Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه ترکیه گفت: سازمان اف بی آی اخیراً تحقیقات علیه تخلفات عامل کودتای خونین ۱۵ جولای را در آمریکا آغاز کرده است. ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳ بین الملل آمریکا ترکیه و اوراسیا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، مولود چاووش اوغلو، وزیر امورخارجه ترکیه در جمع نمایندگان نهادهای تُرک در سرکنسولگری کشور در نیویورک اعلام کرد: بیستم نوامبر در دیدار با مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در واشنگتن به بررسی روابط دوجانبه خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه گفت:‌ روابط دوجانبه روزهای پر تنشی را پشت سر می‌گذارد، همه در پی آن بودند که موضوع را به مسئله کشیش برانسون ارتباط داده یا محدود به این مسائل کنند، اما روابط ما را دو موضوع دیگر به تنش کشاند. یکی از آنها حمایت آمریکا از ی.پ.گ/پ.پ.ک در سوریه بود. ضرورت این همکاری علی‌رغم آگاهی بر ماهیت این گروه و پذیرش آن اشتباه بزرگی است.

چاووش اوغلو در ادامه گفت: توافق بر سر اجرای نقشه راه در منبج حاصل و عملیات گشت‌زنی مشترک آغاز شد، اما این نقشه راه تنها محدود به منبج نیست، برقراری ثبات در مناطق تحت اشغال ی.پ.گ/ پ.ک.ک در شرق فرات نیز بخشی از این نقشه راه به شمار می‌رود. در صورت همکاری و نابودی تروریست‌ها در این منطقه روابطمان با آمریکا به معنای واقعی کلمه به سطح مطلوب و سالم خواهد رسید.

وزیر امورخارجه ترکیه خاطر نشان کرد: دومین مورد مربوط به عدم پاسخ به درخواست استرداد فتح الله گولن سرکرده گروه تروریستی فتو به کشور است که تنش‌های جدی در روابط را در پی داشته است. در هر دو خصوص نه تنها صد در صد که هزار درصد حق با ترکیه است.

چاووش اوغلو همچنین تصریح کرد: سازمان اف بی آی اخیراً تحقیقات علیه تخلفات عامل کودتای خونین 15 جولای را در آمریکا آغاز کرده است.

انتهای پیام/

R1396/P1396/S8,1128,1414/CT12 واژه های کاربردی مرتبط فتح‌الله گولن اخبار "ترکیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فتح الله گولن اخبار ترکیه فتح الله گولن اخبار ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۰۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابی که تئوری کودتای رضا شاه بود

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، تاریخ پر فراز و نشیب ایران نشان می‌دهد این کشور همواره مورد توجه دول بیگانه برای تصاحب منابع بی‌نظیر آن بوده است. موضوعی که اغلب پنهان مانده و به دلیل ضعف مطالعه، مورد توجه مردم قرار نمی‌گیرد. منصور جدی یکی از نویسندگان تاریخ ایران چه قبل از اسلام و چه پس از آن، معتقد است شکل گیری پهلوی اول با تئوری دقیق و منظمی از سوی انگلیسی‌ها رقم خورده و تاریخ نیز گواه آن است.

این نویسنده دغدغه جدی در خصوص شناخت تاریخ و هویت فرهنگی دارد و می‌گوید بسیاری از وقایع پیرامون ما عادی‌انگاری و ساده‌انگاری می‌شود، در حالی که تاریخ ما تجربه‌های متعددی از دست درازی بیگانگان به منابع کشور را نشان می‌دهد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات ما در حوزه نشر کتب تاریخی، ترجمه نارس از متون عربی، ترکی، انگلیسی و روسی و ... است. تا جایی که کتابی که خوانده می‌شود زمانی که با زبان اصلی خود تطابق داده می‌شود، تفاوت قابل توجهی دارد و همین ضعف موجب شده تا در برخی کتب حتی نظر نویسنده وارونه شود بی‌آنکه مترجم تعمدی داشته باشد.

این نویسنده با اشاره به اینکه در حوزه تاریخ، ادبیات و زبان شناسی فعالیت و پژوهش داشته است، متذکر شد: اساساً زمانی که می‌خواهیم متنی از عربی و ترکی و ... را ترجمه کنیم با مشکل مواجه می‌شویم. زمانی که می‌خواهیم افعال متعددی را به فارسی برگردانیم، متعددی دوم نمی‌تواند ترجمه شود و این امکان در زبان فارسی وجود ندارد. با یک فعل می‌توانیم در عربی یا ترکی مفهومی را به مخاطب برسانیم، اما در زبان فارسی زمانی که ترجمه صورت می‌گیرد باید توضیح لازم ارائه شود.

جدی با اشاره به مطالعه منابع مختلف تاریخی و در ادامه نگارش تاریخ ایران در هشت جلد، اضافه کرد: سه جلد قبل از اسلام، دو جلد بعد از اسلام و سه جلد هم تاریخ معاصر ایران حاصل پژوهش‌های چندین ساله است. همچنین کتب تاریخ منطقه اردبیل، تاریخ آذربایجان از اسلام تا دوره ایلخانی و تاریخ زبان و خط دیگر آثار بنده است.

وی گفت: یکی از مهمترین کتب تاریخی که برای ایران نوشته شده است، اثر سر جان ملکم انگلیسی است. با نام persian history که در ابتدا تحت عنوان تاریخ ایران و بعد تاریخ کامل ایران نام گذاری شد. این کتاب به جرئت یک تاریخ کامل تحریف شده از ایران است که تاریخ ایران را قبل از اسلام می‌داند. در اصل کتاب، تاریخ پارس است، اما مترجم آن را تاریخ ایران نامگذاری کرده است.

به گفته جدی در این کتاب با تحریف کامل ورود اسلام به ایران منفی توصیف شده است و حاکمیت ترک‌ها را دومین خلل معرفی می‌کند. در حالی که بعد از اسلام حکومت پارس نداشتیم تا زمان رضا شاه که رضا شاه نیز با کودتا به پادشاهی رسید.

۱۰۰ سال تلاش در فراموشخانه

وی همچنین با اشاره به نقش فراماسونری در کودتای رضا شاه و قدرت گرفتن وی افزود: در واقع رضا شاه برای تأمین منافع انگلیس و بر اساس پیاده‌سازی نظریه هند و اروپایی به قدرت رسید. برنامه‌ریزی که جان ملکم در تاریخ پارس انجام داده بود و فراماسونر‌ها در فراموش خانه به مدت یک قرن داشتند منجر به این شد که وی را با کودتا به پادشاهی رساندند.

این نویسنده به اختلاف انگلیس و آلمان در جنگ‌های اول و دوم جهانی اشاره کرد و گفت: آلمان به نظریات قدیمی تکیه کرد و دیدگاه آریایی را مطرح کرد  که ما یک نژاد برتر دنیا هستیم و ایرانی‌ها نیز با ما هم نژاد هستند.

وی با اشاره به حرکات استعماری انگلیس در هندوستان با توجیه نظریه نژاد و زبان هند و اروپایی به معنی یکی بودن نژاد هند و انگلیسی، اضافه کرد: انگلیس برای استعمار منابع هندوستان، بهانه توسعه و عمران و آبادانی را مطرح کرد و اتفاقاً به فرهنگ حمله کردند.

وی افزود: در ادامه همان رفتار تحت عنوان هند و ایرانی برای این کشور مطرح شد و رضا شاه هم ممالک محصوره قاجار را تحت عنوان ایران یکی کرد. در بین اقوام ایرانی زبان ترکی متمایز بود و به همین دلیل ترک‌ها از جمله قاجار را مهاجم توصیف کردند.

ایران اینترنشال و تفکر هویت‌زدایی از ایران

پژوهشگر تاریخ ایران با تاکید به اینکه حقوق اعضای فراماسونر بیشتر از نخست وزیر ایران بود، متذکر شد: این تفکر برای استعمار فرهنگ و هویت ایرانی همچنان ادامه دارد. نمونه آن در رسانه‌هایی، چون ایران اینترنشال، من و تو و بی بی سی دیده می‌شود.

این نویسنده تصریح کرد: به دلیل فقر مطالعات مردم دقت نمی‌کنند که نژاد هند و اروپایی و آریایی چه تفاوتی دارند و بر چه اساسی شکل گرفتند. آن هم در شرایطی که شوروری نیز در آن مقطع تاریخی مدعی شد هر دو تفکر نژاد پرستانه است و ما همه را برادر می‌دانیم، اما برادر بزرگتر همه هستیم. هر کشوری کمونیست باشد برادر ما است.

وی با تاکید به اینکه در چین، مائو تفکر روسیه را نمی‌پذیرفت و از همین جا اختلاف روسیه و چین شکل گرفت افزود: مردم برای آگاهی از هرگونه اقدام هویت‌زدایی باید مطالعه کنند و تاریخ خود را بشناسند و فرهنگ و رسوم خود را به نسل‌های آینده آموزش دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفر وزیر خارجه اوکراین به هند
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • توضیح آنکارا درباره دو عامل حمله تروریستی مسکو
  • نشست هم‌اندیشی با وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری؛ 27 اردیبهشت 1402
  • حمله وزیر تندرو نتانیاهو به بایدن
  • کتابی که تئوری کودتای رضا شاه بود
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • جزئیات حملات آمریکایی‌ها به مناطق مسکونی در غرب استان دیرالزور + نقشه میدانی و عکس
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند
  • پیام مدیر عامل بانک ملی ایران به مناسبت حلول سال نو