم اسرائیل) می‌کردم.

به گزارش "الجزیره انگلیسی", ترامپ در مصاحبه با شبکه "فاکس نیوز" با اشاره به چاک شومر رهبر یهودی اقلیت سنا گفت که وی، "اسرائیل را رها " و "به صورت واضح اعلام کرد که از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل حمایت نخواهد شد. "

ترامپ افزود که اسرائیل به دلیل "پیروی از" دموکرات‌ها و وفادار ماندن بیش از حد به آنها دچار خطا شده است.

رئیس جمهور سابق آمریکا در پیامی به نتانیاهو گفت: "من فکر می‌کنم باید این کار (پیروی از دموکرات ها) را به سرعت به پایان برسانید و به دنیای صلح بازگردید.

منبع: ایرنا

tags # دونالد ترامپ ، ایران ، اسرائیل سایر اخبار توصیه عجیب دانشمندان؛ به این دلیل مهم گوشت مار پیتون بخورید! از حمام در خون دختران باکره تا خوردن خون کودک؛ آیا انسان راه غلبه بر مرگ را پیدا می‌کند؟ (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! تجربه نزدیک به مرگ چیست و چه حسی دارد؟

دیگر خبرها

  • ادعای عجیب ترامپ برای ایجاد صلح میان ایران و اسرائیل
  • آیا عصر تحریم‌ها به سَر آمده است؟
  • هدف آمریکا تضعیف مشروعیت پیروزی پوتین در انتخابات است
  • آنتونوف: هدف آمریکا تضعیف مشروعیت پیروزی پوتین در انتخابات است
  • بررسی تحولات غزه با حضور سفرای بیست و سه کشور اسلامی
  • سفیر پاکستان در تهران: حجم تبادلات تجاری میان ایران و پاکستان باید به ۵ میلیارد دلار برسد
  • سفیر پاکستان در تهران: حجم تبادلات تجاری میان ایران و پاکستان باید به 5 میلیارد دلار برسد
  • کابینه وحشت ترامپ
  • ترامپ به «سیا» برای بی‌اعتبار کردن چین مجوز داد
  • پیش بینی قیمت دلار ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ / بازار ارز فریز شد