Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، حسن مفخمی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران در تشریح اقدامات کمیته مقابله این شورا گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون طی 5 عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر و اطلاعات، حدود 160کیلوگرم انواع مواد مخدر در مبادی ورودی استان کشف شد که نتیجه هم‌افزایی و همکاری تیم‌های عملیاتی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی این مدت 5 باند تهیه و توزیع مواد مخدر شناسایی و کشف شد، 18نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند و 10 دستگاه خودرو توقیف شد.

جانشین فرماندهی انتظامی مازندران خاطرنشان کرد: در این عملیات‌های مشترک، 50 کیلوگرم مواد مخدر در آمل، 49 کیلوگرم تریاک در نوشهر  و 70 کیلوگرم حشیش در مبادی ورودی استان از شهرستان آمل شناسایی و کشف شد. در عین حال باند توزیع شیشه نیز در بابل شناسایی و منهدم شد که میزان کشفیات شیشه در این شهرستان 2 میلیون و300 گرم بوده است.

به گفته مفخمی، در رصد ماهانه‌ای که از مناطق پاکسازی شده استان به عمل آمد در ترک محله، نوبنیاد و کوی غفاری ساری حدود60 خرده فروش دستگیر شده است.

وی میزان کشفیات انواع مواد مخدر را توسط کمیته مقابله شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران از ابتدای سال تا تاریخ 21 آبان ماه حدود سه تن و 326کیلو و 868گرم عنوان کرد و افزود: میزان کشفیات در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است، زیرا هم‌افزایی که در حوزه اطلاعاتی وجود دارد کشفیات کلان را افزایش داده به طوریکه کمتر از یک ماه 120کیلوگرم مواد مخدر در مبادی ورودی استان کشف شد.

جانشین فرماندهی انتظامی مازندران با بیان اینکه تیم‌های عملیاتی ما در پلیس مبارزه، اطلاعات و سپاه به دنبال شناسایی باندهای کلان توزیع مواد هستند، افزود: معتقدیم با شناسایی و انهدام این باندها خرده فروشی مواد هم کمتر می شود.

مفخمی با اعلام اینکه اجرای طرح‌های مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر با اطلاعات و سپاه 5 درصد افزایش داشته و تمرکز ما بیشتر بر روی شناسایی باندهای توزیع مواد مخدربوده است، ادامه داد: کلانتری‌ها و پاسگاه‌های ما در حوزه دستگیری معتادان و خرده‌فروشان فعالیت می‌کنند که خوشبختانه اقدامات خوبی را در این حوزه شاهد بودیم به طوریکه در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های ما حدود 147درصد افزایش کشفیات مواد (از خرده فروشان) داشتیم.

به گفته وی، عملیات‌های  برجسته استان افزون بر 195درصد افزایش داشته که همه این عملیات‌های منجر به کشفیات مجموعا سه تن و 326 کیلو و 868 گرم انواع مواد مخدر شده است.

مفخمی در بخش دیگری، درباره جمع‌آوری معتادان از سطح شهرها توسط پلیس گفت: جمع‌آوری معتادان تابلو راهبردی است که برای پلیس مشخص شده است در عین حال  پلیس ماهانه در مناطق پاکسازی شده استان نیز وضعیت را رصد و با خرده فروشان برخورد می کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تهیه و توزیع مواد خودرو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۰۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه

سرهنگ فارسی گفت: در اجرای طرح تشدید مبارزه با توزیع کنندگان مواد مخدر و کنترل محور‌های مواصلاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی مراغه در یک عملیات ویژه و با تحقیقات فنی و پلیسی از فعالیت ۲ نفر که با یک دستگاه خودروی پراید در زمینه قاچاق عمده مواد مخدر فعالیت می‌کردند مطلع و موضوع در دستور کار عملیاتی پلیس قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با شناسایی کامل مسیر عبور سوداگر مرگ و نوع خودروی وی با هماهنگی‌های لازم تیم‌های ویژه در محدوده شهرستان وارد عمل شدند.

 فرمانده انتظامی مراغه ادامه داد: در یک عملیات غافلگیرانه ماموران با تعقیب و مراقبت لازم خودرو را توقیف و در بازرسی از آن مقدار ۴۴ کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک را کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه ۲ نفر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند و خودرو نیز به پارکینگ منتقل شد خاطرنشان کرد: مبارزه بی‌امان پلیس با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر در دستور کار بوده و شهروندان می‌توانند اخبار و اطلاعات خود را با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • دستگیری هجده خرده فروش مواد مخدر در کیش
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • کشف ۱۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در اسدآباد
  • انهدام باند مواد مخدر و کشف ۱۱۰ کیلو مواد در همدان
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در مازندران