Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-23@22:20:34 GMT

قیمت خرید هر لیتر شیر خام ۲ هزار تومان تعیین شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۰۳۸۳

‍‍‍‍‍‍

سید احمد مقدسی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته هر لیتر شیرخام با میانگین قیمت 1100 تومان از دامدار خریداری می شد افزود: در چهار سال گذشته قیمت مصوب خرید هر لیتر شیر خام 1440 تومان بود اما این مصوبه اجرا نشد تا اینکه در تیرماه امسال به منظور جلوگیری از ضرر و زیان دامداران قیمت هر لیتر شیر خام به 1750 تومان افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: از آنجا که قیمت تمام شده هر لیتر شیر خام برای دامدار بیش از 2 هزار تومان است بنابراین با پیگیری دامداران و وزارت جهاد کشاورزی قیمت 2100 تومان به ستاد تنظیم بازار پیشنهاد شد.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران افزود: پیشنهاد افزایش قیمت خرید شیر خام در دامداری در ستاد تنظیم بازار بررسی شده و چهارشنبه هفته گذشته قیمت 2 هزار تومان به تصویب رسید.
مقدسی گفت: براساس این مصوبه قیمت شیر خام با چربی 3/2 درصد هر لیتر 2 هزار تومان است و در صورتی که میزان چربی در هر لیتر یک دهم افزایش و کاهش داشته باشد شامل تشویق و جریمه خواهد شد.
وی افزود: گرچه قیمت هر لیتر شیر خام 2 هزار تومان تعیین شده است اما این عدد برای دامداران چندان راضی کننده نیست.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران گفت: اگر هزینه تمام شده تولید و سود واقعی محاسبه شود دامدار با قیمت 2 هزار تومان به سود واقعی نمی رسد چون قیمت تمام شده هر لیتر شیرخام در دامداری با احتساب هزینه ها 1920 تومان است.
مقدسی افزود: افزایش قیمت شیرخام تاثیری در قیمت فرآورده های لبنی برای مصرف کننده نخواهد داشت چون کارخانجات لبنی افزایش قیمت را از مهر در محصولات خود اعمال کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی گفت: براساس نتایج جلسات کارشناسی در ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نه تنها شاهد افزایش قیمت نخواهیم بود بلکه در سه نوع فرآورده ماست کم چرب، شیر کم چرب و پنیر یو اف شاهد کاهش قیمت هستیم.
اما اعلام این موضوع در اختیارات سازمان حمایت مصرف کنندگان وتولید کنندگان است و باید منتظر اعلام قیمت از سوی این سازمان باشیم.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران شرایط توزیع و تامین نهاده های تولید را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: نهاده به اندازه کافی وجود دارد اما افزایش قیمت حمل و نقل چالش اصلی دامداران است بطوری که کرایه حمل نهاده به مراکز از کیلویی 95 تومان به 116 تومان رسیده است.
مقدسی همچنین از افزایش 5.7 درصدی تولید شیرخام خبر داد و گفت: در هفت ماهه امسال میزان تولید 5.7 درصد افزایش یافت و ادعای کارخانجات لبنی در خصوص کاهش 50 درصدی ورود شیرخام و شیر خشک به کارخانجات صحت ندارد.
وی افزود: براساس ادعای کارخانجات لبنی باید میزان تولید 2 میلیون و 500 هزار تن کاهش داشته باشد اما چنین چیزی نیست.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: قیمت شیرخام خرید لیتر ستاد تنظیم بازار مقدسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۰۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت تولید گوشت قرمز و مرغ در استان بوشهر کاهشی شد

سرپرست جهاد کشاورزی استان بوشهر از افزایش تولید گوشت قرمز و مرغ در استان خبر داد و گفت: با افزایش تولید گوشت دام و طیور قیمت این محصولات در استان بوشهر کاهشی شده است. - اخبار استانها -

مرتضی بحرانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به اینکه قیمت محصولات پروتئینی در استان روند کاهشی گرفته است، اظهار داشت: تولید گوشت مرغ در سال 1402 به بیش از 39 هزار تن رسید.

وی با اشاره به جوجه‌ریزی 1.7 میلیون قطعه در واحدهای مرغداری استان بوشهر گفت: در فروردین ماه امسال عملیات جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان به میزان یک‌میلیون و 740 هزار قطعه جوجه انجام شده که تا اواخر اردیبهشت تولیدات آن وارد بازار می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی استان بوشهر ظرفیت مرغداری‌های استان را 7 میلیون قطعه جوجه دانست و بیان کرد: در استان بوشهر 218 واحد مرغداری فعال است که بر اساس برنامه زمان‌بندی در تولید گوشت مرغ فعالیت می‌کنند.

بحرانی از افتتاح کشتارگاه دام بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: کشتارگاه بزرگ و مهم استان بوشهر مراحل ساخت آن رو به پایان است که پیش‌بینی می‌شود تا 2 ماه آینده وارد مدار بهره‌برداری شود.

وی از کاهشی شدن قیمت گوشت مرغ و قرمز در استان خبر داد و اضافه کرد: با افزایش تولید گوشت دام و طیور قیمت این ‌محصولات در استان بوشهر کاهشی شده است.

سرپرست جهاد کشاورزی استان بوشهر افزایش سطح کشت گلخانه‌ها را از برنامه‌های مهم امسال دانست و اضافه کرد: استان بوشهر در تولید محصولات کشاورزی ظرفیت بالایی دارد و با افزایش سطح زیر کشت گلخانه‌ها تولید محصولات افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران : بی‌کیفیتی مودم های تولید داخل بهانه است؛ به دنبال خرید مودم های ارزان‌قیمت و بنجل چینی اند
  • نرخ خرید بازار مسکن در تهران؛ خرید مسکن در زمزم با ۲.۵ میلیارد
  • توافق آمریکا و چین برای خرید نفت از ایران
  • پشت پرده رکوردزنی قیمت طلا
  • تقاضای چین؛ عامل اصلی رکوردزنی قیمت جهانی طلا؟
  • خرید و فروش دلار متوقف شد/ قیمت دلار تا چه کانالی تغییر می‌کند؟
  • صعود انفجاری بورس ، سقوط دلار | وقت خرید کدام سهم است؟
  • قیمت تولید گوشت قرمز و مرغ در استان بوشهر کاهشی شد