Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@08:29:52 GMT

نگهداري گوشت سفيد و ويژگي هاي آن

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۷۰۴۳۳

نگهداري گوشت سفيد و ويژگي هاي آن

خبرگزاري آريا -
همان گونه كه بيان شد كيفيت گوشت طيور در مدت زمان نگهداري آن بسيار مؤثر است؛ به گونه اي كه بايد تا حد امكان از تازه بودن گوشت خريداري شده مطمئن بود.
با اين حال لازم است هميشه به اندازه‌ي مصرف روزانه، ماده‌ي غذايي را خريداري كنيد و سعي شود بيش از نياز از خريد مواد غذايي خودداري ورزيد. براي شناسايي مرغ تازه و منجمد مواردي را بايد در نظر بگيريم كه در اين جا اشاره اي كوتاه بر اين موارد خواهيم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براي خريد مرغ منجمد بايستي تمام ويژگي هاي مرغ تازه را داشته باشد
ويژگي هاي مرغ منجمد
در صورت خريد مرغ منجمد بايد به نكات زير توجه كرد:
بايستي تمام ويژگي هاي مرغ تازه را داشته باشد.
در داخل بسته بندي ها نبايد خونابه يا آب منجمد شده وجود داشته باشد.
هر بسته‌ي مرغ منجمد بايد عاري از ريزه هاي يخ و برفک باشد.
مرغ هاي منجمد بايستي عاري از هر گونه قارچ و كپک زدگي باشد.
مرغ منجمد بايستي عاري از هر گونه شكستگي اندام ها و بيرون زدگي از بسته بندي نايلون باشد. كيسه هاي پلي اتيلني حاوي مرغ منجمد بايستي بيرنگ، بدون عيب و آثار پارگي با قابليت ارتجاعي مناسب بوده و در ضمن جنس كيسه ها بايستي از نوع مرغوب و مجاز انتخاب شود.
چربي ناحيه‌ي شكمي بايد خارج شده باشد و مقدار آن در حد قابل قبول باشد؛ در ضمن در محوطه‌ي شكمي آن هيچ گونه تجمع يخي مشاهده نشود.
روي هر بسته بايستي شماره‌ي مجوز بهداشتي كشتارگاه، نام و آدرس كشتارگاه، تاريخ كشتار، وزن، شرايط و مدت نگهداري نوشته شود.
وزن لاشه ي مرغ بين 1100 - 1600 گرم باشد.
هر يک از لاشه ها بايد عاري از پَر، سر، امعاء و احشا، گردن، انتهاي روده، شكم و پا (پا، دقيقاً از مفصل ساق قطع شده باشد) باشد.
مرغ منجمد بايد فاقد آثار سوختگي ناشي از شعله‌ دادن و انجماد باشد.
در صورت خريد گوشت مرغ منجمد، براي نگهداري آن از فريزر استفاده كنيد (دماي 18- درجه‌ي سانتيگراد) و تا زماني كه گوشت مرغ از حالت انجماد خارج نشده است (به عبارتي گوشت مرغ هم چنان يخ زده باشد) مي‌توانيد آن را دوباره فريز كنيد، در غير اين صورت چنان‌چه مقداري از يخ آن باز شده باشد، اگر چه هنوز يخ گوشت مرغ منجمد به طور كامل باز نشده باشد، نبايد آن را مجدداً فريز كنيد. اكنون كه با بيان ويژگي هاي اعلام شده براي مرغ تازه و منجمد، گوشت مورد نياز خود را خريداري كرده ايد آن را به روش هاي زير نگهداري كنيد.
ويژگي هاي مرغ تازه
منظور، مرغ يا خروس هايي است كه از نژادهاي گوشتي بوده و در سن 6 الي 8 هفتگي در كشتارگاه هاي مجاز كه داراي مسئول فني بهداشتي طبق ضوابط سازمان دامپزشكي باشند، كشتار شوند. مرغ تازه بايد تميز و بدون پَر، سر، امعاء و احشا، گردن، انتهاي روده، شكم و پا باشد (دقيقاً از مفصل زانو قطع شده باشد). مرغ بايستي در كيسه هايي از جنس پلي اتيلن بسته بندي گردد. اين كيسه بايد بدون عيب و آثار پارگي بوده و از جنس مرغوب و مجاز باشد. هواي داخل هر يک از بسته هاي مرغ با دستگاه وكيوم تخليه شود. نام كشتارگاه، تاريخ كشتار، وزن و درجه‌ي حرارت نگهداري بر روي هر بسته بايد نوشته شده باشد. در ديد ظاهري رنگ لاشه بايد طبيعي و يكنواخت بوده، همچنين فاقد هر گونه تغيير رنگ ناشي از زخم، خراشيدگي و شكستگي باشد.
كيسه هاي پلي اتيلني بي رنگ بوده و لاشه داراي سينه اي پرگوشت و ران رشد كرده و قرينه باشد و اندام ها نيز رنگ طبيعي مربوط به خود را داشته باشند. برش ناحيه‌ي شكمي بايستي از مقعد شروع شده و در خط وسط و طول مرغ تا ناحيه‌ي انتهاي غضروف استخوان سينه، ادامه يابد. مصرف مرغ هايي كه جهت تخليه‌ي امعاء و احشا آنها از برش عرضي استفاده شده مجاز نيست. برش ناحيه‌ي گردن به منظور خروج محتويات چينه دان در حد مناسب بوده و نبايد آسيبي به عضلات سينه وارد كند. وزن مرغ گوشتي بين 1100 تا 1600 گرم مي باشد. حمل مرغ بايد در كاميون هاي مجهز به سردخانه و داراي مجوز از مراكز مسئول صورت گيرد. لاشه ي مرغ بايد بدون چربي انباشته شده در بدن بوده و چربي زيرپوست بسيار ناچيز باشد.
نگهداري گوشت مرغ در يخچال
براي نگهداري مواد غذايي از جمله گوشت طيور در يخچال، ابتدا بعد از انتخاب گوشت خريداري شده، آن را تميز و پاكيزه كنيد، سپس وعده هايي به اندازه ي مصرف مورد نياز روزانه‌ي خود را در كيسه هاي فريزر قرار دهيد. آنگاه يخچال خود را در دماي 4 درجه‌ي سانتيگراد تنظيم نموده و بعد به 2 نكته‌ي اساسي توجه فرماييد:
الف: اندازه ي گوشت طيور قرار گرفته در كيسه ي فريزر، چنانچه گوشت را به صورت ريزريز كرده باشيد و يا قطعات بزرگتر باشند.
ب: چربي داشتن يا نداشتن گوشت مرغ و در نهايت اين كه گوشت مرغ حساس تر از گوشت قرمز است.
با توجه به موارد فوق چنانچه قطعات گوشت طيور شما ريزريز و چرب باشد با توجه به جدول، آن را با كمترين مدت زمان نگه داري كنيد. يادآوري مي شود كه در صورت قرار دادن گوشت طيور در يخچال آن را بايد در بالاترين طبقه‌ي يخچال و يا زير قسمت يخ دان قرار دهيد. غذاهاي پخته شده‌ي حاوي گوشت طيور را بسته به اندازه‌ي غذا در ظرف متناسب با حجم غذاي باقي‌مانده قرار داده درب آن را محكم ببنديد و در بالاترين طبقه‌ي يخچال به مدت اعلام شده نگهداري كنيد.
عمر مفيد پيش بيني شده گوشت سفيد با كيفيت برتر در يخچال 4 درجه سانتيگراد

جدول زمان نگهداري گوشت سفيد در يخچال
براي نگهداري مواد غذايي از جمله گوشت طيور در فريزر، ضمن رعايت تمامي نكات فوق و اين كه دماي فريزر 18- درجه‌ي سانتيگراد باشد، مدت زمان نگهداري به قرار جدول زير است. همچنين اگر غذاي پخته شده‌ي حاوي گوشت طيور را بخواهيد براي مدت طولاني نگهداري كنيد، بايد آن را در ظرف متناسب با غذاي باقيمانده قرار داده سپس درب آن را محكم بسته و در فريزر در مدت اعلام شده نگهداري كنيد.
زمان پيشنهاد شده نگهداري گوشت سفيد در فريزر در دماي منهاي 18 درجه سانتيگراد بر پايه حفظ كيفيت

جدول زمان نگهداري گوشت سفيد در فريزر
نكاتي در مورد پخت گوشت طيور
براي پختن از روش و دماي مناسب پخت استفاده كنيد. در طي سرخ كردن و كباب كردن مرغ سعي كنيد پوست آن را حفظ كنيد تا گوشت آن در هنگام كباب كردن نسوزد و يا در هنگام سرخ كردن سفت و خشك نشود ولي هنگام خوردن پوست را دور بريزيد. در طي سوخاري كردن مرغ از فويل آلومينيوم استفاده كنيد تا تقريباً به صورت هم‌زمان تمام قسمت هاي مرغ قهوه اي شود. براي سرخ كردن از گوشت طيور جوان استفاده كنيد و براي پختن با آب (آبپز كردن) از گوشت طيور پير استفاده نماييد تا گوشت آن ترد شود. چنان چه سن قطعه‌ي گوشت طيور را نشناختيد هنگام پختن از دماي ملايم و روش آب‌پز استفاده كنيد.
منبع : shooroshirin.ir

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۷۰۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها در پنج سال گذشته

تین نیوز

مدیرعامل پویش پژوهان از افزایش ۱۰ برابری هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها طی ۵ سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: ارائه کمک های نقدی در صنعت ریلی خصوصاً در زمینه حمل مسافر، در همه دنیا متداول است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، محمد حسین پیروزی مدیرعامل گروه صنعتی پویش پژوهان (FPSCO) با اشاره به افزایش روز افزون هزینه های تامین و نگهداری  لوکوموتیو، اظهار کرد: تنها طی پنج سال گذشته، هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته است.

پیروزی تصریح کرد: پشتیبانی از نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به ضرورت حمایت دولت از این بخش مهم صنعت حمل و نقل، تاکید کرد: ارائه کمک های نقدی در صنعت ریلی خصوصاً در زمینه حمل مسافر، در همه دنیا متداول است.

پیروزی افزود: با در نظر داشتن محدودیت هایی که موجب عدم امکان افزایش قیمت در صنعت حمل و نقل ریلی می شود و قیمت بالای هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها، حمایت دولت و تخصیص بودجه مناسب باید از اولویت های دولت باشد.

پیروزی خاطرنشان کرد: جهت رفع بحران کمبود لوکوموتیو در سال جاری و به منظور تقویت ناوگان، با نگهداری و تعمیر به موقع و بازسازی و تعمیرات اساسی لوکوموتیوهای متوقف، می توان به شرائط مناسبی در حمل و نقل ریلی رسید.

 مدیرعامل پویش پژوهان تاکید کرد: تخصیص بودجه و تامین نقدینگی جزو ضروریات است تا بتوان انتظار اقدامات مناسب از طرف پیمانکاران نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها به منظور افزایش لوکوموتیوهای در گردش را داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای طیور در دامغان
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • افزایش هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها در پنج سال گذشته
  • جمع‌آوری ۱۵۰ سگ بدون صاحب از سطح نصیرشهر
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور