Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@03:05:41 GMT

بانویی که هنرمندانه روی کاشی های شهرمان قلم می کشد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۰۳۱۱

بانویی که هنرمندانه روی کاشی های شهرمان قلم می کشد

پگاه میرزایی یکی از بانوان شهر سنندج است که دستی بر قلم هنر دارد و با زیبایی بر روی کاشی ها و سرامیک های شهر و مکان های قدیمی طرح هایی زیبا می کشد و آنها را نونوار می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، شاید دیدن کارهایی که آقایان انجام می دهند زیاد جلب توجه نکند چون آنها جزیی از زندگییشان هست و در ذاتشان وجود دارد اما انجام دادن کارهای طریف و ریز مخصوص خانم هاست که با سلیقه تمام زیبایی را به شهر و دیارشان هدیه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


یکی از بانوان موفق کردستانی است که با کشیدن ریزه کاری های زیبا بر روی کاشی و سرامیک مناگفته های شهر را با قلم و رنگش نمایان تر می کند.
شخصیت بی ادعای هنرمند را به خوبی  می‌توان در گفتگو با او درک کرد، زمانی که برای برقراری ارتباط دستت را می‌فشارد، زمانی که نگاهت می‌کند و با چشمانش به تو لبخند می‌زند و زمانی که نقاشی‌هایش را با روی خوش به مردم نشان می دهد نشان از علاقه ی این هنرمند به کارش است.

 


پگاه میرزایی یکی از بانوان شهر سنندج است که دستی بر قلم هنر دارد و با زیبایی بر روی کاشی ها و سرامیک های شهر و مکان های قدیمی طرح هایی زیبا می کشد و آنها را نونار می کند.

 


۱. لطفا خودتان را کامل معرفی کنید و بفرمایید که از چه سالی مشغول به این کار هستید؟


پگاه میرزایی متولد 65 سنندج دانش آموخته سفال و سرامیک از سال 86 فعالیت هنری رو بصورت تخصصی شروع کردم و سعی کرده ام در آثارم از طرح ها متفاوت و ذهنی با اسفاده از تصویرسازی بهره ببرم و به نوعی کارهایم را شخصی کنم.

 

۲. کار شما مربوط به چیست و ابتدای علاقه به این کار از چه شروع شد؟


 تخصصم سفال و سرامیک ،علاقم از دغدغه تلفیق هنر و معاش مالی ام شروع شد ولی باید گفت که هنر نقاشی روی سرامیک و کاشی، هنری سنتی است و قطعا باید اصالت آن مورد توجه باشد بنابراین با نگاه به گذشته باید در مدرن کردن اثر کوشید یعنی هویت اصلی آن را نگه داشت.

 


۳. استاد شما در این حوزه چه کسی بود و در حال حاضر با چه کسی مشغول به این کار هستید؟


تجربه کسب درس و نظر نزد اساتید مختلف رو داشتم ولی کسی که اولین قدم در این مسیر رو با ایشون شروع کردم استاد صادق باقری از اساتید دانشگاه هنر بودن و در حال حاضر بصورت مستقل و کارآفرین فعالیت خودم رو پیش میبرم.

 


۴. آیا به عنوان یک خانم این چنین کارهایی سخت نیست؟


مسلما سختی حجم کار و سختی صنعتی بودن کار میتواند خیلی از خانم ها را در این مسیر پشیمان کند اما کمی علاقه و پشتکار می تواند بسیاری از افراد را داین کار هنری موفق کند.

 


۵. درآمدزایی مناسبی براتون دارد ؟


 دآرمد من بسته به تلاشم من در این انتخاب دارد و قطعا هر آنچه معنای کاربرد به خودش بگیرد حداقل میتواند پیرو آن  هم درآمدی به همراه داشته باشد.

 


۶. مسلما در هر کاری یک سری مشکلات وجود داره، آیا ارگان خاصی ازتون حمایت کرده است؟


من کاملاً با انگیزه فردی و یک تنه و تنها وارد این مسیر شدم و بدون هیچ حمایت مالی و اسپانسری. این افتخار را دارم با تمام مشکلات مالی  هیچ وقت خودم و وقتم رو درگیر بروکراسی های اداری نکردم،تا بلکه منتظر حمایت ارگانی باشم.

 

 

۷. مشکلات و خوبی های این کار در چیست؟


مشکلات استهلاک جسمی که پیش می آورد و خوبیش لذتیه که هر روز با عشق برایش روزم رو آغاز میکنم .و با تمام عشق هر روز کارگاه رو استارت میزنم.

 


سخن آخر شما...؟


 من از نرم بودن گل انعطاف و شکل پذیری آموختم از پخت شدنش زندگی و از شکستش صبر .می آموزم و می گویم که قاشی فرصتی است برای نشان دادن احساس با رنگ و فرم و می توان با بروز دادن این بخش به آرامش روح و جسم رسید.


با شروع زندگی انسان هنر نیز متولد شد، هنر نقاشی از اولین هنرهایی است که انسان ها به آن روی آوردند چون نقاشی بر روی دیواره های غارها و سنگ ها، هنر نقاشی در طول هزاره ها تکمیل شده است و با وام گرفتن از برخی نقاشی هم اکنون شاهد نو آوری در انواع نقاشی های سنتی هستیم.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۰۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی بازیکنان رئال مادرید، طرح های نقاشی شده چهره خود را مشاهده می کنند / فیلم

یک هنرمند نقاش، طراحی های خود از بازیکنان رئال مادرید را به آن ها اهدا کرد.

دانلود (12.1MB)

دیگر خبرها

  • ۲۵۰۰ یادواره محله و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • ۲۵۰۰ یادواره محله محور و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • راه اندازی طرح آموزش مبلغان حجاب | ۴۰۰ نفر برای «استقناع هنرمندانه» آماده می‌شوند
  • هنر، ابزار استدلال و استقناع هنرمندانه عفاف و حجاب
  • هوشمندسازی و مجازی‌سازی فرآیند حمل و نقل کالا در یزد
  • یک «نقاشی» چگونه راز ساخت اهرام مصر را فاش کرد؟ (+عکس)
  • مهارت کاشی هفت‌رنگ اصفهان نشان جغرافیایی بین‌المللی دریافت کرد
  • زیبایی نقاشی خداوند در طبیعت زیرکوه
  • وقتی بازیکنان رئال مادرید، طرح های نقاشی شده چهره خود را مشاهده می کنند / فیلم
  • این خانه یک سرایدار است، همین قدر زیبا! (+تصاویر)